Przystanek widziałem w jakiś planach, dziwne jest położenie stacji bo przecież linia nie idzie w wielkim oddaleniu od centrum. Aha słyszałem coś, że ostatecznie zarzucono plany budowy linii Busko Zdrój- Żabno może ktoś coś więcej wie??
Co do linii Żabno-Busko Zdrój to była nawet interpelacja sejmowa w tym zakresie. Ministerstwo odpowiedziało na odczepnego, że pomysł ogólnie OK ale są inne priorytety i generalnie nie dało złudzeń na jakieś plany w tym zakresie.
Z tego co wiem "szczucinka" trzyma się jeszcze jako tako do Żabna (rzadko bo rzadko ale jeżdżą tam składy ze złomem). Dalej jest już jedno wielkie chwastowisko i krzaczory.
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Ostatnio przechodziłam przez tory na trasie Szczucinki (w Szczucinie) - są całkowicie zarośnięte,a do tego zamieniły się w wysypisko śmieci. Przykro patrzeć.
Jeśli przyrównamy te linię do kosztów modernizacji Baliczanki, to gdyby pojawiła się możliwość zadysPOnowania okrągłym miliardem, z pewnością już wiosenką linia byłaby czynna, buhaha.
na odcinku Tarnów - Żabno:
- podkłady betonowe praktycznie na całej długości,
- podsypka tłuczniowa w stanie dobrym, brak wychlapów, miejscami bardzo zarośnięta
- szyny w stanie dobrym, w miarę proste, łączenia w dobrym stanie
Oczyścić podsypkę z chwastów, podbić tor, wyciąć krzaki i szlakowa może być nawet i 80 km/h.
Dzisiaj na szczucince śmigał rumun z mieszanym bruttem jako zdawka do/z Żabna.
Czy reaktywacja linii Tarnów-Szczucin ma sens? Tadeusz Kwiatkowski przedstawia szczegółowe plany związane z przejęciem i reaktywacją linii. - Chcemy stworzyć kilka stref aktywności gospodarczej w pobliżu tej linii kolejowej co pobudziłoby naszą gospodarkę. Postaramy się o dofinansowanie z Unii Europejskiej na zakup szynobusów i uruchomimy połączenia osobowe. Chcielibyśmy wznowić połączenia towarowe tak, by tranzyt towarów przerzucić z lokalnych dróg na tory. Poza tym nasz powiat posiada wiele unikatowych miejsc i obszarów atrakcyjnych pod względem turystycznym, m.in. jeden z nielicznych w Europie parków w miejscowości Bremie w stylu wersalskim, synagogę w Dąbrowie Tarnowskiej czy Muzeum Historii Drogownictwa w Szczucinie – wymienia starosta. Zasadność działań Powiatu Dąbrowskiego podkreśla również Wiesław Gadziała. Uruchomienie przewozów „Szczucinką” w znaczącym stopniu wpłynęłoby na ożywienie tych terenów – uważa dyrektor.
Dzięki współpracy lokalnych samorządów na nieczynnym nasypie linii kolejowej nr 115 z Tarnowa do Szczucina ma szansę powstać trasa rowerowa. Budowa zostanie sfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
W Małopolsce "zaorają" trasę kolejową i zrobią na niej ścieżkę rowerową!
Marszałek województwa małopolskiego Marek Sowa planuje zbudować ścieżkę rowerową na nieczynnej dziś linii kolejowej Tarnów-Szczucin. Ciężko zrozumieć tę decyzję, trasa ta miejscami do tej pory zachowała przejezdność, również tory nie zostały rozkradzione. Dlaczego zamiast modernizować zaniedbaną linię, chce się ją doszczętnie zniszczyć?
Szkoda slow na to co w Malopolsce wyprawia platfusiarnia, UM i pan Puchacz!! Zaorali juz wiekszosc linii,teraz biora sie za fizyczna likwidację Szczucinki..zamiast ją wyremontować z RPO i stworzyc przyzwoita oferte do Dąbrowy i Szczucina..
Desiro2, jak Ty chcesz to zrobić? Sowa marszałkiem, Ciepiela prezydentem Tarnowa (a jeszcze nie tak dawno v-ce marszałek odpowiedzialny za transport). Obaj mają tak głęboko Tarnów w d... jak to się jeszcze nikomu nie udało. Jeszcze za czasów kadencji Ciepieli w Krakowie, napisałem zapytanie co zamierza poczynić w sprawie zmniejszenia problemów podczas remontu, to odpisał mi.... że oni tylko zlecają wykonanie usługi i nie mają żadnej kontroli nad tym co się tam dzieje. Więc osobiście mam obawy, żeby w najbliższym czasie duet Ciepiela - Sowa w rękawiczkach z PR i powstających MKA, nie zaorali przystanków na linii do Krynicy (tworząc z niej linię typowo towarową), a Zakopane czy Wadowice polecą całkiem. Wszak od dawna wiadomo że liczy się Kraków, Wieliczka, Balice i Skawina.
Dyzurny, po tych obu panach mozna spodziewac sie wszystkiego najgorszego, wiadomo ze ich rozumienie wojewodztwa=Krakow. Mam nadzieje ze do tego co piszesz nie dojdzie,aczkolwiek oni nie cofna sie przed niczym,przyklad to likwidacja pociagow na linii Oswiecim-Skawina..zawsze jak przychodze na stacje w Tarnowie i widze ten marny rozklad jazdy powycinany przez PIC to sie zastanawiam co te platfusy jeszcze moga zniszczyc i zlikwidowac..
Protestują przeciwko likwidacji linii Tarnów-Szczucin.
Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Krakowie wystosowało protest do Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie w sprawie likwidacji linii kolejowej nr 115, łączącej Tarnów ze Szczucinem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum