Od rozkładu 2015/2016 poleci dużo dalekobieżnych Regio, to będzie kolejny krok po likwidacji IR.
Będzie to kolejna cegiełka do likwidacji konkurencji dla TLK-a, najpierw rzeź resztek IR od 1 września, następnie od grudnia rzeź dalekobieżnych Regio. Bo jeszcze będą też konkurować ze świętymi TLK-a no i pasażerom którzy tylko Regio jeżdża trzeba życie utrudnić. np. odcinek Poznań-Szczecin albo Wrocław-Zielona Góra.
Tak wiem że teraz tylko IR likwidują i o zgrozo IR Busy na odcinku Katowice-Rzeszów !!
Wygląda na to że to forum jest tylko i wyłącznie miejscem "spotkań" osób pracująch w szeroko pojętym "PKP" Fajny to był produkt to IR....ale wtedy gdy wchodziło na rynek....czyste schludne wagony, wifi z każdym kolejnym rokiem było coraz gorzej....każdy wagon z innej "parafii" często brudne, mocno zdewastowane wagony vide Portowiec, ale podróżni jeźdźli! Dobre oferty (ty i raz dwa trzy) i przede wszystkim trafione w punkt godziny od jazdu! To sprawiło że w niektóre dni frekwa była naprawdę bardzo dobra. Tylko że czasy się zmieniają....kolej powoli też....w PR pojawiły się impulsy, w IC trawa wymiana wagonów.....a podróżny poza ceną oczekuje komfortu! W niektórych IR próżno było tego szukać...w Mewie można było znaleźć wagony 1 klasy.....ale niestety nie zawsze. Osobiście wolę jechać tańszym regio "na" impulsie lub trochę droższym pośpieszny, ale z nowymi wagonami niż IR. Nie znam się na dotacja, które otrzymują przewiźnicy bo podróżnego przede wszystkim interesuje jak najszybciej dostanie się z miasta A do miasta B w jakiej cenie i w jakich warunkach....
Czytając to forum nikt z kolejarzy nie jest w stanie powiedzieć co będzie dalej....w krótszych relacjach dramatu nie będzie....wracając z pracy zamiast Mewą....pojadę Kossakiem lub regio jadącego do Kostrzyna o ile się rozkład jazdy nie zmieni , gorzej na dłuższych relacjach. Czas pokaże co się wydarzy dalej....
Ciekawe co stanie się z siódemkami gnijącymi w Toruniu, czy zostaną wysłane na złom czy będzie jednak próba reanimacji? Na ich zakup poszły przecież duże pieniądze.
@miłośnik, co do ceny nie mogę się zgodzić co do podobnej ceny IR i TLK. W IR ceny są niższe, a poza tym dzięki fajnym ofertom typu ,,Ja i raz, dwa, trzy" cena podróży może być jeszcze niższa. PKP IC nie ma ofert dla grup podróżnych, znajomych, przez skąpstwo zwyczajnie traci szansę na pozyskanie wielu pasażerów. Przez te detale IR biło TLK na głowę.
Cytat:
następnie od grudnia rzeź dalekobieżnych Regio.
Ten segment powinien być rozwijany. Skład wagonowy bardzo przydałby się np. na REGIO Kraków-Przemyśl.
Cytat:
o zgrozo IR Busy na odcinku Katowice-Rzeszów !!
Cytat:
Busy, które jeżdżą pełne i których koszty są niewielkie. Coraz więcej przemawia za pilną koniecznością odwołania prezesa PR. Dziwi mnie tylko, że związki milczą. Teraz gdy podkopywane są podstawy działania spółki jakoś ich nie słychać. To jeszcze raz potwierdza oczywistą oczywistość, że losy spółki Ci Panowie mają w głębokim poważaniu.
Ale zauważ, że IR na frekwencję nie narzekały i dalej nie narzekają. Czy np. Matejko czy teraz Portowiec poleci za złą frekwencję? IR było fajną ofertą, tak są niedostatki taborowe, ale sprawny system sprzedaży, fajne oferty i miła obsługa przeważały szalę. Jest duże grono osób dla których IR było pierwszym wyborem. Z tych też powodów było solą w oku betonu PKP IC, ile można było wciskać kit, że nie da się umożliwić pozyskania biletu dla dziecka przez Internet, gdy konkurent już dawno oferował taką możliwość? W końcu należało taką możliwość wprowadzić też u siebie. A teraz mobilizacji nie będzie żadnej, konkurencji na torach też i będzie można ściemniać, że pasażerów ubywa przez remonty .
Cytat:
Pójdą na złom, to już pewne.
Katastrofa. Przy planowanej ofercie papugi im niestety spokojnie wystarczą....Oby po wyborach Skarb Państwa szybko odwołał Pasikowskiego i całą ferajnę. Działania spółki w prostej linii prowadzą do katastrofy. Przejęcie spółki przez ARP daje możliwości wyczyszczenia zarządu w możliwie pilnym trybie.
A co będzie dalej?
Likwidacja TLK to kwestia 2-3 lat, IC ujednolicą pod jedną banderą z EIC i kolej będzie dla wybranych. Celem jest brak dotacji dla segmentu dalekobieżnego, wiemy co to oznacza. Likwidacja IR, IR BUS to dopiero początek.n Potem jak słyszymy przyjdzie kolej na dalekobieżne REGIO, bo też konkurują z PKP IC, a potem samo PKP IC zacznie ograiczać ofertę. Nie oszukujmy się dotacja wyższa nie będzie, oferta PKP IC jest marna więc tłumów w TLK-ach na wielu szlakach nie będzie, a spółka z roku na rok strat przynosić nie może. Jakaś nutka ekonomii w końcu się tam pojawić musi. Chyba, że w PKP IC zmieni się myślenie, pojawią się fajne oferty w segmencie TLK, wtedy może jakaś szansa będzie. Z jakich powodów PKP IC broni się rękami i nogam przed ofertą ,,Ty i raz, dwa, trzy"? Boimy się tłumów w pociągach? Wyłączmy obowiązywanie oferty w ty przewozowe, zresztą tu też widzę błąd PKP IC - brak fajnych ofert pozaszczytowych, jedno Super Promo sprawy nie załatwi.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-08-2015, 16:50
Odnośnie porównania cen na IR i TLK jest jedna rzecz, o której niektórzy nie pamiętają, albo udają, że nie pamiętają. Cena gdy się jedzie przykładowo z Katowic do Wrocławia może jest zbliżona, ale wybierając trasę przykładowo z Bielska-Białej do Zgorzelca różnica przy korzystaniu ze składów KŚ + IR + KD a KŚ + TLK + KD jest kolosalna. Tej pierwszej - tańszej dla pasażera - możliwości za miesiąc już nie będzie.
Dobra Sheva....kawa na ławę bo tego twojego bełkotu nie da się czytać....pracujesz w PR? Chyba za pisanie takich farmazonów jak powyżej Tobie płacą ?
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-08-2015, 17:30
Sheva ma rację, co w niesmak betonowi PKP. Carlsberg musisz być ślepy żeby nie zauważać demolki połączeń ekonomicznych. Potem likwidacja połowy TLK-a ...
a dla pierdzielących głupoty że pasażerowie IR i Regio do TLK-a przejdą i grzecznie będą jeździć z IC, życzę powodzenia,...pójdą do bla bla cara albo Polskiego Busa...
Nie sieję przynajmniej teorii spiskowych i nie jestem pracownikiem żadnej że spółek kolejowych i nie tworzą opowieści byle tylko wybielić swoje środowisko. Na "mojej" trasie Poznań-Szczecin poradzę sobie bez dwóch IR z czego jeden to istna profanacja kolei....każdy wagon z innej parafii. Powtórze jeszcze raz IR tak! ale niech standard podróży idzie w górę, tak jak w pociągach regio na trasie Poznań - Szczecin. W normalnym kraju była by jedna kolej! w normalnym ale nie w Polsce gdzie każde województwo tworzy swoją spółkę....kolej regionalna powinna wspierać kolej dalekobieżną i odwrotnie....tworzenie IR w stosunku do IC jako konkurencję jest śmieszne....żdanej konkurencji nie ma, bo ludzie zwyczajnie odchodzą od kolejowych przewoźników. O ile jeśli ktoś jedzie grupą to skorzysta z IR (oferta ty i raz dwa, trzy) ale jeśli jedzie sam to jest mu obojętnie czy zapłaci za bilet 60 zł w IC czy 55.80 zł w IR liczy się dla niego optymalny czas odjazdu z konkretnej stacji. Mewa np. ma super frekwe głównie dlatego że odjeżdża z Warszawy po 14. Gdyby o tej porze jechała TLK też była by pełna.
100% podróżnych korzystających z IR na pewno nie przejdzie do IC, ale będą pociągi w których "przejście" będzie znaczne....vide Goplana czy Podlasiak. Zresztą zobaczymy co przyniesie rozkład jazdy 15/16.
Sytuacja spółek kolejowych jest fatalna....jak już pisałem nie znam się na "dofinansowaniach" ale skoro prezes PR mówi że nie stać ich na uruchamianie IR to znaczy że tak jest....więc ci co narzekają niech dorzucą ze swoich bo innej drogi nie ma, skoro właścicielem PR są marszałkowie....tu potrzebna jest reforma...jak rozumiem PR są finansowane przez marszałków? a IC z budżetu centralnego ? Doprawdy ciężko to ogarnąć
Tej pierwszej - tańszej dla pasażera - możliwości za miesiąc już nie będzie.
I tu jest faktycznie problemem jest brak możliwości wyboru.
Cytat:
kawa na ławę bo tego twojego bełkotu nie da się czytać....pracujesz w PR? Chyba za pisanie takich farmazonów jak powyżej Tobie płacą ?
Również dobrze Ty możesz się ujawnić jako wysłannik marsjan na ziemię . Przy takim założeniu mogę pracować nawet w KGHM .
Cytat:
Sheva ma rację, co w niesmak betonowi PKP. Carlsberg musisz być ślepy żeby nie zauważać demolki połączeń ekonomicznych. Potem likwidacja połowy TLK-a ...
Każdy widzi to co chce widzieć.
Cytat:
a dla pierdzielących głupoty że pasażerowie IR i Regio do TLK-a przejdą i grzecznie będą jeździć z IC, życzę powodzenia,...pójdą do bla bla cara albo Polskiego Busa...
Oczywiście, że z PKP IC nie skorzystają. Prosty przykład nie lada wyzwanie to kupienie miejsc dla rodziny koło siebie, a wszytsko dzięki temu, że potrzeba do kupna biletów z różnymi zniżkami kilku transakcji. Serio @calsberg nie miałoby dla Ciebie znaczenia gdyby Twoje dziecko musiało samo jechać kilka wagonów dalej? Nie chodzi tylko o brak fajnych ulg w PKP IC, znanych z PR, ale o fakt, że dla PKP IC problemem jest wszystko, co inni już dawno rozwiązali.
Cytat:
Nie sieję przynajmniej teorii spiskowych i nie jestem pracownikiem żadnej że spółek kolejowych i nie tworzą opowieści byle tylko wybielić swoje środowisko.
Nie jesteś jednym pasażerem kolei w tym kraju. Pomyśl, że wielu będzie trudniej i drożej. Przykładowo nauczyciele w IR mieli zniżkę 33%, w TLK nie będą na nią mogli liczyć, itd, itd. ..........
Cytat:
Na "mojej" trasie Poznań-Szczecin poradzę sobie bez dwóch IR z czego jeden to istna profanacja kolei....każdy wagon z innej parafii.
Nie wiem czy siedząc w przedziale wygląd ma aż takie znaczenie. Ostatnio jechałem IR Bosmanem do Poznania piętrusem, też nie było źle.
Cytat:
W normalnym kraju była by jedna kolej! w normalnym ale nie w Polsce gdzie każde województwo tworzy swoją spółkę....kolej regionalna powinna wspierać kolej dalekobieżną i odwrotnie....tworzenie IR w stosunku do IC jako konkurencję jest śmieszne....żdanej konkurencji nie ma, bo ludzie zwyczajnie odchodzą od kolejowych przewoźników.
Nie rozumiesz jak zwykle problemu. Jadąc R+IR masz bilet na jednego przewoźnika, kupując na R+TLK przewoźników jest już dwóch, co oznacza i wyższe koszty. Odebranie PR pospiesznych było błędem, IR było szansą na jego naprawę.
Cytat:
O ile jeśli ktoś jedzie grupą to skorzysta z IR (oferta ty i raz dwa, trzy) ale jeśli jedzie sam to jest mu obojętnie czy zapłaci za bilet 60 zł w IC czy 55.80 zł w IR liczy się dla niego optymalny czas odjazdu z konkretnej stacji. Mewa np. ma super frekwe głównie dlatego że odjeżdża z Warszawy po 14. Gdyby o tej porze jechała TLK też była by pełna.
I tak i nie. Jeśli chodzi o wiele kwestii w PR jest taniej i łatwiej, minus to tylko brak pewności miejsca i gorszy tabor. No cóż PB też zarobić musi .
Cytat:
Sytuacja spółek kolejowych jest fatalna....
A straty PKP IC dużo wyższe niż PR. I mimo to to IR są do skreślenia nie zaś TLK. A taką sytuację powodują same spółki. Zamiast zatrzymać np. TLK-i w Grodzisku trzeba zasuwać do stolicy, to wtedy pasażer wybierze już podróż samochodem. Przyszłość ma kolej regionalna, a szczególnie kolej aglomeracyjna. Wypychanie samochodów z miast, korki na ulicach. Jeżeli chodzi o ruch dalekobieżny to przy pełnej sieci autostrad i ekspresówek marnie widzę przyszłość PKP IC, gdzie przy wszystko wskazuje niskich przez lata cenach paliw jest mało konkurencyjne z samochodem prywtanym. Jakbym nie kalkulował, jadać z kolegą, nie opłaca mi się jechać pociagiem, szczególnie że PKP IC uważa, że pasażerowie mogą podróżować jedynie sami i dla grup ofert brak.
Wolę informację w kasie że nie ma już miejsc niż szok na peronie że nie ma gdzie siedzieć....tak wolę jedno miejsce siedzące dla dziecko niż stanie 300 km w zdewastowanym "kiblu"
Skoro wiem że jadę za tydzień do Krakowa...to kupuje bilet wcześniej i płace mniej niż w IR a warunki podrózy mam bardzo dobre. Student który w piątki wraca do domu niech ruszy makówką i kupi bilet już w poniedziałek (wielu moich kolegów i koleżanek ze studiów tak robi) Kultura podróżowania się kłania. Owszem zdarzają się sytuacje że wyjazd "wypada" nagle. Ile razy mam pisać że IR to dobra oferta....ale to praktycznie żadna konkurencja dla IC, tak samo jak IC dla IR. Próbujesz przekonać wszystkich że to jakaś konkurencji....konkurencja może być wtedy jak za jakiś czas na nasze tory "wjadą" Niemcy lub Czesi.
IR+R oczywiście jest taniej niż IC+R....ale taniej jest również IC+IC kwestia skomunikowań, Trudno zresztą liczyć że pociągi dalekobieżne będą się zatrzymywać na mniejszych stacjach....tu rola PR aby dowieźć podróżnych do mniejscowości w których IC się nie zatrzymuje. Wzajemne wspieranie się to droga do sukcesu, a nie sztuczna konkurencja i robie sobie na złość....PR nie poczeka na IC i odwrotnie! i z dupy rozkład dojeżdzam do stacji X poc R i dzięki "cudownemu" rozkładowi czekam godzinę za pociagiem IC!
Co to za persony nauczyciele aby dawać im zniżkę ? może również dajmy zniżkę górnikom, piekarzom i leśnikom. Większość nauczycieli zarabia godziwie więc stać ich na bilety, a jak dojeżdżają do pracy to niech kupią sobie "miesięczny"
Najlepszy argument PB skorzysta Póki co na "kolej" wróciło sporo podróżnych! Więc nie siej fermentu
Jest jeszcze jedna rzecz. Jeśli TLK zostanie jako monopol połączeń dalekobieżnych "dla ludu", to mogą tak windować ceny i kasować oferty, że bardziej będzie się opłacało kilka przesiadek z kibla do.kibla albo jechać autobusem.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Cóż różne mamy poczucie humoru. Mnie rzeczywistość nie bawi.
Cytat:
Wolę informację w kasie że nie ma już miejsc niż szok na peronie że nie ma gdzie siedzieć....tak wolę jedno miejsce siedzące dla dziecko niż stanie 300 km w zdewastowanym "kiblu"
Ale czy zawsze jedziesz dzieckiem? Poza tym akurat składy wagonowy dla matek z dziećmi mają wydzielone przedziały, a w TLK matka, także matka karmiąca jedzie razem z innymi osobami w przedziale. Tam wcale nie jest lepiej. Jak sobie wyobrażasz karmienie piersią przez kobietę dziecka przy 4 nieznanych jej Panach w przedziale?
Cytat:
Ile razy mam pisać że IR to dobra oferta....ale to praktycznie żadna konkurencja dla IC, tak samo jak IC dla IR. Próbujesz przekonać wszystkich że to jakaś konkurencji....konkurencja może być wtedy jak za jakiś czas na nasze tory "wjadą" Niemcy lub Czesi.
A ja uważam, ze sami Polacy są w stanie stworzyć fajną ofertę kolejową i tak długo było IR. Gdyby nie blokowano kasy z UE dla PR pewnie zmodernizowanych lokomotyw i wagonów Malboro byłoby dużo więcej. Gdyby był konkurs na dotację PR miałyby duże szanse, bo wszędzie poza taborem PR wygrywały. Zresztą IR na wagonach Malboro były bezkonkurencyjne, ze wspomnę Malboro.
Cytat:
Student który w piątki wraca do domu niech ruszy makówką i kupi bilet już w poniedziałek (wielu moich kolegów i koleżanek ze studiów tak robi)
Studenckie życie to czas ekspresji, pomysłów na ostatnią chwilę. Ty chcesz wejść w buty studenta z mentalnością 40-latka. Student wiele rzeczy robi na ostatnią chwilę. Ot niby oczywiste, a jakoś tego nie rozumiesz.
Cytat:
R+R oczywiście jest taniej niż IC+R....ale taniej jest również IC+IC kwestia skomunikowań
Litości. Przecież do małej miejscowości IC nie dojadę. Nie rozumiesz tego co napisałem. IR było ofertą dalekobieżną, a REGIO jest regionalną, zaletą było połączenie tych ofert. Połączenie IC+IC nie ma sensu, PKP IC nie ma połączeń osobowych, nie zatrzymuje się w dużych miastach powiatowych, tj. w Pruszkowie i Grodzisku, a co dopiero w małych wioskach. Tam efekt IC+IC to żaden efekt.
Cytat:
tu rola PR aby dowieźć podróżnych do mniejscowości w których IC się nie zatrzymuje.
Nie chodzi o dowóz, ale o brak integracji taryfowej. Tego problemu nie ma przy połączeniu IR+R.
Cytat:
Co to za persony nauczyciele aby dawać im zniżkę ? może również dajmy zniżkę górnikom, piekarzom i leśnikom. Większość nauczycieli zarabia godziwie więc stać ich na bilety, a jak dojeżdżają do pracy to niech kupią sobie "miesięczny"
Nie znasz się to po co się wypowiadasz? Zamiast się ośmieszać można było otworzyć ustawę. Nauczyciele mają zniżkę na osobowe, mieli też IR, na IC nie mają. Im też bardziej opłaciło się IR.
Cytat:
Najlepszy argument PB skorzysta Póki co na "kolej" wróciło sporo podróżnych! Więc nie siej fermentu
Tam gdzie wróciło to wróciło. Szokuje mnie, że z Krakowa do stolicy, gdzie jest świetna linia kolejowa CMK kursuje aż tyle autobusów PB i LE. Jakoś tam powrotu na kolej nie dostrzegam, kiedyś ktoś nie myślał o innym połączeniu niż kolejowe. Rusza też linia Lublin-Kraków, oferta kolejowa na tej linii to jeden wielki skandal.
Koniec Interregio. Przewozy Regionalne likwidują wszystkie połączenia komercyjne.
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", od 1 września spółka Przewozy Regionalne zlikwiduje komercyjny segment swojej działalności, czyli pociągi Interregio, Regioexpress i autobusy InterregioBus. W ofercie pozostaną wyłącznie połączenia dotowane.
"Likwidacja InterRegio pokazuje, jakich menedżerów mamy dziś na kolei. To ludzie, którzy nie chcą wozić pasażerów, lecz koncentrują się na uzyskiwaniu pomocy publicznej" - rozmowa ze Stanisławem Biegą, ekspertem Centrum Zrównoważonego Transportu, w latach 2009-2010 współtwórcą oferty połączeń InterRegio.
Tak wygląda strategia długoterminowa i budowanie zaufania do kolei jako niezawodnego środka transportu według namiestników. Dlatego lud kupi strucla dowolnej marki, który będzie bardziej niezawodny od połączeń kolejowych. Na dobre imię pracuje się latami a traci się je po miesiącu. Coraz więcej mamy takich wyalienowanych segmentów gospodarki, a wystarczy odcięcie od cyca metodą stryczka, a nie metodą krawata. Lecz do tego trzeba posiadać cochones a nie orzeszki laskowe. "It's the economy, stupid !"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum