Wysłany: 09-07-2015, 17:22 SBL 4-stawna dla linii o V>160 km/h
Hej, mam pytanie. Liczę sobie przepustowości szlaków kolejowych w przeróżnych konfiguracjach (w ramach pracy magisterskiej). Pojawia się problem dla linii typu P250, P200, M200, czyli dla trzech linii z prędkościami powyżej 160 km/h. Załóżmy, że chcę (a nawet mogę) zastosować tam SBL (dokładnie 4-stawną). Oczywiście na czas następstwa pociągów składają się długości trzech odstępów oraz długości pociągu (który musi zjechać w całości z odstępu, aby uczynić go wolnym). Dla linii z prędkościami do 160 km/h dochodziła jeszcze droga widoczności, czyli maszynista musiał dostrzec zielony sygnał na semaforze odpowiednio wcześniej. Jak postąpić w przypadku linii o V>160 km/h, gdzie nie obowiązuje pojęcie "widoczność", a wszelkie sygnały maszynista otrzymuje do kabiny, bo i tak może się pomylić przy odczycie sygnału z powodu dużej prędkości. Zatem inaczej formułując pytanie: kiedy (ile metrów przed semaforem) maszynista otrzyma do kabiny informację o tym, że semafor odstępowy SBL, do którego zbliża się prowadzony przez niego pociąg, wyświetla sygnał zielony?
Który poziom ETCS? Przy drugim teoretycznie maszynista "widzi" szlak 30 kilometrów do przodu i obrazy semaforów zmieniają się w czasie rzeczywistym. Na pierwszym poziomie "widzi" chyba 3 lub 4 odstępy do przodu ale sytuacja zmienia się jak minie balisę. Żeby zobaczyć, że 2-gi semafor się zmienił musi minąć ten najbliższy a komputer już mu wykreślił krzywą hamowania.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum