Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
[PLK] Kwestia drezyn
Autor Wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 12-03-2015, 17:07   [PLK] Kwestia drezyn Odpowiedz z cytatem

Witam,
Dużo ostatnio mówi się (robi również) w kwestii wymiany parku samochodowego. Praca kierowców staje się coraz lżejsza przez to, że na zakłady przychodzą coraz to nowsze, wygodniejsze, lepiej wyposażone pojazdy.

A co z nami? Pracownikami odpowiedzialnymi za szybkie usuwanie usterek w torach?
Jeździmy drezynami, które zostały wyprodukowane w latach 70 i 80 ubiegłego wieku. Przeznaczane są miliony na ich "reanimację" w postaci napraw, po których i tak są one unieruchamiane przez ciągłe i uciążliwe usterki.

Czy są jakieś plany odnośnie wymiany drezyn na zapewniające przyzwoite warunki podróżowania? Czasami jedziemy nawet 40km by usunąć awarię (powstały niedawno supersekcje), i siedzenie w ścisku, hałasie 90dB i zimnie naprawdę do najprzyjemniejszych nie należy. Ktoś coś wie w tym temacie? Czy może musi stać się jakaś tragedia, aby ktoś pomyślał o pracownikach?

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 12-03-2015, 20:06    Odpowiedz z cytatem

Na rynku pojawiają się nowe maszyny wysokowydajne do robót torowych (różnego rodzaju podbijarki, oczyszczarki czy zgarniarki) ale o nowych konstrukcjach wózków motorowych to nie słyszałem.
Niestety chyba jeszcze na długo do awarii przyjdzie dojeżdżać drezynami typu WM-15 czy WŻB10.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 12-03-2015, 21:06    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli pojawiłaby się wola do zakupu takich maszyn - natychmiast pojawiłyby się oferty firm chcących je wyprodukować. Patrz PESA 611M. RŻD powiedziało co mniej więcej chcieliby dostać, a PESA im to dostarczyła. Proste jak drut. Rynek nie zniesie próżni - gdy tylko pojawi się przetarg, pojawią się i oferenci. Ale na to przyjdzie nam poczekać jeszcze chyba kilkadziesiąt lat, w sypiących się WM10 czy WM15, o stale usterkujących Kolzamach nie wspominając.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 13-03-2015, 09:41    Odpowiedz z cytatem

Byłem w zeszłym roku na Targach INNOTRANS w Berlinie i niestety nie widziałem, aby producenci taboru w swojej ofercie wystawiali wózki motorowe.
Od drezyn "dziesiątek" już się odchodzi, coraz mniej ich jeździ po torach. Pozostaną jeszcze chyba na długo Kolzamy i Drezyny ze Stargardu WM-15.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Droznik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Koszałkowo

PostWysłany: 16-03-2015, 15:15    Odpowiedz z cytatem

Ejj jeszcze 4 lata temu na TRAKO takie cudo widziałem. Czeska maszynka, widać nawet przyjazna.
Na pewno kiedyś będzie musiał być przetarg na drezyny, bo jakoś nie chce mi się wierzyć że na wymianę podkładów będą brali auto, bądź firmę zewnętrzną. Z 2 strony słyszałem że PLK chce mieć tylko brygady awaryjne, a wszelkie inne prace zlecać firmom zewnętrznym w ramach przetargów.

trako.jpg
Plik ściągnięto 43 raz(y) 60.58 KB


_________________
Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 16-03-2015, 17:09    Odpowiedz z cytatem

I właśnie o brygadach awaryjnych jest mowa. Stare Kolzamy, WM10, bez żurawi, wstawki po 6 -8 m S49 lub S60 na pakę chłopaki ręcznie ładują... Przecież to jest ciemnogród, nic się metody nie zmieniły od lat sześćdziesiątych. A jak szyna pęknie to co, będą robić przetarg kto ją zabezpieczy albo wymieni? PLK jest skazane na brygady awaryjne, których podstawowym celem jest zapewnienie przejezdności w sytuacjach wyjątkowych. Muszą pomyśleć o pracownikach!

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Droznik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Koszałkowo

PostWysłany: 17-03-2015, 13:41    Odpowiedz z cytatem

Dobrze piszesz, tylko od kilku lat zmieniło się i teraz PLK jest firmą, która musi zarabiać. Dla niej liczą się zyski, a nie człowiek. Zamykane posterunki, łączenia sekcji, teraz chodzą słuchy że zakładów, a inwestycji w najbardziej podstawowe rzeczy nie ma. Zobacz sam że kiedyś było sporo ludzi do pracy na torach, pociągów więcej i jakoś nie było problemu z naparawą bieżącą, a teraz? Ograniczenie za ograniczeniem i ograniczeniem pogania. Na szlakach tylko pomarańczowy kolor się pojawia a po 90 dniach biały. Wszak jeszcze można jechać.

_________________
Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl