W Kamiennej Górze semafor wjazdowy A 1/2 stojący na linii D29-298 przy przejeździe kolejowym na ulicy Jesionowej został w ostatnim czasie złożony i unieważniony, zaś wreszcie podłączono nowy semafor świetlny postawiony równo rok temu zgodnie z wytycznymi przetargu o którym wspominał wyżej w swoim w poście Krzysiek. Semaforem kształtowym podobno zainteresowali się miłośnicy kolei i ma on zostać przeniesiony do muzeum w Karpaczu.
Jak wspominano w sąsiednim wątku 27.10.2015 r. miał miejsce podsył czeskiego składu z Harrachova do
Kralovca, przez Jelenia Górę, Sędzisław, Kamienną Górę i Lubawkę. Skład był złożony z dwóch pojazdów
serii 810 i doczepy Btax. Na odcinku Kamienna Góra - Lubawka - Kralovec był to prawdopodobnie pierwszy przejazd pociągu (nie licząc ewentualnych przejazdów drezyn IZ Wałbrzych) od 30 sierpnia b.r., kiedy to kursował jeszcze sezonowiec z Jeleniej Góry do Trutnova. Poniżej kilka zdjęć z przejazdu motoraków na liniach 298 oraz 299. Oprócz tego załączam także kilka fotek przedstawiających podłączony niedawno semafor świetlny i odnoszącą się do niego tarczę ostrzegawczą ToA (linia kolejowa nr 298).
Na zdjęciach można także zauważyć, że na przejazdach kolejowych (w ciągu linii 298) ZLK Wałbrzych postawił znaki B-20 "Stop". Niestety pojawiło się także doraźne ograniczenia prędkości na torze nr 2 linii kolejowej nr 298 rozpoczynające się przed semaforem wjazdowym stacji Kamienna Góra i kończące około 350 metrów dalej.
Motorak.jpg Motoraki pomiędzy Sędzisławiem, a Kamienna Górą.
Plik ściągnięto 84 raz(y) 113.9 KB
Motorak2.jpg Motoraki pomiędzy Sędzisławiem, a Kamienna Górą. W tle po lewej widać charakterystyczny wiadukt znajdujący się nad łącznicą podg. Krużyn - podg. Marciszów Górny
Plik ściągnięto 65 raz(y) 116.71 KB
Motorak3.jpg Motoraki tuż przed przejazdem kolejowym z DK5 w Lubawce
Plik ściągnięto 89 raz(y) 182.67 KB
semafor.jpg Semafor wjazdowy A stacji Kamienna Góra, w tle widać stary semafor kształtowy i przejazd kolejowy w ciągu ulicy Jesionowej
Plik ściągnięto 70 raz(y) 132.4 KB
tarcza.jpg Tarcza ostrzegawcza ToA odnosząca się do semafora wjazdowego stacji Kamienna Góra
Plik ściągnięto 65 raz(y) 183.38 KB
ograniczenie.jpg Początek nowego ograniczenia prędkości.
Plik ściągnięto 33 raz(y) 202 KB
Linia 298.jpg Widok na linię kolejową nr 298 w stronę Sędzisław i przejazd kolejowy ze znakiem STOP
Plik ściągnięto 33 raz(y) 220.16 KB
Jesionowa.jpg Przejazd kolejowy w ciągu ulicy Jesionowej w Kamiennej Górze
Plik ściągnięto 46 raz(y) 224.72 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
W ubiegłym tygodniu miały miejsce jazdy zapoznawcze KD na linii do Lubawki. Ponadto w ostatnim czasie ISE Wałbrzych dokonuje wymiany podwójnych podkładów podzłączowych (na łączeniu szyn)
na linii kolejowej nr 298 oraz w obrębie stacji Kamienna Góra (północny okręg nastawczy).
Ponadto już jakiś czas temu IZ Wałbrzych wymienił część odeskowania (pomosty) na moście nad Bobrem w ciągu linii 298 Kamienna Góra-Sędzisław (tuż przy DK5), a całkiem niedawno
przy przejeździe kolejowym w ciągu ulicy Jesionowej w Kamiennej Górze pojawiły się nowe słupki prowadzące po obu stronach drogi.
Linia 298.jpg Widok na LK nr 298 w kierunku Sędzisławia. Widoczne są tarcze ostrzegawcze, most nad Leskiem i semafory wjazdowe stacji Sędzisław. Na międzytorzu leżą już nowe podkłady podwójne.
Plik ściągnięto 81 raz(y) 145.91 KB
Most nad Bobrem.jpg Most nad Bobrem w ciągu linii kolejowej nr 298 Kamienna Góra - Sędzisław, tuż przy przejeździe z DK5.
Plik ściągnięto 44 raz(y) 112.68 KB
Podkład do wymiany.jpg Podkład podwójny przeznaczony do wymiany, a obok leży nowy podkład. Stacja Kamienna Góra.
Plik ściągnięto 46 raz(y) 154.41 KB
Przejazd Jesionowa.jpg Przejazd kolejowy w km 1,053 linii kolejowej nr 298. Ulica Jesionowa, Kamienna Góra.
Plik ściągnięto 78 raz(y) 70.89 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
W dniu wczorajszym (30.04.2016) ponownie ruszyło połączenie sezonowe Jelenia Góra - Trutnov Kolei Dolnośląskich przez Kamienną Górę i Lubawkę. Pociągi będą kursować w (C), czyli we wszystkie weekendy i święta, również w dni pomiędzy świętami a weekendem (np. 2 maja). Jest to też jedyna okazja do tego by przejechać się pociągiem do Kamiennej Góry, Błażkowej, Lubawki, Kralovca itd. po liniach D29-298 i D29-299.
Poniżej cały artykuł pochodzący ze strony Kolei Dolnośląskich zachęcający do skorzystania z połączenia:
Tutaj zaś można znaleźć i za darmo pobrać lub wydrukować sobie liniowy rozkład jazdy rozbudowany o skomunikowania z pociągami z/do Wrocławia, Ardspachu i Svobody nad Upou oraz ulotkę promocyjną:
Z powodu cen PKP to polaczenie powinno konczyc sie wczesniej. Lepiej dostac do pierwszej czeskiej stacji i taniej kupic bilet na czeskiego operatora kolejowego.
Tak to jest jak nie czyta się ze zrozumieniem czy raczej w ogóle nic się nie czyta i wypowiada... Połączenie uruchamiają Koleje Dolnośląskie, a nie PKP - nie ma już czegoś takiego jak jedno wielkie PKP od 15 lat... Na ich stronie w artykule do którego link podany jest wyżej wyraźnie jest napisane, że połączenie jest uruchamiane wspólnie z czeskim przewoźnikiem GWTR więc ceny, promocje i zasady podróży są ustalane wspólnie z czeską stroną. Z resztą ceny u czeskiego operatora są w normalnej taryfie jako osobowy, podobnie jak u naszego przewoźnika mimo, że połączenie jest międzynarodowe. Te pociągi nie mogłyby kończyć wcześniej, np. w Kralovcu czy Bernarticach, bo byłyby całkowicie nieatrakcyjne i kompletnie nie miałyby sensu, zaś na czeskim odcinku Kralovec - Trutnov kursują właśnie tylko one w sezonie i poza nimi nie ma tam żadnego innego ruchu pasażerskiego.
Flanker, Co za różnica kto uruchamia. Ceny zapewne i tak są/będą mało atrakcyjnie.
Skoro pociągi mogły kończyć bieg w Sestokai, które ma ok. 700-1000 mieszkańców
pawel78 na stronie przewoźnika masz przecież podane ceny - normalna cena i stawka jak za osobowy po polskiej stronie jak i po czeskiej, też stawka normalna na osobowy jak wszędzie indziej w Czechach. Do tego różne atrakcyjne promocyjne oferty przewoźników jak bilety weekendowe, grupowe itp. i to jest niby zła oferta?
Wpierw poczytaj, dowiedz się, a dopiero później się wypowiadaj, bo po twoich wypowiedziach widać gołym okiem że kompletnie nie masz o tym połączeniu bladego pojęcia.
Pociąg jest międzynarodowy, ale panuje na nim normalna taryfa jak na osobowy po polskiej jak i po czeskiej cenie ( tam ceny są ustalane przez Czechów i też są one takie jak na osobowe w Czechach). Wejdź w link podany wyżej na stronę przewoźnika, doczytaj, przejedź się w któryś weekend i przekonaj na własnej skórze, a dopiero potem się wypowiadaj
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-05-2016, 17:13
Flanker napisał/a:
Te pociągi nie mogłyby kończyć wcześniej, np. w Kralovcu czy Bernarticach, bo byłyby całkowicie nieatrakcyjne i kompletnie nie miałyby sensu, zaś na czeskim odcinku Kralovec - Trutnov kursują właśnie tylko one w sezonie i poza nimi nie ma tam żadnego innego ruchu pasażerskiego.
Tutaj się zgadzam. Totalnym bezsensem byłoby gdyby ten pociąg dojeżdżał gdziekolwiek bliżej niż Trutnov. Jednak fajnie by było gdyby KD dogadało się z GW Train Regio i wydłużyły te pociągi do Svobody nad Úpou, skąd jest rewelacyjny punkt przesiadkowy (drzwi w drzwi) na autobus do kurortów Pec pod Sněžkou i Janské Lázně. Myślę że wielu turystów byłoby zadowolonych z takiego połączenia.
Patrzę na rozkład jazdy i zastanawiam się co za kretyn go układał. Rozumiem, że w Sędzisławiu jest zmiana kierunku jazdy, ale aż 45 minut na to potrzeba na pierwszym porannym kursie z Jeleniej Góry? Gdyby pociąg wyjechał 35 minut później to na jedno by wyszło, a połączenie stałoby się bardziej atrakcyjne, bo można by dłużej pospać lub dojechać na ten pociąg spoza Jeleniej Góry. A tak lipa. Ze Zgorzelca nie dojadę, bo nikt nie pomyślał o skomunikowaniu pociągów. Brawo!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-05-2016, 18:21
Noema, fakt, ten dziwnie długi postój w Sędzisławiu jest delikatnie mówiąc nieporozumieniem. Zastanawiam się tylko nad jednym, czyja to zasługa, bo znając realia na polskiej kolei obawiam się że jest to dzieło naszego "kochanego" zarządcy infrastruktury.
Patrzę na rozkład jazdy i zastanawiam się co za kretyn go układał. Rozumiem, że w Sędzisławiu jest zmiana kierunku jazdy, ale aż 45 minut na to potrzeba na pierwszym porannym kursie z Jeleniej Góry? Gdyby pociąg wyjechał 35 minut później to na jedno by wyszło, a połączenie stałoby się bardziej atrakcyjne, bo można by dłużej pospać lub dojechać na ten pociąg spoza Jeleniej Góry. A tak lipa. Ze Zgorzelca nie dojadę, bo nikt nie pomyślał o skomunikowaniu pociągów. Brawo!
Trwa modernizacja stacji Marciszów, dzięki czemu na linii 274 zrobił się całkiem spory odcinek jednotorowy, a o 7:26 rusza już pociąg do Wrocławia (o 7:19 przyjeżdża pociąg ze Zgorzelca, więc można dojechać ), który przyjeżdża do Sędzisławia 5 minut przed Szrenicą. Jakby opóźnić Trutnov, to z kolei Szrenica musiałaby stać i czekać na zwolnienie szlaku. Tak źle, tak niedobrze.
Patrzę na rozkład jazdy i zastanawiam się co za kretyn go układał. Rozumiem, że w Sędzisławiu jest zmiana kierunku jazdy, ale aż 45 minut na to potrzeba na pierwszym porannym kursie z Jeleniej Góry? Gdyby pociąg wyjechał 35 minut później to na jedno by wyszło, a połączenie stałoby się bardziej atrakcyjne, bo można by dłużej pospać lub dojechać na ten pociąg spoza Jeleniej Góry. A tak lipa. Ze Zgorzelca nie dojadę, bo nikt nie pomyślał o skomunikowaniu pociągów. Brawo!
Tutaj problem polega na tym, że obecnie modernizowana jest stacja Marciszów i mamy jeden tylko jeden czynny tor pomiędzy Sedzisławiem, a Marciszowem. Dalej w stronę Janowic Wielkich także prowadzone są prace, a pomiędzy Janowicami, a Wojanowem zmodernizowany jest tylko jeden tor i tylko po nim prowadzony jest ruch pociągów pasażerskich do JG. Pociąg do Trutnova wyjeżdża z JG rano, kiedy od strony Wrocławia zmierzają pociągi do stolicy Karkonoszy, które nierzadko są także trochę spóźnione i są skomunikowane z Trutnovem. W przypadku opóźnień wiadomo leci lawina i pociąg wyjeżdżałby z Sędzisławia opóźniony. Z tego co zauważyłem to na odcinku Sędzisław - Trutnov jest w zasadzie jeden wariant godzinowy, gdyż Czesi nie mieszają w rozkładach podczas ich obowiązywania tak jak my i PLK zmiany po naszej stronie reguluje właśnie postojem w Sędzisławiu. Myślę, że jest to chyba mniejsze zło jakie wybrały PLK oraz KD. Zresztą od 14 maja postój będzie nieco krótszy.
[ Dodano: 01-05-2016, 21:36 ]
Dorzucam jeszcze kilka fotek z wczoraj.
[ Dodano: 01-05-2016, 21:38 ]
Jeszcze jedno zdjęcie
Wjazd pociągu do Trunova na stacke KG.jpg Wjazd pierwszego w 2016 roku pociągu do Trutnova na stację w KG
Plik ściągnięto 92 raz(y) 111.81 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum