Jeśli idzie o linię Zbąszynek-Zielona Góra-Zbąszynek, liczba połączeń regionalnych utrzyma się w tej samej liczbie, co oceniam pozytywnie, niemniej widzę też kilka niedobrych rozwiązań. Poniżej moje spostrzeżenia:
Malta z Poznania do Zielonej Góry dosyć wcześnie będzie jeździć, co oceniam pozytywnie, bo dzisiaj mamy taką sytuację, że ze Zbąszynka do Zielonej Góry jedzie pociąg REGIO o 6:17, po którym robi się dwuipółgodzinna luka do godz. 8:52, kiedy niemal obok siebie na Zieloną Górę jadą trzy pociągi (o 8:52 Malta, o 9:36 TLK Zielonogórzanin i o 10:23 REGIO z Gorzowa), tym samym żaden z tych trzech składów nie cieszy się aż tak wielką frekwencją, jaką mógłby się cieszyć.
Gęśnik z Poznania do Nowej Soli powinien zachować swoją godzinę, którą ma teraz, czyli wyjazd przed 11:00 ze stolicy Wielkopolski, a nie o godz. 12:00, tym samym pociąg w relacji przeciwnej do Poznania powinien wyjeżdżać jak dotychczas, tj. ok. godz. 14:00. Godzina 14:40 to - moim zdaniem - zbyt późno. Raczej byłbym za tym, aby pociąg REGIO do Gorzowa cofnąć o 20 minut, żeby wyjeżdżał ok. 15:20 (tak, jak to miało miejsce w rozkładzie 2013/2014).
Trochę szkoda, że dwa wieczorne pociągi REGIO do Zielonej Góry będą się dublować. O 20:14 ze Zbąszynka wyjeżdża pociąg z Gorzowa, a o 20:47 REGIO Łącza z Poznania. Najchętniej Łączę widziałbym godzinę później, ale wiem, że to niemożliwe, bo to skład, który po przyjeździe do Nowej Soli szybko przechodzi na pociąg relacji Nowa Sól-Rzepin.
Ostatni skład z Zielonej Góry do Zbąszynka, który jedzie właściwie po to, żeby na rano była jednostka do Zielonej Góry (odj. 5:20), przez to dzień w dzień wozi powietrze, znów chyba będzie obsługiwany linkiem.
Co ciekawe, godzina przejazdu pociągów na odcinku Poznań Gł.-Zbąszynek-Poznań Gł. wynosi równą godzinę, czyli o 15 minut szybciej niż teraz. Ewidentnie rozkład pisanym pod impulsy, ale.. ich będziemy mieli tylko dwa, jeśli któryś wypadnie z obiegu (a od listopada, kiedy na razie jeździ tylko jeden impuls, zdarza się, że jakiś czas nie ma go wcale na linii), kurs będzie prowadzony kiblem, co automatycznie będzie powodowało opóźnienie pociągu, bo EN57 w godzinę tego odcinku nie pokona.
Co do pociągów w kierunku stolicy, była o tym mowa w wątku ogólnopolskim dot. przyszłego rozkładu jazdy. Nie pamiętam dokładnie, a też nie chce mi się przeszukiwać wątku, więc z tego, co pamiętam, ktoś wspominał, że planuje się TLK Gałczyński(?) w miejsce Zielonogórzanina (grupa wagonów do/z Szczecina łączone w Poznaniu) oraz zachowanie tak jak dotychczas EIC Lech. Nie było w wykazie Podlasiaka. Nie wiem, jak z Bachusem, ale wydaje mi się, że skład ten się zachowa. Mogę się jednak mylić, zastrzegam
Mógłbyś podać źródło? Coś dużo tych pociągów, żeby nie napisać za dużo. I te nazwy coś nie takie. TLK Malta na pewno nie będzie (w sensie nazwy), bo taką nazwę nosi jeden z pociągów REGIO do Poznania (wyjazd z Zielonej Góry o 10:00). Biorąc pod uwagę, że ta TLK ma jeździć do Olsztyna, to raczej chodzi tu o Mamry, a pociąg do Białegostoku mógłby ewentualnie wtedy kursować jako Podlasiak. Gdyby tyle pociągów rzeczywiście ruszyło wraz z 13 grudnia 2015 r. byłoby fajnie, gdyby jeszcze TLK nie dublowały się z pociągami REGIO, np. o 15:38 w kierunku Zbąszynka wychodzi TLK, by po 6 minutach wystartował pociąg REGIO, po którym powstanie ok. 3-godzinna przerwa. O 18:38 wychodzi bliżej niezidentyfikowana TLK, gdy o 18:35 zaplanowany jest pociąg REGIO do Gorzowa?
Wyjazdy wg tych danych z Zielonej Góry w kierunku st. Zbąszynek:
5:59 EIC Lech do Warszawy
6:25 REGIO do Gorzowa
7:00 REGIO Łącza do Poznania
8:38 TLK do Białegostoku
10:00 REGIO Malta do Poznania
10:48 TLK Bachus do Gdyni
12:10 REGIO do Gorzowa
12:38 TLK do Olsztyna
14:40 REGIO Gęśnik do Poznania
15:38 TLK Gałczyński do Warszawy/Lublina
15:44 REGIO do Gorzowa
18:35 REGIO do Gorzowa
18:38 TLK do Poznania
19:30 REGIO Rusałka do Poznania
21:25 REGIO do Zbąszynka
Gdyby jeszcze sensowniej ułożyć rozkład godzinowo, wiem, to trudne, ale może się da. Przydałaby się na przykład nocny pociąg TLK na tej trasie.
PS Mógłbyś podać godziny przyjazdów do Zielonej Góry wskazanych połączeń spółki PKP Intercity?
Dzięki za info faktycznie sporo tego, niestety obawiam się że spora część tego zarysu może nie dotrwać grudnia, zobaczymy. Stawiam, że wieczorny TLK Zielona Góra - Poznań jeśli ruszy to będzie to pociąg kursujący w piątki i zwłaszcza niedziele (wtedy kiedy Zielonogórzanin jeździ nabity), w pozostałe dni kursowanie takiego pociągu ma moim zdaniem niewielki sens.
Pytanie jeszcze takie, jeśli Kolega posiada zarys wraz ze stacjami pośrednimi - czy te TLK wg stanu na chwilę obecną mają mieć postój u mnie w Babimoście? Do tej pory niby wszystkie TLK się zawsze zatrzymywały ale wiem, że różnie z tym może być
Dzięki za info faktycznie sporo tego, niestety obawiam się że spora część tego zarysu może nie dotrwać grudnia, zobaczymy.
Polityka firmy uległa zmianie, ale z doświadczenia wiem że zawsze jest wielkie hura a potem coś się ucina. Chociaż, rozkład wydaje się nawet realny.
krzychu12231 napisał/a:
Stawiam, że wieczorny TLK Zielona Góra - Poznań jeśli ruszy to będzie to pociąg kursujący w piątki i zwłaszcza niedziele.
Wpisany jest jako codzienny.
krzychu12231 napisał/a:
Pytanie jeszcze takie, jeśli Kolega posiada zarys wraz ze stacjami pośrednimi - czy te TLK wg stanu na chwilę obecną mają mieć postój u mnie w Babimoście?
Wszystkie, łącznie z EIC. Wszystkie TLK z równymi odjazdami XX:14 w strone Poznania.
Dzięki raz jeszcze Jak idzie o TLK to mnie to bardzo cieszy, jednak co do EIC to mam nadzieję, że z tego zrezygnują, bo jego postój w Babimoście zakrawałby już z lekka na skandal
Z tego co udało mi się dzisiaj podejrzeć z zarysu rozkładu jazdy na 2015/16 jaki przez chwilę był dostępny na stronie rozkładu jazdy PLKi to pociągi PKP Intercity z/do Gorzowa wyglądają tak:
7:01 IC Osterwa do Krakowa przez Poznań, Ostrów z wagonami do Warszawy łączonymi w Krzyżu z TLK Noteć ze Szczecina do Warszawy przez Piłę, Bydgoszcz, powrót z Krakowa/Warszawy o 20:59.
15:23 TLK Moniuszko do Warszawy przez Piłę, Bydgoszcz, z Warszawy 6:30 w Gorzowie 13:09.
23:30 TLK Aurora do Warszawy przez Poznań, tutaj łączenie ze składem z Kudowy/Wrocławia do Warszawy. Przyjazd z Warszawy o 5:37 .
Z tego wychodzi ewentualny obieg nowej spalinowej GAMY, która ma trafić do Krzyża :
Krzyż 4:31 TLK Aurora 5:37 Gorzów 7:01 IC Osterwa 7:50 Krzyż 8:06 TLK Noteć 8:54 Piła 11:30 TLK Moniuszko 12:15 Krzyż 12:17 TLK Moniuszko 13:09 Gorzów 15:33 TLK Moniuszko 16:20 Krzyż 16:22 TLK Moniuszko 17:06 Piła 19:01 TLK Noteć 19:50 Krzyż 20:05 IC Osterwa 20:59 Gorzów 23:30 TLK Aurora 0:18 Krzyż .
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
A dla Zielonej Góry w kierunku Poznania, również na podstawie tego, co wczoraj wieczorem i dzisiaj rano było dostępne na stronie PLKi, mają być: EIC Lech do Warszawy krótko po 6 rano (na szczęście z planowanego w marcowym projekcie postoju w Babimoście zrezygnowali ), TLK Bachus do Gdyni po godzinie 8, TLK Ukiel do Olsztyna jak dobrze pamiętam ok. godziny 12, między 15 a 16 ma być TLK Gałczyński do Warszawy oraz przed 19 TLK Dionizos do Warszawy. Przyjazd do ZG odpowiednio: Dionizos po godzinie 10, Gałczyński po 12, Ukiel po 15, Bachus po 19 i Lech ok. 20.
Ogólnie dodatkowe połączenie TLK cieszy patrząc z punktu widzenia pasażera, trochę szkoda Podlasiaka, bo była to jednak ekonomiczna alternatywa dla EIC, teraz owszem, będzie można pojechać do Poznania Bachusem, ale dalej do Warszawy zostaje EIC Mewa, tak samo powrót. No ale cóż, na to wpływu nie mamy.
Zastanawia mnie natomiast sens jednoczesnego istnienia Gałczyńskiego i Dionizosa, oczywiście jak pisałem wcześniej z punktu widzenia pasażera zawsze większa liczba połączeń jest lepsza, niemniej biorąc pod uwagę to, że obecnie Zielonogórzanin, zwłaszcza w kierunku ZG od Poznania jest raczej muchowozem, to przy 2 pociągach jadących w tej samej relacji w odstępie 2 godzin frekwencja może być tragiczna... obym się mylił.
Poza tym zauważyłem, że 3 kursy Nowa Sól/Zielona Góra - Poznań oraz 2 w kierunku przeciwnym są wytrasowane na odcinku Zbąszynek - Poznań jako przyspieszone, przez co trasę ZG - Poznań pokonają w czasie ok. 1:35h. Moim zdaniem pomysł dobry, zwłaszcza w kwestii porannego Regio do Poznania.
O 7:01 powinien być TLK z Gorzowa do W-wy przez Bydgoszcz z wagonami do Krakowa. I znów ze Szczecina do W-wy przez Piłę dwukrotnie zmieniał loka. Po za tym cienko widzę (czasowo) przełączanie wagonów na ruchliwych trasach.
Niestety dopiero dziś przeczytałem, że udostępniono na chwilę przyszłoroczny rozkład jazdy, więc nie udało mi się go przejrzeć. Czy jest tu ktoś, komu udało się pobrać plakatowy rozkład dla stacji Zielona Góra i Zbąszynek i mógłby się nimi podzielić? Będę wdzięczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum