Witam szanowne grono kolejarzy!
Może najpierw napiszę coś o sobie ,aby potem dojść do sedna.Ukończyłem ZSZ PKP w Gdyni -Orłowie uzyskałem dyplom pracownika wykwalifikowanego o specjalności elektromonter taboru szynowego.Po szkole pracowałem 2lata w zawodzie.Potem losy potoczyły się tak ,że pracuje już prawie 20 lat jako mechanik na statkach.Mam też kursy z hydrauliki siłowej,oczywiście znajomość języka angielskiego też posiadam .Teraz do sedna-chciałbym wrócić na kolej (dość już włóczenia się po świecie).Myślałem o tym ,aby zrobić licencje maszynisty za własne pieniądze ,nie wiem tylko czy nie ogranicza mnie wiek mam 40 lat?Po drugie jakie mam szanse na zatrudnienie?
Proszę o merytoryczne uwagi
Pozdrawiam
Marynarz
Wiek Cię nie ogranicza, co najwyżej stan zdrowia. U nas zatrudnili na licencję ludzi po 40. Pamiętaj tylko, że w tej chwili prawdopodobnie zarabiasz dużo więcej, niż przez pierwsze 1,5 roku kursu.
Zanim podejmiesz decyzję i się zwolnisz to podjedź do przewoźnika i pogadaj z jakimś pracownikiem kadrowym. U mnie były przypadki że koledze który miał 34 lata podziękowali a zarobił licencje na swój koszt, po czym się okazuje ze ludzie w starszym wieku czyt 38,39 lat zostali przyjęci na szkolenie. Warto się zorientować wcześniej.
Jestem świeżo po kursie to mogę coś dodać od siebie.
- co do wieku to u mnie był 1 koleś co miał 40 lat a drugi 37 lub 38 obaj byli po wstępnych rozmowach z pracodawcą i nie ma żadnego problemu co do wieku trzeba tylko przejść badania
- kurs robiłem w Toruniu a dokładnie wioska pod Toruniem - Lubicz przez firmę Cargo Master trwał 32 dni robocze koszt 6800 jest opcja noclegu na miejscu 50zł za noc podobno po kursie można się u nich też zatrudnić dalej na świadectwo ale nie zagłębiałem się w ten temat no i w okolicach kwietnia ma ruszyć znowu licencja ale to nie jest potwierdzona informacja
- no i tak jak było wspomniane wyżej pieniądze na początku to masakra dlatego warto się jako przygotować na chude lata
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.Mam jeszcze pytanie czy po kursie z licencją w ręce jest szansa zatrudnić się u prywatnego przewożnika typu Lotos Kolej lub Orlen?Z tego co słyszałem tam można trochę lepiej zarobić
z licencją w ręce możesz się zatrudnić w całej Unii Europejskiej dochodzi do tego oczywiście egzamin z języka co do Lotosu to teoretycznie jest taka możliwość a praktycznie to z tego co się dowiadywałem to bez żadnego doświadczenia to nie ma tam czego szukać wiadomo chodzi o bezpieczeństwo żeby się nie skończyło jak w Białymstoku
Jeszcze takie pytanko - czy pracodawcy czepiają się tatuaży?mam tatuaż ale oczywiście nie na twarzy i nie na dłoniach.
Liczy się to co masz w głowie a nie to co i gdzie masz wytatuowane
§ 4 Instrukcji Bt1, pkt. 11 mówi tylko, że masz wykonywać pracę w przydzielonej odzieży roboczej (identyfikacyjnej) .... powinieneś dbać o czysty i schludny wygląd.
Tyle przepisu, ale to wcale nie znaczy że nie spotkasz się z pewnymi aluzjami ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum