Czy za te pieniądze nie uratuje się linii do Zakopanego i Krynicy, nadając im najlepsze z możliwych parametrów?
Do Sącza po torze z Krakowa jest 165 km. Jakie chcesz nadać parametry tej linii, żeby pociąg zajechał tam w godzinę, tak jak to jest planowane przez Piekiełko?
Chcesz jechać 160km/h po pętli grybowskiej?
Nie jestem przeciwny budowie nowych linii, uważam, że ta trasa przyniesie korzyści, szczególnie mieszkańcom okolic Limanowej. Nie chciałbym jednak, aby w zamian zamarły sąsiednie trasy. Trzeba pamiętać, że między Krakowem a Zakopanem są też inne miejscowości.
na starej linii Kraków - Zakopane przydałoby się przywrócić parametry konstrukcyjne, bo w terenie o tak dużym zagęszczeniu ludności pociąg ma sens. A czy np. budowa zbiornika Świnna Poręba nie jest także szansą na wzmożenie ruchu turystycznego? Będzie to największy dostępny turystycznie akwen w okolicy Krakowa, z czystą wodą i pięknym krajobrazem. Myślę, że przy dobrym czasie jazdy stanowić może konkurencję dla obleganego zalewu w Kryspinowie. Tam MPK Kraków uruchamia w ładne dni specjalny autobus, który zwykle wiezie tłumy, choć czas jazdy nie należy do szczególnie dogodnych.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-07-2015, 13:21
Nowa trasa zapewne będzie używana w ruchu dalekobieżnym i tym samym Sucha czy Kalwaria pewnie pożegnają się z możliwością jazdy dalej, niż Kraków. Nie sądzę jednak, by - poza kilkoma przyspieszonymi do Nowego Sącza i Zakopanego - była wykorzystywana w ruchu lokalnym.
Nie wiem jak w Kalwarii, ale w Suchej Beskidzkiej do pociągów TLK wsiadało dużo osób. Wszak jest to miejsce wypadowe w Beskid Mały, Żywiecki oraz Makowski (mniej popularny, ale jednak). Przetrasowanie pociągów na ewentualną nową trasę odetnie region od kolei dalekobieżnej...
podjazdy -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-07-2015, 21:41
CottonwoodEN71 napisał/a:
Nie wiem jak w Kalwarii, ale w Suchej Beskidzkiej do pociągów TLK wsiadało dużo osób. Wszak jest to miejsce wypadowe w Beskid Mały, Żywiecki oraz Makowski (mniej popularny, ale jednak). Przetrasowanie pociągów na ewentualną nową trasę odetnie region od kolei dalekobieżnej...
Jadąc rowerem w Beskidy zwykle dojeżdżałem właśnie do Suchej Beskidzkiej lub do Kalwarii Lanckorony, bo stamtąd miałem zarówno dogodny dojazd w Beskid Mały i Żywiecki, jak i w Beskid Makowski oraz Pasmo Podhalańskie. Korzystałem też ze stacji w Chabówce, w Rabie Wyżnej i w Zakopanem. Jadąc w Beskid Niski czy Pogórza to wysiadałem w Brzesko-Okocim bo stamtąd jest bardzo przyjemna droga na grzbiet, no i tam czas dojazdu był z Poznania jeszcze znośny. No i raz pokusiłem się do Grybowa, Rzeszowa, kilka razy do Przemyśla. Pociąg przez Limanową byłby fajny, ale wolę bezpośrednie połączenie z Poznania z Suchą Beskidzką niż z Limanową. Już wystarczy, że do Żywca z Poznania nie da się normalnie w piątek po południu dojechać, zwykle kończy się to nocowaniem gdzieś po lesie na dziko pod namiotem w Katowicach-Piotrowicach czy Ligocie, aby kontynuować jazdę rannym pociągiem.
Wybrano wariant linii Podłęże – Piekiełko. 58km torów, 160km/h.
PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o wyborze rekomendowanego wariantu budowy nowych linii kolejowych na odcinku Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna. Wariant zostanie poddany kolejnym analizom.
Jednym głosem w sprawie linii kolejowej Podłęże – Piekiełko.
Parlamentarzyści, samorządowcy i społecznicy z Beskidu Wyspowego, Podhala i Sądecczyzny podpisali się pod apelem do premier Ewy Kopacz o budowę linii kolejowej Podłęże-Szczyrzyc. Tymczasem strona rządowa niniejszy projekt umieściła na liście rezerwowej, pomimo trwających prac przygotowawczych.
Sześć godzin - tyle jedzie dziś pociąg z Warszawy do Zakopanego. Jest ostatnia szansa, by zawalczyć o szybsze połączenie. Właśnie ważą się losy budowy nowej linii kolejowej, która pozwoli skrócić czas dojazdu w Tatry do 3,5 godziny.
W 100 minut z Krakowa do Zakopanego? Do 2026 r. powstanie nowa linia kolejowa.
Do 2026 r. powstanie nowa linia kolejowa z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza - zadeklarował w sobotę w Mszanie Dolnej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Inwestycja na odcinku Podłęże Szczyrzyc wraz z modernizacją istniejącego odcinak Chabówka-Nowy Sącz ma kosztować 6 mld zł.
Dzięki inwestycji dojazd pociągiem z Krakowa do Zakopanego ma zająć ok. 100 minut, a do Nowego Sącza godzinę. Obecnie podróż koleją z Krakowa do Zakopanego oraz do Nowego Sącza trwa trzy godziny.
Przygotowania do realizacji „Podłęże – Piekiełko”.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otworzyły oferty w postępowaniu przetargowym na wybór wykonawcy prac przygotowawczych dla budowy nowej linii „Podłęże – Piekiełko” wraz z modernizacją istniejącej linii Chabówka – Nowy Sącz. Wpłynęły dwie oferty. Wartość zamówienia szacowana jest na 251 411 692,84 zł brutto. Realizacja prac przygotowawczych planowana jest w latach 2018 – 2021.
Linia Podłęże-Piekiełko też w siatce dojazdowej do CPK.
Planowana linia kolejowa Podłęże-Piekiełko, która przyspieszy dojazd z Nowego Sącza do Krakowa pozwoli też szybciej dotrzeć podróżnym do Centralnego Portu Komunikacyjnego – podał pełnomocnik rządu ds. budowy CPK, wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild.
Planowana linia kolejowa Podłęże-Piekiełko, która przyspieszy dojazd z Nowego Sącza do Krakowa pozwoli też szybciej dotrzeć podróżnym do Centralnego Portu Komunikacyjnego
PLK zleciły wykonanie dokumentacji dla trasy Podłęże - Piekiełko.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za 180 mln zł netto na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowej linii łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Nowa trasa będzie wymagała m.in. budowy 58 km nowych torów kolejowych, 11 tuneli, 8 estakad, 20 mostów, ponad 30 wiaduktów. Realizacja projektu umożliwi przejazd na trasie Kraków – Zakopane w czasie krótszym niż 2 godziny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum