Pięć województw jest liderami procesu restrukturyzacyjnego w Przewozach Regionalnych (PR), a trzy województwa są niechętne udziałowi w planie odnowy spółki. – Projekt się powiedzie, nawet jeśli nie będzie zgody wszystkich województw. Musi być zaangażowane dwie trzecie kapitału zakładowego spółki – podkreśla Tomasz Pasikowski, prezes PR.
Dwóch marszałków nie chce ratować Przewozów Regionalnych.
Marszałkowie trzynastu województw wyrazili już zgodę na świadczenie usług przewozowych przez Przewozy Regionalne na najbliższych pięć lat oraz na wejście do spółki Agencji Rozwoju Przemysłu jako inwestora strategicznego. W piątek związki zawodowe zdecydują, czy odbędzie się zaplanowany na 29 czerwca strajk bezterminowy.
Przewozy Regionalne do naprawy. Z firmą pożegna się ponad 2 tys. osób.
Za 2-3 lata pasażerowie odczują efekt planu restrukturyzacji Przewozów Regionalnych (PR) - mówi prezes zarządu Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski. Plan ma być gotowy do końca lipca br. i zakłada m.in. program dobrowolnych odejść na poziomie ok. 2100 osób.
Na początku swoich rządów Platforma Obywatelska usamorządowiła Przewozy Regionalne, a na koniec nieudolnych rządów z powrotem je upaństwawia. W międzyczasie zlikwidowano ponad połowę połączeń dalekobieżnych przejętych od PR przez PKP Intercity i praktycznie uwalono siatkę połączeń interREGIO, które stanowiły tanią alternatywę dla drogich pociągów PKP Intercity. Oklaski!
Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Przewozów Regionalnych jednogłośnie podjęło uchwałę w sprawie obniżenia kapitału zakładowego Spółki z jednoczesnym jego podwyższeniem. Umożliwi to Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. objęcie większościowego pakietu udziałów Spółki.
Zgodnie z założeniami Przewozy Regionalne zostaną dokapitalizowane co najmniej 770 mln zł. Środki te są zarezerwowane w tegorocznym budżecie państwa i będą przeznaczone na spłatę długów oraz na restrukturyzację i rozwój spółki.
Agencja Rozwoju Przemysłu może przejąć spółkę Przewozy Regionalne. Przeprowadzone pogłębione postępowanie wykazało, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji – podał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Planowana koncentracja ma polegać na przejęciu przez Agencję Rozwoju Przemysłu (ARP) ponad 50 proc. udziałów w kapitale zakładowym Przewozów Regionalnych.
ARP objęła większościowy pakiet udziałów w Przewozach Regionalnych.
Agencja Rozwoju Przemysłu SA i Przewozy Regionalne podpisały umowę dokapitalizowania. Oznacza to, że ARP objęła 1.540.607 udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym spółki Przewozy Regionalne, pokrywając je gotówką w kwocie 770.303.500 zł.
Rząd PO-PSL w 2009 roku najpierw usamorządowił Przewozy Regionalne (to miał być sukces i przykład dla innych państw europejskich), by w 2015 roku z powrotem je upaństwowić. Rządowa ARP została większościowym udziałowcem spółki.
Przypominam, że ojcami nieudolnego usamorządowienia PR byli Cezary Grabarczyk, ówczesny minister infrastruktury oraz Andrzej Wach, ówczesny szef Grupy PKP. Przewozy Regionalne ograbiono z taboru (najlepsze wagony, nowe ezety ED74, zmodernizowane lokomotywy elektryczne) i pociągów pospiesznych na rzecz spółki PKP Intercity, którą zarządzał Czesław Warsewicz.
W ciągu paru następnych lat PKP Intercity zlikwidowało ponad połowę pociągów dalekobieżnych przejętych od PR i straciło kilka milionów pasażerów.
ARP: Wierzymy w restrukturyzację Przewozów Regionalnych.
– Bardzo ważni są dla nas pasażerowie. Przewozy Regionalne to przewoźnik zapewniający codzienne dojazdy do pracy i szkoły dla ponad 220 000 osób. Zarówno właścicielom jak i ARP zależy na tym, aby zachować ciągłość świadczenia usług przewozowych na terenie całego kraju – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” dr Marek Szczepański, wiceprezes zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP), od niedawna większościowego udziałowca Przewozów Regionalnych (PR).
Przewozy Regionalne otrzymały pieniądze przed zgodą KE. Co to może oznaczać?
W raporcie dotyczącym procesu restrukturyzacji Przewozów Regionalnych sporządzonym przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, pojawiło się stwierdzenie, że rządowa pomoc finansowa nie powinna zostać wdrożona do czasu uzyskania pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej. Tymczasem stało się inaczej i mimo braku zgody KE przewoźnik spłacił już swoje długi pieniędzmi otrzymanymi z Agencji Rozwoju Przemysłu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum