Nic się nie opłaca . A jakie pociągi się opłacają . Praktycznie żadne . Swego czasu UMWD dofinansowywał IR na odcinku województwa dolnośląskiego. A teraz . ZERO . I tak się tu dba o społeczeństwo. Brawo PR, UMWD . Niedługo wybory .
Wielka szkoda, że wszystkie IR zostają zlikwidowane, miejmy nadzieję że wrócą....
Ciekawe co zrobią z lokomotywami i wagonami które są sprawne i jeżdżą teraz na IR.
W krzaki czy pójdą na REGIO?
Sprawnych wagonów jest obecnie jak na lekarstwo, PR nie mają kasy na na rewizje. Bohuny zapewne wrócą do PR Poznań. Przydadzą się do obsługi szczytowych połączeń na E59.
Umowa z Czechami prawdopodobnie zostanie wypowiedziana i Skody wrócą do macierzy. Nie wiem jaki los czeka czekolady. PR próbowało je niedawno podnająć, ale nie znalazł się żaden chętny. Tak jak napisałem powyżej - ostatnie sprawne wagony wylądują w PR Poznań. Reszta zostanie przeznaczona na złom/sprzedaż, bo nie będą już PRom potrzebne. Wszystkie Regio mają docelowo jeździć na EZT.
Wagony typu Marlboro to oczywiście wyjątek. Kamieńczyk zostaje, natomiast Szklarka od nowego RJ wylatuje. Dlatego właśnie wagony będą stacjonowały w PR Poznań, gdyż na terenie tego zakładu uruchamia się jeszcze składy wagonowe (nie licząc ochłapów na Pomorzu i Dolnym Śląsku).
To co będzie z papugami i wagonami Malboro jak upłynie okres jazdy wymagany przez UE? PR-y będą chciały je sprzedać?Część wagonów powinna pozostać, długodystansowe REGIO mogłyby być ciekawym i trafionym pomysłem, także może nie warto pozbywać się wszystkich wagonów. Ciekawe co stanie się z siódemkami gnijącymi w Toruniu, czy zostaną wysłane na złom czy będzie jednak próba reanimacji? Na ich zakup poszły przecież duże pieniądze.
Tyle, że dalekobieżne Regio (o ile takie zostaną) na jednostkach to jest farsa. Co z tego że niższy koszt uruchomienia, jak frekwencja poleci ostro w dół. Ja sam np. do Kamieńczyka na kiblu (ani nawet nowszym EZT) bym nie wsiadł, sorry ale na taką trasę muszą być wagony (jakiekolwiek, ale wagony), jeśli ma to mieć sens. IRami jeździłem bardzo chętnie i często, ale tylko tymi wagonowymi (nieważne z czego były zestawione, czy 112A czy 120A), jednostki omijałem szerokim łukiem, wolałem dopłacić do TLK, nawet do starego wagonu 111A z 8-miejscowymi przedziałami ale jednak wagonu.
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-08-2015, 13:04
Likwidacja dalekobieżnych Regio typu Wrocław-Zielona Góra albo Poznań-Szczecin, Poznań-Kołobrzeg to będzie totalne szaleństwo. Stracą resztki klientów... i to będzie totalny upadek kolei pasażerskiej. Niektórych ludzi nie stać na TLK-a ani na posiadanie samochodu. Uderzy to w studentów, uczniów i najuboższą część społeczeństwa.
Ten kraj jest chory.... tylko likwidacje i cięcia...
Kto będzie musiał to i tak pojedzie. Zaciśnie zęby i zapłaci więcej za TLKi.
Niestety takie są współczesne realia...
Oby tylko były jeszcze zachowanie skomunikowania z osobowymi, tak aby w miarę sprawnie przesiąść się w dużych miastach.
o czym wy piszecie ludzie, przecież TLK/IC kosztują właściwie praktycznie tyle samo co IR. Przecież ta oferta wcale się nie pogorszy a pociągów np. ze szczecina do warszawy będzie tyle samo co przed wprowadzeniem IR. IR ze swoją ofertą na tej trasie np. wzbogacały ilość połączeń ale przed wprowadzeniem tej marki było 5 połączeń w ciągu doby czyli tyle ile zostanie po likwidacji IR. Tyle, że kiedyś to się inaczej układało bo w ciągu dnia były 3 a nocne 2 a teraz będą 4 dzienne i jeden nocny ale to jest to samo. Natomiast na niektórych trasach przybędzie pociągów TLK.
Tomek -Gliwice piszesz
Likwidacja dalekobieżnych Regio typu Wrocław-Zielona Góra albo Poznań-Szczecin, Poznań-Kołobrzeg to będzie totalne szaleństwo. Stracą resztki klientów... i to będzie totalny upadek kolei pasażerskiej. Niektórych ludzi nie stać na TLK-a ani na posiadanie samochodu. Uderzy to w studentów, uczniów i najuboższą część społeczeństwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum