Wysłany: 10-06-2012, 20:46 Kolej podwieszana w Wuppertalu
W mieście Wuppertal (Niemcy) znajduje się najdłuższa działająca kolej podwieszana. Uruchomiono ją prawie 110 lat temu, jej długość to ponad 13 km.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Wuppertaler Schwebebahn to nie tylko wizytówka miasta, ale także najdłuższa działająca na świecie linia kolei podwieszanej. Zaprojektowana została przez Eugena Langena, konstruktora Schwebebahn Dresden w Dreźnie. Trasa kolejowa publicznego transportu miejskiego łączy ze sobą dzielnice Oberbarmen/Barmen oraz Vohwinkel. Cała trasa to dystans 13,3 kilometra, z czego 10 km ciągnie się nad rzeką na wysokości 12 m od lustra wody. Na pozostałych odcinkach trasy szyna powieszona jest 8 metrów nad powierzchnią gruntu. Przebycie całej 20 stacjowej trasy zajmuje 35 minut. Techniczne jest to kolej jednoszynowa, a dwa tory oddalone są od siebie o 4 metry. Dopuszczalne kołysanie wagonu podczas jazdy wynosi 15 stopni. Pierwszy odcinek (Kluse – ZOO) został otwarty już 1 marca 1901. Pierwszym testerem trasy był niemiecki cesarz Wilhelm II, który odbył jazdę próbną 24 października 1900.
Hala wagonowa znajduje się w Vohwinkel. W składzie taboru znajduje się 27 wagonów z początku lat 70. XX wieku, które mogą pomieścić 200 pasażerów każdy oraz wagon cesarski z 1900 roku (Kaiserwagen), którym podróżował Wilhelm II. Dziennie z usług kolejki korzysta ok. 85 tysięcy pasażerów. Wszystkie wagony napędzane są dzięki 4 silnikom o łącznej mocy 180 kW, dzięki którym możemy podróżować z maksymalną prędkością – 60 km/h.
21 lipca 1950 doszło do niezwykłego wypadku. Dyrekcja cyrku wysłała w celach reklamowych młodego słonia w podróż między przystankami „Rathausbrücke” i „Adlerbrücke”. Zdenerwowane zwierze postanowiło zapisać się w historii kolejki i wybił ściankę wagonu. Lekko ranny słoń wpadł do rzeki Wupper a wydarzenie to upamiętnia wizerunek młodego ssaka na ścianie domu w pobliżu rzeki. Historia pamięta też jeden dramatyczny wypadek z 12 kwietnia 1999. W godzinach rannych pociąg jadący z prędkością 50 km/h najechał na pozostawiony na szynie przez remontujących robotników metalowy element. Jeden wagon wyskoczył z szyn i spadł z wysokości 8 m do rzeki Wupper. Podczas tego zdarzenia śmierć poniosło 5 pasażerów, a 47 zostało ciężko rannych. Nie macie się czym przejmować, tylko śmiało wsiadać i podróżować!
W dzisiejszym odcinku pojechaliśmy na wycieczkę! Ale co to by była wycieczka bez transportowych ciekawostek. Witam Was z Wuppertalu w niemieckim Zagłębiu Ruhry, w którym wspólnie odwiedzimy cud techniki z początku XX wieku - kolej podwieszaną Schwebebahn. Dlaczego tak, a nie inaczej? Dlaczego wtedy? Dlaczego tu? O tym i o wielu innych kwestiach w niniejszym reportażu!
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum