Wysłany: 03-11-2015, 06:49 Katowice - Wrocław w nowym rozkładzie
Witajcie.
Czy wiecie może jak będą wyglądać połączenia z Katowic do Wrocławia w najnowszym rozkładzie ?
Czy będzie dostępne na tej trasie już pendolino ? I czy czas przejazdu spadnie do mniej niż 2h ?
Ja tego naprawde nie rozumiem, co chwile gdzies czytam lub słysze czy będzie dostępne pendo na jakieś absurdalnej trasie z miasta x do y. Tak ciezko posprawdzać na jakie (tylko!) trasy zostało przypisane EIP?
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-11-2015, 11:56
Sam wiesz, że to co było przypisane to jedno, a to co IC planuje rozszerzyć to drugie. Nie ma więc co się dziwić, że może mniej zorientowani pasażerowie słysząc "huraoptymistyczne" pomysły w równie słabo zorientowanych mediach dopytują o inne trasy.
Dodam jeszcze tylko to że myślałem o połączeniu Wrocław - Warszawa które obecnie jest realizowane przez Częstochowę, myślałem że zostanie ono naciągnięte do Katowic zamiast Częstochowy i dalej do Warszawy.
Pozdrawiam
PS. Po tabeli widać że czasy spadną o jakieś 20 minut, tak więc TLK/IC na trasie Katowice-Wrocław będzie mogło skutecznie konkurować z PolskimBusem.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-11-2015, 22:53
No i połączeń chyba do 12 w dobie, to też ma znaczenie.
Czas przejazdu z Katowic do Wrocławia od grudnia wyniesie równe 2 godziny. Jest to fantastyczny czas jazdy i dziwię się, że PKP IC nie chce w pełni wykorzystać możliwości na tej trasie. Przecież przy takim czasie przejazdu aż się prosi, aby pociągi kursowały co godzinę. Potencjał do tego jest przecież ogromny.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-11-2015, 10:09
Jeździć mają co 1 - 2 godziny, to już nie jest źle. Szkoda, że nie w takcie - może kiedyś. Co do ilości połączeń trzeba też pamiętać, że od Opola dochodzą składy jadące przez Częstochowę, nie zapominajmy o sporym ruchu lokalnym - nie wszystko się zmieści...
Nawet przy czterostawnej blokadzie. Od Opola zaś można upchnąć trochę więcej, wszak do Gliwic można pojechać na dwa sposoby (przez Strzelce Opolskie (krótsza trasa) albo Kędzierzyn Koźle (większe potoki)).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-11-2015, 10:45
Opole - Kędzierzyn najpierw trzeba byłoby wyremontować, bo prędkość na niektórych odcinkach drastycznie spadła. Całą trasę pokonuje się blisko pół godziny dłużej niż przez Strzelce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum