Na chwilę obecną sytuacja z SP32 wygląda zupełnie inaczej...
W Chojnicach pozostała jedynie 096, która została skreślona i oczekuje złomowania.
Maszyny, które do niedawna tam stały, tzn: 205, 207 i 210 zostały przetransportowane całkiem niedawno do Krzyża. Tak więc wszystkie SP32 należą obecnie do PR Poznań - PRSP Krzyż. Stan na dzień dzisiejszy:
073 - odstawiona
147 - odstawiona
201 - odstawiona
202 - sprawna
203 - odstawiona
204 - sprawna
205 - odstawiona
206 - sprawna
207 - odstawiona
208 - odstawiona
209 - odstawiona
210 - odstawiona.
Przed niespełna rokiem pojawił się apel o zachowanie lokomotywy spalinowej SP32-148. Postulowano w nim o wstrzymaniu procedury likwidacji pojazdu oraz przetransportowanie go do Zamościa do celów ekspozycyjnych. Niestety, nie udało nam się uzyskać informacji o planach właściciela co do tego pojazdu.
Stan lokomotyw SP32 w PRST KRZYŻ na dzień dzisiejszy nie wygląda kolorowo....
SP32-073 - ODSTAWIONA/ZŁOM
SP32-147 - ODSTAWIONA/ZŁOM
SP32-201 - ODSTAWIONA niesprawna
SP32-202 - ODSTAWIONA niesprawna
SP32-203 - ODSTAWIONA niesprawna
SP32-204 - ODSTAWIONA niesprawna
SP32-205 - ODSTAWIONA niesprawna
SP32-206 - SPRAWNA W CIĄGŁEJ EKSPLOATACJI
SP32-207 - ODSTAWIONA niesprawna
SP32-208 - ODSTAWIONA niesprawna
SP32-209 - ODSTAWIONA niesprawna
SP32-210 - ODSTAWIONA niesprawna
Lokomotywy rdzewieją w krzakach i nikt nie chce się nimi zająć, a jeszcze nie tak dawno 201, 202, 204 prowadziły pociągi w obrębie Krzyża, Gorzowa czy Poznania.
Lata wygaszania popytu zrobiły swoje. Taką SP32 przebudować a'la 6Di i byłby całkiem sensowny lok. Na wszelkie Zagórze, Zamoście, Kudowy, Hele itp., o Skarżysko - Łódź nie wspomnę.
Powód jest banalny - SP32 nie należą do Intercity, a tylko ta spółka ma jakieś możliwości finansowe, by coś modernizować. Choć, jak widać, bardzie wolą kupić nowe z dłuższą gwarancją, niż bawić się w niepewne modernizacje, co oczywiście nie przekreśla sensowności modernizacji wszystkich 6Dg.
No właśnie IC przyklaśnie i dostają pieniądze na nowy tabor przykład to GAMA która ma ciągać jakieś pociągi Kostrzyn/Gorzów/Krzyż, a tylko my chcemy aby przeprowadzili jakąś modernizacje na SP32 czy SU45....
Nie widzę problemu, aby PR lub CARGO napisały projekt zakupu nowych lokomotyw spalinowych. Tak się pewnie nie stanie, bo PR skupia się na działalności Regio, a w tej materii używa SZT, pomijam już brak funduszy na wkład własny.
CARGO natomiast jest bardziej zainteresowane ekspansją poza Polską i będzie kupować nowe wielosystemowe lokomotywy elektryczne, a na linie niezelektryfikowane mają odpowiednio duży zapas Gagarów, turbostonek, turbotamar i innych, choć niezmodernizowanych typów lokomotyw.
PR skupia się na działalności Regio nie swoim taborem, bo przecież SZT należą do "województwa" i gdzie Marszałek zarządzi, tam szynobus pójdzie.
Pamięta ktoś jeszcze SA132, które to regularnie obsługiwały odcinek Krzyż-Piła/Chojnice do końca 2010r, potem nagle wszystkie SA132 zostały odstawione na bocznicę nie wiadomo czemu, a potem zostały przekazane do nowo powstałych KW, a na wyżej wymienionym odcinku Ostbahnu zaczęły kursować SP32, i SU45 ze składem wagonowym. Teraz odcinek Krzyż-Piła/Chojnice obsługują wyeksplatowane SZT SA108-004/005/008, SA105-001/002, z tym, że SA108-005 idze na NG, gdzie po której najprawdopodobniej trafi do KW bo będzie nówka funkiel nieśmigana ......
Za nieco ponad trzy tygodnie SP32 zakończą służbę.
Bliski koniec kolejne serii lokomotyw na polskiej sieci kolejowej. Tylko do 29 grudnia ostatnia z serii – SP32-206 ma ważne świadectwo dopuszczenia do ruchu. Niestety nie udało nam się uzyskać od Przewozów Regionalnych – właściciela lokomotywy – informacji co dalej? Maszynę czeka prawdopodobnie odstawienie "w krzaki", a co za tym idzie powolne niszczenie i w końcu kasacja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum