Wysłany: 10-02-2015, 19:34 Lux Express - konkurencja dla kolei
Od 5 marca Polskiemu Busowi i Pendolino przybędzie nowa konkurencja na trasie między dwiema ostatnimi stolicami Polski. Siedem połączeń dziennie uruchomi estoński przewoźnik Lux Express.
Z Krakowa pierwszy autokar w ciągu dnia odjedzie o 5:30, a ostatni pół godziny po północy. W przeciwnym kierunku autokary będą kursowały między 6:30 a 23:30. Ceny, które w PolskimBusie „zaczynają się” od złotówki, w Lux Expressie „kończą się” na 59 zł. Droższe, według zapewnień firmy, bilety nigdy nie będą, a biorąc pod uwagę system dynamicznej sprzedaży, dochodzące do 50-proc. zniżki i system lojalnościowy, w większości mają być dużo tańsze.
W Krakowie autokary będą się zatrzymywał w pobliżu dworca. W Warszawie początkowo przy metrze Wilanowska, ale jeszcze w tym roku przystanek ma się znaleźć gdzieś bliżej centrum, przy czym przedstawiciele spółki wskazują, że musi to być dobrze skomunikowane miejsce, przy stacji metra, choć niewykluczone, że znajdującej się na drugiej linii.
No proszę, nawet w dalekiej Estonii wiedzą, że PKP to dno i metr mułu, ze szczególnym uwzględnieniem PKP Intercity, na najbardziej frekwencyjnej linii kolejowej w teoretycznej III RP. Beton PKP nie dał zarobić rodzimym Przewozom Regionalnym, które chciały uruchomić jednego jedynego IR „Matejko”, jako tańszej alternatywy dla drogich Pendolino, no to zarobi zagraniczne busiarstwo. Brawo!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Estoński przewoźnik autokarowy, grupa Lux Express, znana dotąd z przewozów pod (tańszą) marką Simple Express, uruchamia od marca pierwsze połączenie w Polsce na trasie Warszawa-Kraków. Czy nowy przewoźnik będzie stanowił konkurencję dla Pendolino?
Mocarstwowe plany Lux Express. Estoński przewoźnik chce walczyć z Polskim Busem i Pendolino.
Hannes Saarpuu rzucił rękawicę Polskiemu Busowi i Pendolino. Kierowany przez niego Lux Express jest największym przewoźnikiem autokarowym w regionie Morza Bałtyckiego..
Lux Express rozpoczął wczoraj sprzedaż biletów na trzy nowe połączenia z Warszawy: do Kielc, Rzeszowa i Tarnowa. Pierwszy kurs kupionymi w tym celu nowymi autobusami DAF – po raz pierwszy od kilku lat nie jest to Scania – jest planowany na 16 czerwca.
Wchodząc na polski rynek, zwłaszcza na trasę Warszawa – Kraków, Lux Express myślał na pewno o podebraniu pasażerów nie tylko konkurencji autobusowej, ale także PKP Intercity. Kilka miesięcy od debiutu estońskiej firmy na tej relacji postanowiliśmy sprawdzić jak to konkurowanie wygląda w praktyce. W pierwszy sierpniowy weekend wybraliśmy się do Krakowa, jadąc w sobotni poranek Pendolino i wracając w niedzielny wieczór Lux Expressem. Oto nasze subiektywne porównanie.
LuxExpress poinformował dziś o rozszerzeniu siatki swoich połączeń o kolejne miasto. To Jasło. Kluczowym, jak się okazało argumentem, przy wyborze kolejnego miasta okazała się słaba oferta kolei. Otwarcie mówi o tym szef przewoźnika autobusowego Hannes Saarpuu. „Mniejsze miasta Polski południowo-wschodniej – takie jak Jasło – są słabiej skomunikowane ze stolicą. Dlatego zdecydowaliśmy się na przedłużenie trasy łączącej Rzeszów z Warszawą. Dzięki nowo otwartej trasie Lux Expressu, podróż do Jasła będzie o znacznie krótsza w porównaniu z pociągiem” – komentuje. Przewoźnik zapowiedział, że podróż z Warszawy do Jasła będzie trwać około 6 i pół godziny, co jest dużą oszczędnością czasu w porównaniu z alternatywnym połączeniem kolejowym. Warto również podkreślić, że podróż autobusem Lux Expressu do Jasła nie będzie wymagała żadnej przesiadki.
Jechałem dwa razy Lux Expresem, obydwa razy to podróż Warszawa-Kraków. Raz non-stop, zaraz na początku kursowania, drugi raz z postojem w Kielcach. Wiadomo, że podróż autobusem do Krakowa a pociągiem to nie do porównania (około 5-6 godzin a 2h30 EIC-3,00 TLK) ale Lux Express przyciąga przede wszystkim ceną, mają dużo fajnych promocji. Poza tym Lux Express może byc konkurencją dla Polskiego Busa bo moim zdaniem te autokary są trochę bardziej komfortowe, poza tym mają szereg udogodnień, których brak w PB.
Na początku kursowania LuX Express władze przewoźnika zapowiadały (oprócz oczywście tych co kursują) takie miasta jak Bydgoszcz, Gdańsk, Wrocław, Poznań, Łódź, Toruń i Lublin. Ale chyba zorientowali się że tam jest bardzo silna konkurencja ze strony PKP i PB i postanowili otworzyć się na mniejsze ośrodki gdzie mało co dociera. Jasło jest jednym z tych i to jest bardzo dobry pomysł biorąc pod uwagę godzinę wyjazdu z Warszawy,
Lux Express wycofuje się z Polski. Większość tras ulegnie likwidacji.
Estoński przewoźnik autokarowy Lux Express 1 kwietnia tego roku wycofuje się z rynku polskiego i większość tras ulegnie likwidacji - poinformowała przewozowa spółka w komunikacie. Pozostanie tylko połączenie z Warszawy do krajów bałtyckich.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum