Witam.
Patrząc na projekt rozkładu jazdy 2015/2016 dla stacji Kępno, chciałbym zwrócić uwagę na całkowity brak połączeń z Wieluniem, oraz minimalną ilość połączeń do Kluczborka zaledwie 3 pary w ciągu doby. Jedynym plusem tego rozkładu jest zwiększona ilość połączeń regionalnych do Ostrowa Wlkp., a także nowa relacja Kępno-Kalisz.
Moje pytanie; linia do Kluczborka jest jak nowa, co przekłada się na znakomity czas przejazdu pociągu,
więc dlaczego nie idzie uruchomić pociągów z Kluczborka i połączyć je z niektórymi pociągami rozpoczynającymi swój kurs w Kępnie, tworząc relację Kluczbork-Kalisz, Kluczbork-Poznań Główny.To samo tyczy się linii do Wielunia i dalej do Tarnowskich Gór lub Częstochowy.
Bardzo często mówi się o nierentowności danej linii kolejowej ,ale gdy ma się taką ofertę jaka jest na linii Tarnowskie Góry-Kępno-Tarnowskie Góry-1 bezpośrednia para i do tego w takich godzinach, że przed 5 rano wyjeżdża pociąg z Kępna do Tarnowskich Gór i powrót do Kępna-przyj. ok 22, to nie dziwię się frekwencji na tej linii, i nie jest to wina pasażerów, tylko tych którzy są odpowiedzialni za układanie rozkładu.Tak samo będzie w przyszłym rozkładzie z linią do Kluczborka, gdzie oferuje się 3 pary na dobę.
Niestety dobry rozkład PKP Intercity na tej trasie,nie zapewni regionalnych połączeń z mniejszych miejscowości do Kluczborka czy do Kępna.
Województwo opolskie nie chce finansować połączeń na trasie Kluczbork-Kepno stąd ograniczona ilość pociągów regio między tymi miastami.
Połączenie Kępno-Wieluń-Częstochowa jest nierealne z racji tego, że linią Lubliniec-Częstochowa od grudnia będa jeździć osobówki kolei śląskich a część relacji Kępno-Częstochowa jak wiadomo wiedzie tą linią (od Herbów do Cz-wy).
No nieźle... jeszcze niedawno wyremontowany dworzec w Kępnie dawał nadzieję na lepsze wykorzystanie kolei w tym mieście, a teraz okazuje się, że będzie to stacja kolejowa z kilkoma kursami w kierunku Ostrowa Wielkopolskiego i jakieś ogryzki do Kluczborka. Kolejna linia do uwalenia dla ruchu regionalnego w perspektywie 5 lat
Linia Kluczbork- Poznań prawie cała wyremontowana ale pociągów w porze wieczornej i w nocy brak .Kępno ,Ostrzeszów ,Ostrów ,Pleszew od 20.30 bez połączeń .Najlepsze jest to że chwalono się czasem przejazdu w niecałe 5 godzin z Poznania do Krakowa a tylko połączenia w dzień a w nocy tylko sezonowe Zakopane- Szczecin .Ostatnie połączenie Poznań - Ostrów w soboty o godz.18.45 .Studenci będą musieli nocować w Poznaniu .Wielkopolska odcina stację za Jarocinem od świata .
Jak juź jesteśmy skazani na absurdalny świat kolejek marszałkowskich, to dlaczego między Kępnem a Poznaniem nie ma np 2 godzinnego taktu pomiędzy 4 a 21? Cywilizacja kolejowa w tej części Wielkopolski zaczyna się dopiero w Ostrowie Wielkopolskim. Wywalać miliony na remont linii żeby cargo miało lepiej, to chyba sukces jedynie połowiczny. No chyba, ze władze wielkopolski założyły, że ta część województwa jeździ tylko samochodami i od kolei pasażerskiej można ją odzwyczajać.
Łódzkie chciałoby wznowić ruch na odcinku Wieluń – Kępno.
W ciągu kilku lat możliwe jest wznowienie obsługi odcinka z Wielunia-Dąbrowy do Kępna przez pociągi regionalne. Samorząd województwa łódzkiego planuje bowiem skierować tam kursy z Łodzi jadące po projektowanym odcinku Chorzew-Siemkowice – Wieluń. Ma on zostać zbudowany do 2028 r.
Faktycznie, dla Łodzi wspomniana rozbudowa nadaje większego sensu temu połączeniu. Teraz ten Wieruszów i Wieluń są zupełnie na peryferiach województwa, kolejowo nie połączone specjalnie z niczym na północ.
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum