Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Masy hamujące w zespołach trakcyjnych
Autor Wiadomość

adrian5632 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Kwi 2013

PostWysłany: 19-09-2015, 10:55   Masy hamujące w zespołach trakcyjnych Odpowiedz z cytatem

Witajcie. Od wielu tygodni gnębi mnie pewien temat. Czy ktoś może wie, dlaczego dla niektórych składów zespolonych (np. ED250) masy hamujące są podane dla każdego z członów z osobna na ich pudłach, a w innych (np. EN57, FLIRT3) podawane są masy hamujące dla całego składu?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Olaf Skurvensen Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lis 2012

PostWysłany: 21-09-2015, 19:44    Odpowiedz z cytatem

Podejrzewam, że dzieje się tak dlatego, ponieważ kiedyś jednostka serii EW55, EN56, EN57, EN71 itd. była traktowana jako jeden pojazd trakcyjny i masa hamująca była podawana dla zespołu trakcyjnego jako całości.
Z chwilą wejścia w życie przepisów unijnych, każdy wagon zespołu trakcyjnego jest traktowany jako odrębny pojazd kolejowy, który ma nadany odrębny numer EVN, stąd też masa hamująca jest podawana na każdym wagonie oddzielnie. Dla starych EZT już tego nie zmieniano pomimo, że każdy człon otrzymał oddzielny numer EVN.
Flirt ma taką budowę, że dwa sąsiednie wagony opierają się na wspólnym wózku, zatem zespół jest "z natury nierozłączalny" i być może dlatego pozostawiono oznaczenie masy hamującej przyjętej dla całego zespołu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adrian5632 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Kwi 2013

PostWysłany: 22-09-2015, 13:52    Odpowiedz z cytatem

No tak, to by wyjaśniało - to przez te wózki Bydgostia ma masy dla całego składu - to przez ten nieszczęsny ED74 się tak zastanawiałem Smile Dzięki za odpowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawel78 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Wrz 2015

PostWysłany: 22-09-2015, 15:31    Odpowiedz z cytatem

ale i tak masa hamujaca jest taka sama dla 1 calego skladu. Wiec po co rozdrabniac sie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adrian5632 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Kwi 2013

PostWysłany: 22-09-2015, 22:11    Odpowiedz z cytatem

Wcale, że niekoniecznie - bo jeżeli w Pendo będą trzy człony z nastawieniem R, to od pozostałych trzeba odjąć po 20 ton. Innych przypadków też jest kilka. Zajmuję się pewną aplikacją, która m.in. zawiera wyliczanie rzeczywistych mas hamujących dla składów, dlatego chciałem wiedzieć dlaczego na niektórych nie da się 'rozdrobnić'...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl