Wszelkie pociągi od Tarnowa do Krynicy powinny być według taryfy Regio bo cena w IC jest nie adekawtna do czasu podróży. Chyba że wprowadzono by promocję Late Minute za 15 zł z Krakowa. Inaczej wszelkie IC są skazane na wożenie powietrza.
Jest taki słaby rozkład IC do Krynicy że i tak powietrze wożą tu potrzebna jest cena i dobry rozkład a jest szansa od nowego RJ gdzie czas przejazdu od Krakowa do Nowego Sącz ma być około 2godz.45min bo dalej do Krynicy bez zmian.
To jest skandal, że likwidują pociągi na odcinku Oświęcim-Czechowice Dz. Linia znaczenia międzynarodowego, łącząca duże miasta, którą powinny jeździć dłuższe relacje do miast wojewódzkich. Dawno winna już być zmodernizowana. Od Czechowic do Zebrzydowic jazda już jest szybka. Czy odcinek ten spotka los podobny jak Bielsko-Cieszyn?
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-11-2015, 21:33
Pokłosie podziału na nowe województwa... Nagle pojawiły się kłopoty z komunikacją, tożsamością tam, gdzie ich nie było.
Ta linia (od Czechowic do Trzebinię) ma też znaczenie w komunikacji towarowej. Nie rozumiem dlaczego PLK tego nie widzi. Z dobrą prędkością nie byłoby problemów z zapełnieniem pociągów. Mimo przesiadek lepiej jechało się z Bielska do Krakowa przez Oświęcim - teraz to już przeszłość.
Tę linię powinien przejąć małopolski PR i przedłużyć pociągi z i do Krakowa p. Skawinę do Oświęcimia plus jakieś 2 robocze pociągi na rano do Czechowic z Oświęcimia i powrót popołudniem, czyli zrobić to co zrobiono na 117.
Nawiasem mówiąc, gdyby granica małopolskiego i śląskiego była tam gdzie być powinna tj taka jak przed 1950 rokiem, to nie byłoby problemy ani z tą linią, ani z 97 Sucha-Żywiec.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-11-2015, 17:53
Wtedy byłyby problemy z wszystkimi liniami... Vide - linia do Krynicy
Albo pieniądze z samorządów, albo cięcie rozkładu?
Województwo małopolskie w nowym rozkładzie jazdy ograniczy liczbę połączeń kolejowych na wielu trasach w regionie. Pociągów znacząco przybędzie jedynie tam, gdzie pojadą Koleje Małopolskie albo tam, gdzie do lokalnej kolei dorzucili się samorządowcy.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-12-2015, 22:48
Ostatnia szansa, by się przejechać KŚ z Czechowic do Oświęcimia: do końca roku odj z Czechowic 05:45, odj z Oświęcimia 17:46. Potem zmieniają się obiegi
Małopolski samorząd nie zawarł żadnej umowy dotyczącej połączenia Żywiec - Sucha Beskidzka i na razie nie planuje dofinansowania kursowania pociągów na tej trasie.
Czyli na uruchomieniu połączeń do Oświęcimia przez Skawinę, oraz SKA do Miechowa ktoś musiał zapłacić. Jak widać, te polaczenia zostały uruchomione kosztem Sucha - Żywiec, Oświęcim - Czechowice, oraz skrajnym okrojeniu Kryniczanki. Żenada!
Trudno, żeby na linii, która jest częściowo po remoncie nie kursowało nic, tym bardziej, że czas przejazdu poprawił się odczuwalnie. Nie chodzi o to, by zabierać kasę z tej czy tamtej linii i dawać ją na inną.
Chodzi o to, żeby transport kolejowy miał ręce i nogi i chodził, a toto w małopolskim to się przewraca z boku na bok.
Skoro udaje się zwiększać frekwencję na linii z Kalwarii Lanckorony do Bielska, m.in. poprzez lepiej dostosowany rozkład jazdy i ofertę cenową, to może na linii Oświęcim - Czechowice trzeba było zacząć od tego? Wszyscy tu wiedzą, i zapewne mieszkańcy tamtych stron, że linia cierpi odkąd nie ma bezpośrednich pociągów do Krakowa z Czechowic. A jeśli chodzi o Żywiec - Sucha, to to już w ogóle jest nieporozumienie. Coraz lepiej funkcjonujący układ, pomimo przesiadki i spacerowej prędkości na linii powinien być zalążkiem na pomysł, jak ten stan zmienić na jeszcze lepszy, nie musi być odrazu codziennie, ale w szczytach [studenci] faktycznie to ma sens. Od tego [pociąg studencki i odpowiednia taryfa] życie zaczęło wracać na linię Kalwaria - Bielsko i tutaj spokojnie mogło być to samo.
I właśnie ten brak konsekwencji jest największą wadą zarządzających koleją.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-12-2015, 04:15
Może i Marszałek Małopolski nie zawierał żadnej umowy na dofinansowanie tej linii. Ale pamiętam jak pojawiały się w informacjach prasowych gdzieś wczesną jesienią deklaracje marszałka, że wprowadzi na linię Żywiec - Sucha jakąś specjalną ofertę weekendową. To jest ta oferta - w każdy weekend można sobie trasę kolejową przebyć pieszo? Nie robi się w ten sposób Panie Marszałku...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum