"- Mamy potwierdzenie od prezesa Przewozów Regionalnych, że spółka jest gotowa do zrealizowania połączenia bezpośredniego Gorzów-Berlin. (...) Bezpośrednie połączenia transgraniczne będą realizowane od początku 2016 roku. Będzie to możliwe także dzięki decyzji zarządu województwa sprzed kilku lat o zakupie szynobusów z homologacją transgraniczną. "
Już ja to widzę, jak Pesa dostarczy im homologację do końca roku. Dopiero co NEB (Niederbarnimer Eisenbahn) słowami rzecznika informował, o opóźnieniu w dostawie pojazdów z Bydgoszczy...
Przeczytałem że od 1 stycznia 2016 ruszy połączenie PR do Berlina,będzie to 1 z obecnych pociagów na trasie Krzyż-Kostrzyn z przedłuzeniem do Berlina,pociag z Gorzowa pojedzie z rana powróci wieczorem? To co z połączeniem ARRIVY które jest w nowym rozkładzie od grudnia i też ma do Berlina być rano i powrót wieczorem?
Cóż, PR Zielona Góra musi mieć jakiś dobry deal z UMWL, że są tak faworyzowani.
Moim zdaniem jest to wybieg, by nie współfinansować pociągów Arrivy. A PRy do Berlina i tak nie pojadą, bo nie będą miały czym. Poza tym potrzebują partnera po stronie niemieckiej, który skład przejmie do Berlina. DB Regio na to nie pójdzie, bo nie będzie dublować pociągu siostrzanej spółki Arrivy.
Skoro szynobus relacji Zielona Góra - Jelenia Góra ma jechać przez Görlitz, to ciekawe jak będzie wyglądała kwestia biletów na tym odcinku dla osób jadących do Niemiec jak i osób które tylko przejadą przez Niemcy. Ktoś coś wie na ten temat?
bert, a mógłbyś przybliżyć jak to w tamtym przypadku funkcjonuje? Bo tak się składa, że nie mam pojęcia
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-10-2015, 07:42
Po prostu zwykła taryfa kilometrowa, bez żadnych transgranicznych dopłat. Nie widzę tego inaczej - jak można na siłę komuś wciskać dopłaty za przekraczanie granicy, jeśli planuje podróż na odcinku krajowym.
No OK, tylko co zrobić z pasażerem, który kupi bilet do pierwszej stacji do której pociąg dojeżdża po powrocie do Polski a zechce wysiąść za granicą? Każdy jest sprawdzany? Bo biorąc pod uwagę przejściówkę za 10zł to oszczędność by była jednak spora...
Czy to oznacza, że osobówki nie będą już jeździć po łącznicy ze Zgorzelca Miasto do Jerzmanek?
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-10-2015, 23:17
krzychu12231 napisał/a:
No OK, tylko co zrobić z pasażerem, który kupi bilet do pierwszej stacji do której pociąg dojeżdża po powrocie do Polski a zechce wysiąść za granicą? Każdy jest sprawdzany? Bo biorąc pod uwagę przejściówkę za 10zł to oszczędność by była jednak spora...
Moim zdaniem nie będzie przejściówek, ot co. Kombinowanie będzie zbędne - płaci się za ilość km, jaką się planuje przejechać, a jeśli pociąg na trasie "zagląda" do Gorlitz, nie powinno to być brane pod uwagę.
Być może tak jak CD traktuje stację Głuchołazy w tranzycie przez Polskę
W takim systemie stacja Gorlitz jest kolejnym punktem taryfowym na drodze przejazdu wg kilometrowej taryfy .Przekroczenie granicy nie ma znaczenia, przejazd odbywa się pociągiem tego samego przewoźnika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum