Z rozkładu plakatowego dla stacji Gorzów:
7:01 IC Osterwa do Krakowa, niestety przez Ostrów, nie Wrocław
8:59 Arriva do Berlina Licht
15:33 TLK Moniuszko do Warszawy (niestety przez Piłę i Bydgoszcz)
19:10 Arriva do Torunia Wsch
22:30 Aurora do Warszawy przez Poznań
Chyba ten Osterwa ma mieć wagony do Warszawy, jadące też przez Piłę i Bydgoszcz. Ogólnie duże zmiany. Niestety Osterwa nie przez Wrocław i dzienne do Warszawy nie przez Poznań. Natomiast w Arrivę jeszcze nie mogę uwierzyć.
[ Dodano: 29-09-2015, 15:57 ]
Rozkład znów pojawił się na rozklad.plk-sa.pl
Olsztyn jednak codziennie. Ale bawi mnie co innego - zobaczcie na czas jazdy Regio i TLK na odcinku Poznań - Zbąszynek:
Regio Malta - 0:58h
Regio Gęśnik - 0:56h
Regio Rusałka - 1:05h
Regio Łącza - 1:05h
A teraz TLK:
TLK Dionizos - 1:12h
TLK Gałczyński - 0:56h
TLK Ukiel - 1:21h
TLK Bachus - 1:05h
Co to ma być?? Celowy zamach na ofertę TLK?? Żeby było jasne - TLK Ukiel nie koliduje z żadnym EIC żeby musiał go gdzieś na trasie przepuszczać.
Tam nie tylko dziwi długi czas jazdy TLK, ale wiele innych składów. Przykładowo Koleje Wielkopolskie średnio na odcinku Zbąszynek-Poznań Gł. potrzebują ok. 1 godziny 5 minut, ale są składy, które jadą ok. 1 godziny 15 minut, czyli jak obecne pociągi Przewozów Regionalnych. Mistrzem w tej kwestii jest pociąg osobowy 17323 rel. Kutno-Zbąszynek: z Poznania odj. 13:15, Zbąszynek przyj. 14:49 (1 h 34 min!), który po drodze też niczego nie przepuszcza, zresztą nawet gdyby, to podróż i tak nie trwałaby tyle czasu!
Cieszy wzrost (jeszcze większy!) połączeń na linii Zbąszynek-Poznań, ale jest coś, co – delikatnie mówiąc – jest średnio udanym pomysłem. Mowa o przesunięciu pociągu REGIO „Gęśnik” z Poznania o 10:40 na godz. 12:00. Skład o 10:40 cieszył się dużą frekwencją, więc w tym miejscu widziałbym jeśli nie PR do Nowej Soli, to chociaż KW do Zbąszynka, a tak co mamy? TLK „Ukiel” o 10:37 do Zielonej Góry, potem KW do Zbąszynka o 11:45, po którym 15 minut później(!) jedzie PR „Gęśnik” do Zbąszynka i dalej do Nowej Soli. Po co to dublowanie się Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych? Rozumiem, że te spółki konkurują między sobą, ale to powinna być zdrowa konkurencja, zwłaszcza że jeśli podróżny ma wybór jechać z Poznania na Zbąszynek Kolejami Wielkopolskimi lub Przewozami Regionalnymi, wybierze raczej tę pierwszą spółkę.
Długi czas jazdy wszystkich pociągów, które nie zaczynają biegu w Poznaniu się chyba wyjaśnił - zwróć uwagę, że każdy postój dowolnego pociągu jest wpisany na każdej stacji 0 min, natomiast TLK oraz ten KW z Kutna mają dłuższy postój w Poznaniu, który w rozkładzie został uwzględniony w czasie jazdy na odcinku Poznań Główny - pierwsza następna stacja (po prostu godzina odjazdu z Poznania Głównego jest wpisana ta sama co godzina przyjazdu, a czas jazdy do najbliższej stacji jest wydłużony o czas postoju).
Co go Gęśnika - może dlatego został przesunięty, że o 10:37 jedzie TLK Gałczyński do Zielonej Góry. Jakby nie patrzeć, połączenie o tej porze jest zachowane, oczywiście taryfa już całkiem inna i mniejsza liczba postojów.
Nie zmienia to faktu, że dublowanie się pociągu osobowego z pociągiem REGIO „Gęśnik” w samo południe jest chybionym pomysłem. Sugerowałbym raczej, aby pociąg Kolei Wielkopolskich przesunąć o godzinę na 10.45 (w miejsce obecnie kursującego „Gęśnika”), gdyż dublowanie się tego typu składu z pociągiem PKP Intercity jest mniej szkodliwe.
Nanieśli stosowne korekty co do godzin odjazdów. Co ciekawe (wciąż wypowiadam się bardziej o linii wielkopolskiej, bo mówię o pociągach Zbąszynek-Poznań), zastanawia mnie liczba połączeń ze Zbąszynka do Poznania i z powrotem, które obsługiwać będą Koleje Wielkopolskie. Chodzi o to mianowicie, że ze Zbąszynka w kierunku Poznania wychodzić będzie w zwykły dzień roboczy 14 pociągów KW, podczas gdy w relacji przeciwnej w taki sam dzień kursować będzie 12 pociągów, czyli o 2 mniej.
A’propos postoju „Lecha” w Babimoście – niby takowego nie ma, ale ten poranny z Zielona Góry do Warszawy choćby na chwilę będzie musiał zatrzymywać się właśnie w Babimoście, ponieważ na tej stacji będzie miał zaplanowaną mijankę z REGIO Gorzów Wielkopolski – Zielona Góra.
Lech nie będzie się musiał zatrzymać, szynobus przyjedzie wcześniej i będzie oczekiwał na torze 2 przy peronie 1 na przelot Lecha po torze 1 przy peronie 2 bez zatrzymania (choć na tą chwilę na plakacie jest wpisane, że Regio będzie z peronu 2, ale to się na 100% zmieni).
W ogóle nie wiem, kto ten postój wymyślił i po co, ale dobrze, że pomysł upadł, bo choć sam bym pewnie kilka/kilkanaście razy z tego pociągu skorzystał, to uważam za przesadę zatrzymywać Lecha na takich stacjach, to ma być pociąg ekspresowy z ograniczoną liczbą postojów i tak powinno zostać.
Natomiast co do KW - możliwości jest kilka - albo niektóre składy pojadą w podwójnej trakcji, a wracać będą osobno, albo też po prostu terminy kursowania niektórych z tych 14 się wykluczają, o czym PLK jeszcze nie napisała i pojawi się to później.
Z rozkładu plakatowego dla stacji Gorzów:
7:01 IC Osterwa do Krakowa, niestety przez Ostrów, nie Wrocław
8:59 Arriva do Berlina Licht
15:33 TLK Moniuszko do Warszawy (niestety przez Piłę i Bydgoszcz)
19:10 Arriva do Torunia Wsch
22:30 Aurora do Warszawy przez Poznań
Chyba ten Osterwa ma mieć wagony do Warszawy, jadące też przez Piłę i Bydgoszcz. Ogólnie duże zmiany. Niestety Osterwa nie przez Wrocław i dzienne do Warszawy nie przez Poznań. Natomiast w Arrivę jeszcze nie mogę uwierzyć.
Aurora 23:30,rozkład najlepszy dla Gorzowa od lat,no ale zawsze muszą coś spieprzyć(brak porannego połaczenia do Wawy przez Poznań)mogli zostawić porannego "Gorzowiaka" i byłoby ok,mnie ciekawi czy gama pociagnie od grudnia te sklady
Lech nie będzie się musiał zatrzymać, szynobus przyjedzie wcześniej i będzie oczekiwał na torze 2 przy peronie 1 na przelot Lecha po torze 1 przy peronie 2 bez zatrzymania
No tak, wystarczy, że REGIO przyjedzie jako pierwszy, czego, nie wiedzieć czemu, nie założyłem!
Wczoraj jechałem wieczornym regio Gorzów-Zielona Góra-obłozenie masakryczne ponad 100%-w ubiegłym roku kilka razy tez nim jechałem i nie było wiecej niż 50 %,czyli wreszcie pasazerowie przekonali się do tego połaczenia,w szczególnosci na odcinku Gorzów-Miedzyrzecz-cena 6zł robi swoje-busiarze dostali w kość...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum