Dobre ceny i dobry rozkład jazdy...Przewozy Regionalne mają to gdzieś..
[ Dodano: 25-02-2015, 20:22 ]
A jednak!!!!PR brawo...jeżeli obniżka cen wejdzie w życie od pierwszego marca,to będzie to sukces,na pewno pasażerowie wrócą.Poprzednia taryfa była nie do przyjęcia,szczególnie na krótkich odcinkach.Poprawiły też się rozkłady jazdy,są bardziej czytelne.Należało by jeszcze pościągać rozkłady na odcinku;Jasło-Zagórz[nic tam z PR nie jezdzi]albo przywrócic tą relację
Centrum Zrównoważonego Transportu wystosowało do Komisji Europejskiej pismo w sprawie cięć w rozkładzie jazdy pociągów w województwie podkarpackim od 1 stycznia br. Cięcia te są zdaniem CZT sprzeczne z zapisami Planu Transportowego, łamią unijną dyrektywę nr 1370/2007 i ustawę o publicznym transporcie zbiorowym. Organizacja domaga się wstrzymania płatności z funduszy unijnych.
Najgorszy z możliwych scenariusz,oczywiscie jak zwykle ucierpią pasażerowie.Nieudolni ''menadżerowie'' ok kolei wykładaja kolej na pierwszym lepszym rozjezdzie.Wielokrotnie o tym pisałem,o braku wyobrazni i dobrej woli ze strony urzedników.Notoryczne zmiany rozk,jazdy,odwołania,likwidacja pociagów,totalnie odpedziło pasażerów.Dwa pociagi rano do Rzeszowa i dwa po poł. do Jasła to istna ignorancia tego co kolejowe.Szynobusy nie osiągają planowych przebiegów,bo np.w Jasle stoją dwa i od 17-18stej do rana ''nocują''bezrobotne.Wystarczyło jeden znich,przedłużyć do Zagórza,ale poco.dla kogo,niech lepiej stoją i generują koszty!
a jak nazwać 3 pary dziennie na linii Rozwadów-Przeworsk?? to nic innego jak alibi-zugi. Przecież gdyby tam było co najmniej z 7 par w tym z 3 z Rzeszowa jadące łącznicą z ominięciem Przeworska ludzie korzystali by z pociągów aby dojechać do Niska,Lublina,Leżajska czy Stalowej.. Bo o Sandomierzu czy Ostrowcu to chyba szkoda marzyć...
Właśnie,po co nowe SA?Dzisiaj w Rzeszowie stały ok 14stej 4 sztuki..stały.Mozna zrobić relacje np;Jasło-Sandomierz.Gorlice-Leżajski itd.Ale po co?Faktycznie dojdzie do tego,ze zabiorą pieniądze i bedzie lipa.Na niemieckim forum piszą goscie o zainwestowanej kasie w linie Rzeszów-Jasło,o tym że jest ona w stosunku do inwestycji marginalnie wykożystywana w ruchu pasażerskim i o tym,że za takie marnotrawstwo tam na pewno ktos by ''beknoł'...a u nas każdy wie jak jest
Jasło - Sandomierz to byłby hit jak Lublin - Rzeszów. Gorlice - Rzeszów też nie byłyby głupią relacją. Z resztą pociągi do Tarnobrzega już spokojnie można przedłużyć do Sandomierza. Teraz się podniecają nowym impulsem. Podobno się go nie połączy ani z wcześniej kupionym EN63, ani dwuczłonami, o akatusach nie wspomnę. Szkoda, że region mając nowe ezety i dobrą taryfę nie myśli o sensownej sieci połączeń. Jeśli kiedyś skończą 91-kę to relacje Kraków - Rzeszów - Przemyśl spotka klęska urodzaju. Okaże się, że składy są za małe i zemści się mnogość kupowanych pociągów. Po zadrutowaniu 71-ki aż się prosi o pociągi Rzeszów - Skarżysko.
Wszystko się rozbija o podział dzielnicowy. Książę Krakowski nie może się dogadać z Panem na Rzeszowie, a ten znowu chyb anie gada z Księciem Sandomierskim.
Co do wykorzystania potencjału modernizacji linii Jasło Rzeszów to oczywista zgoda.
„Obyś żył w ciekawych czasach” – to chińskie przysłowie czy przekleństwo chyba najlepiej nadaje się do krótkiego opisu sytuacji kolei na Podkarpaciu. Nie należy zapominać, że obok negatywnych zjawisk objawiających się głównie cięciami w przewozach pasażerskich, zachodzą również pozytywne zmiany.
Centrum Zrównoważonego Transportu przesłało do marszałka województwa podkarpackiego propozycję zmian rozkładów jazdy pociągów na rok 2015/2016 i 2016/2017 oraz wykorzystania taboru.
Pojawił sie "nowy"rozkład jazdy.Nie było i nie bedzie rannego pociągu z Rzeszowa do Jasła.Totalny kanał,kto te rozkłady planuje,układa?Za kilka dni koniec wakacji i tłok w autobusach.Do Rzeszowa z Jasła rano 2a pociągi,z powrotem po poł.2a ot,cała oferta przewozowa!!!!
Tarnobrzeg: od grudnia niemal 2 razy więcej pociągów regionalnych?
Bez zwiększania dotacji możliwe jest zwiększenie liczby połączeń kolejowych na linii z Rzeszowa do Tarnobrzega i Stalowej Woli z 5 do 9 par, a na całym Podkarpaciu o 46%. Dokładny plan finansowy opracowało Centrum Zrównoważonego Transportu i przekonuje do niego marszałka województwa.
Wątpliwe, by to komukolwiek z władających przez głowę przeszło. Wystarczy popatrzeć na rozkład jazdy na liniach 106 i 108. Mózg się lasuje. Chyba tylko na 71 rozkład ma sens.
Artykuł nie wymaga komentarza. Na 108, od około połowy lat 90-tych, ludzie zaczęli odchodzić od kolei dla tego że utrzymywany był trend wygaszania popytu poprzez ograniczanie połączeń oraz stosowanie rozkładu jazdy "dla nikogo". Nic nowego nie odkryłem w tym temacie, ale jeśli ktoś z Urzędu poważnie zastanowi się nad lekturą tego artykułu i wdroży w życie proponowany schematycznie rozkład, choćby na próbę, na 3 miesiące, dodatkowo przy zastosowaniu cen promocyjnych, wtedy będzie można na nowo ocenić sytuację. Zacytuję sam siebie z Petycji do Marszałka - "Jeśli nie ma oferty to nie ma popytu".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum