MIiR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie będzie w żaden sposób interweniować ani w sprawie ruchu na przejściu granicznym Zgorzelec – Goerlitz, ani w kwestii obsługi zachodniego odcinka krajowego magistrali E30.
Częściową rekompensatą za utracone w niedzielę połączenia transgraniczne nie będzie z pewnością przywrócenie na zachodni odcinek magistrali E30 pociągów dalekobieżnych, np. poprzez wydłużenie tras tych kursów, na które można było we Wrocławiu przesiąść się z odwołanych RegioEkspresów.
– Z powodu braku możliwości zwiększenia rekompensaty dla PKP Intercity w roku bieżącym nie jest planowane także rozszerzenie siatki dotowanych z budżetu państwa krajowych połączeń międzywojewódzkich (pospiesznych) w kierunku Legnicy lub Zgorzelca – mówi rzecznik ministerstwa.
1. glupota jest w ze polski bilet do Dresdna niejest wazny w miastskim transportu w Dresden. jezeli jade Czech na bilet rodziny do Dresden , jego bilet jest honorowany cialy dzen w tramwaju Dresden. Tak samo okolica Meißen. Newiem po co Milosznici porcelanuz Boleslawiec niemoga zwiedzic Meißen na 1 bilet? Jezeli w Polsce bede Bilet na ciale oblasczi mozno jechac Zgorzelec - Bautczen - Dresden i poworot naprzyklad Dresden - Zittau - Zgorzelec. Klopot w tym ze Czeske SONE + DB lub Elbe/Labe Ticket w polsce niema.
sorry Marcel ,ale chyba zaraz mnie coś trafi! Gościu, ja rozumiem że nie do końca rozumiesz polski jak i my nie do końca rozumiemy po czesku, ale na litość boską, od 1 marca uwalono wszystkie pociągi na odcinku Zgorzelec-Goerlitz i nie kursuje tam NIC poza własnymi nogami....a ty wypisujesz jakieś androny o porcelanie i honorowaniu tramwajów w Dreźnie ?! daj spokój..
Byl kiedys pomyszl Czeskiego pociagu Görlitz- Zgorzelec - Frýdlant v Čechách - Liberec! Mialy na tym interes Gminy Liberec, i Frýdlant. No w Polsce niedowolno osobowke przes Zawidów i dlja tego cialy pomyszl zepsul sie i dzis jezdzi sie Görlitz- Zittau - Liberec.
Przedstaw siebie uzgodnieny polske Pesy exportowane do kolei Czeskich (844) uzgodniene w Niemcach. Jezeli by taky tabor jezdzil Liberec - Zittau - Goerlitz - Zgorzelec - Zawidow - Liberec? Klopot Pesa niebede w Niemcach i Zawidow ostaje zamkniety....
To prosto koleje Slaske....
Dolnośląscy parlamentarzyści i samorządowcy chcą wydłużenia trasy pendolino z Wrocławia do... Węglińca w powiecie zgorzeleckim. Przekonują, że Dolny Śląsk nie kończy się na Wrocławiu. Ministerstwo Infrastruktury nie chce tego nawet słuchać.
Temat pendolino pojawił się na ostatnim posiedzeniu Dolnośląskiego Zespołu Parlamentarnego, które poświęcone było inwestycjom kolejowym, rozwojowi infrastruktury i połączeń w regionie. W skład zespołu wchodzi 23 posłów i trzech senatorów.
... to w takim razie proponuję pendolino z Warszawy do Wólki Kosowskiej. Realnie na to wszystko patrząc: dopóki nie będzie elektryfikacji końca linii z Węglińca do Zgorzelca, wszystko spali na panewce, nie opłaca się nikomu gonić spalinowego zespołu z Wro do Zg, jeżeli 90% trasy jest pod drutem, ani komunikować elektrycznych ze spalinowymi w Węglińcu. I tak obawiam się, że po elektryfikacji będzie tylko wahadełko impulsowe Wro - Zg.
_________________ Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzieDeBe
M.in. elektryfikacja linii kolejowej Węgliniec - Zgorzelec i uruchomienie pociągu do Warszawy – odpowiedzi na pytania skierowane przez Senatora Jana Michalskiego do Ministra Infrastruktury i Rozwoju:
Jak widać Ministerstwo płaci za coś, o czym kompletnie nie ma pojęcia. Przecież linia Jelenia Góra-Węgliniec-Legnica-Wrocław jest objęta umową o świadczenie usług publicznych. Po drugie kolej to służba publiczna a nie firma chandlowo-usługowa. Nie spoczniemy do momentu, kiedy ten pociąg nie pojedzie i w d@@@e mam ich analizy ekonomiczne.
Skandalem jest że to coś w taryfie Ex (!) jeździ do Węglińca. Tam powinny jeździć Łużyce, ale jako IC albo TLK i zaczynać bieg w Zgorzelcu, kończyć w Warszawie (bądź Białymstoku). Drugim pociągiem pospiesznym na tej linii powinien być Ślązak ze Zgorzelca do Przemyśla. Tyle i aż tyle jest potrzebne. A nie chore ekspresy do Węglińca w chorej taryfie z kosmosu.
Ministerstwo nie chce finansować tego pociągu na odcinku Wrocław- Węgliniec. IC puściło ten pociąg komercyjnie bo MIiR nie chciał się dołożyć. Cena biletu i tak nie jest tak kosmiczna. Za zwykły TLK zapłaciliby raptem ok 10-15 zł mniej. Jak na pierwsze dni kursowania w kategorii EIC frekwencja nie jest tragiczna. Przyjdą ciepłe miesiące i ludu powinno być więcej. Mam nadzieję, że PIC wreszcie ugnie się pod naszymi prośbami i wydłuży relację od grudnia do Zgorzelca. Wtedy frekwencja powinna być jeszcze większa. Pociąg do Przemyśla i Gdyni również, bo te trzy kierunki są dla tej linii najważniejsze. MIiR jest jak dupa od srania, żeby dołożyć się do tej linii.
Desiro2, ja przypuszczam, że PiC pewnie nawet i chciał jeździć do samego Zgorzelca (pojawiały się nawet plotki o Dreznie), ale brak loków spalinowych stanął na przeszkodzie (patrz cyrk z brakiem rezerw dla Gam).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum