Wysłany: 15-10-2015, 15:19 Pasażerowie wracają do PKP Intercity
PKP Intercity ma coraz więcej klientów. We wrześniu br. z usług przewoźnika skorzystało ponad 2,5 mln pasażerów, co stanowi wzrost na poziomie 30% rok do roku. Porównując dane z ubiegłych lat, spółka wróciła do poziomu przewozów z 2012 r.
Chociaż sezon wakacyjnych wyjazdów już minął, wciąż widzimy duże zainteresowanie naszymi usługami. Przed nami ostatnie miesiące bieżącego roku, który planujemy zamknąć wynikiem na poziomie ponad 30 milionów przewiezionych klientów - mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. Liczymy również, że nowa kampania reklamowa zachęci kolejne osoby planujące podróż do wyboru naszych pociągów - dodaje.
W 2018 roku chcemy przewieźć 41 mln pasażerów – powiedział natomiast Piotr Ciżkowicz, Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Intercity. I dodał, że gdyby wszystkie miesiące były takie jak wrzesień, już w tym roku udałoby się osiągnąć liczbę 35 mln podróżnych. Plany na kolejne lata są równie ambitne. W 2016 roku przewoźnik liczy na 36 mln, zaś w 2017 roku na 39 mln pasażerów. Przypomnijmy, że poprzednie lata były znacznie słabsze. W roku ubiegłym przewieziono 25 mln osób, w 2013 roku – 30 mln, zaś w 2010 - 37 mln. Za dwa lata zatem przewoźnik chce powtórzyć i zarazem poprawić wynik z roku 2010.
3 mln pasażerów w 10 miesięcy. PKP Intercity podało wyniki Pendolino.
Pociągi kategorii Express Intercity Premium (EIP, Pendolino) spółki PKP Intercity przewiozły od czasu uruchomienia w grudniu ub.r. 3 mln pasażerów, poinformował prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz. Plan na 2015 r. zakłada przewiezienie 3,5 mln osób, a na 2016 r. - 4,6 mln, dodał.
"Bardzo się cieszymy, że Pendolino przyciąga coraz więcej pasażerów do PKP Intercity. 3 mln podróżnych na pokładach EIP w niecałe 10 miesięcy od uruchomienia składów to dobry wynik, wskazujący że w całym 2015 powinniśmy być w stanie przewieźć ok. 3,5 mln pasażerów w Pendolino" - powiedział Leonkiewicz, cytowany w komunikacie.
Przewozy pasażerskie po III kwartale 2015. Wciąż niezły wynik PKP Intercity.
Porównując trzy kwartały 2015 z analogicznym okresem roku 2014, dojdziemy do wniosku, że kolej pasażerska w Polsce przewozi więcej pasażerów niż rok temu. W przeliczeniu na liczbę pasażerów wzrost wynosi 2,8%.
49 zł za bilet na Pendolino zamiast 150zł bo tyle realnie powinien kosztować przejazd. Jeśli dodamy do tego dotację na przewozy komercyjne jakimi są pociagi Pendolino to wyjdzie na to, że bilet powinien kosztować 250 zł.
To dokładanie do interesu wkrótce musi się skończyć bo zadłużenie PKP IC gigantycznie rośnie. Wtedy ceny biletów staną się bardziej normalne. Dopiero wtedy dowiemy się ilu realnie jest klientów PKP Intercity.
Według mnie NIE MA SZANS, żeby pociągi były pełne przy cenie biletu 120 zł za kolej konwencjonalną! 49 to trochę tanio, ale powinno być na stałe 69 zł. Moim zdaniem to optymalna cena.
A jak ktoś mówi, że 49 zł to mało to niech sobie spojrzy na ceny z Pragi do Ostrawy. Ludzie nie lubią PKP, bo albo jest stare i średnio tanie TLK lub drogie jak samolot EIC/P.
_________________ TAK dla ograniczenia ilości spółek kolejowych do PKP Cargo i PKP (pasażerskie). Tak dla agencji PLK!
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-11-2015, 15:58
Cytat:
bilet powinien kosztować 250 zł.
To byłoby zabójstwo dla kolei. A chyba nie o to Ci chodzi?
W ciągu poprzednich pięciu lat od PKP Intercity odeszła połowa pasażerów. W 2009 r. spółka przewiozła 51,7 mln osób, natomiast w 2014 r. już tylko 25,5 mln. Zamknięcie 2015 r. liczbą pasażerów prognozowaną na około 30 mln będzie więc przełamaniem spadkowego trendu przewozowego. Wciąż jednak niewielką skalę działalności PKP Intercity ukazuje fakt, że w Niemczech, dwukrotnie ludniejszych od Polski, pociągi dalekobieżne przewożą pięciokrotnie więcej pasażerów niż w naszym kraju.
Po bardzo udanym roku 2015, kiedy po latach ucieczki pasażerów PKP Intercity odnotowało wzrost liczby przewiezionych podróżnych, jest szansa na podtrzymanie pozytywnego trendu. W roku bieżącym spółka planuje przewieźć 37 mln osób.
Trzeba im przyznać, że faktycznie w wielu regionach kraju nie dość, że nowy tabor, to jeszcze czas przejazdu spadł i ceny biletów też. Oby tak dalej, plus poprawa punktualności i będzie ok.
_________________ Kawa w Warsie, za oknem umyka krajobraz i wycie budzące miejscowych, maszynista dał znać że nie śpi
Kolej przewiozła więcej pasażerów w I połowie 2016 r.
Polskie koleje przewiozły więcej pasażerów w pierwszej połowie 2016 r. w porównaniu do pierwszej połowy 2015 r. To w głównej mierze skutek uruchamiania nowych połączeń oraz poprawy oferty dalekobieżnej.
Największym wzrostem liczby pasażerów mogą się pochwalić PKP Intercity, które przewiozły w pierwszej połowie 2016 r. o ponad 2 miliony więcej osób niż w pierwszej połowie 2015 r. Z oferty tego przewoźnika skorzystało w tym czasie 17,7 mln pasażerów (wzrost o 13%). Udział PKP Intercity w rynku wyniósł 12,13% w porównaniu do 11,13% w roku ubiegłym.
Głównie z powodu odpowiednich cen biletów i nowego czystego taboru. Niestety to długo nie potrwa. Trzeba będzie podnieść ceny biletów ze względu na konieczność spłaty zadłużenia, które jest gigantyczne. A jeśli wzrosną ceny biletów, to znowu klienci wybiorą tańszy środek lokomocji. Dlatego kolejarze a właściwie rząd znów uderzy podatników po kieszeni ze względu na dotację dla PKP Intercity.
Ja w ogóle uważam, że coraz więcej ludzi powinno korzystać z przewoźników kolejowych i przesiadać się z samochodów na pociągi.
Kolej powinna być coraz bardziej doceniana w Polsce, a z tym bywa różnie.
Rozumiem, że są czasami narzekania na: opóźnienia pociągów, na niezbyt zadbane wagony, ale jednak coś się na tej kolei zmienia.
Mamy wiele inwestycji kolejowych, remontowane tabory, remonty niektórych dworców, modernizację dużych dworców.
Byłoby z tym dużo lepiej, gdyby Polska była dość bogatym krajem i z dobrym, odpowiednim zarządzaniem przez spółki.
A z tym też bywa różnie u nas.
Tylko warto byłoby uwzględnić ze w pierwszej połowie 2015 roku istniały pociągi IR których obecnie w zasadzie nie ma nie licząc linii łódzkiej. I czy te 2 miliony więcej w PKP IC to nie jest efekt tego. To by nie mieli czym się chwalić.
W pierwszym kwartale 2017 roku z usług PKP Intercity skorzystało o 14% więcej pasażerów niż w analogicznym okresie 2016 roku. To najlepszy wynik za styczeń, luty i marzec, jaki osiągnęła spółka od 2010 roku. Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące wyniosła ponad 14 mln pociągokilometrów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum