Wysłany: 27-12-2015, 20:53 Rok 2015 w Kolejach Dolnośląskich
Kończący się rok miał dla spółki ogromne znaczenie dla Kolei Dolnośląskich. - Z przewoźnika, który na początku obsługiwał linie o mniejszym natężeniu ruchu pasażerskiego, przy wsparciu organizatora przewozów na Dolnym Śląsku oraz dzięki zakupom nowego taboru przy wsparciu środków unijnych, rozwinęliśmy swoją działalność, na tyle, że dziś obsługujemy 2/3 linii w województwie - podkreśla spółka.
Wrocławiak, a co tu komentować? KD do dziś nie opublikowały raportu rocznego za 2014 rok. A mamy już prawie 2016. Nie chcąc się powtarzać odsyłam to mego postu sprzed kilku dni:
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema, czy Spółka KD na czele z panem Prezesem weźmie sobie to do serca i wywiąże się z obowiązujących przepisów prawa .
Ja natomiast wciąż nalegam aby pan Prezes sprostował swoje wypowiedzi do mediów w sprawie pracy eksploatacyjnej w województwie dolnośląskim . I proszę się przyjrzeć w jakich warunkach korzystają podróżni z Rawicza i Jelcz Laskowic. I kiedy uzyskamy odpowiedź w sprawie odwołań pociągów KD bez uruchamiania KKZ
Prawda? Dla pasażerów z Rawicza i Jelcza Laskowic obecna sytuacja to potężny skok cywilizacyjny, bez względu na zaklinanie rzeczywistości przez przeciwników KD.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
voyager1231, pewnie chodzi o tłok w pociągach KD. Co jest zrozumiałe, bo nowoczesny tabor przyciąga ludzi. Pasażerów na linii rawickiej będzie sukcesywnie przybywać, tak jak znacząco przybyło na linii zgorzeleckiej i przybywa na jeleniogórskiej, więc tłok w pociągach do/z Rawicza będzie nieunikniony. Ja prawie zawsze jadę do/z Wrocławia przepełnionym Impulsem, wielokrotnie na stojąco, ale na złe warunki nie narzekam. Narzekają pracownicy PR Wrocław, co jestem w stanie zrozumieć, bo konkurencja im rynek odbiera. No i ta zazdrość, bo tu stare "kible", a u konkurencji nowoczesność... A pasażer głupi nie jest. Widzi, ocenia, wyciąga wnioski i idzie tam, gdzie jest lepiej traktowany.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przez wejście KD na linię do Rawicza w pewnym sensie ucierpiała linia zgorzelecka.
Nie oto chodzi, abym narzekał, ale od nowego rozkładu jazdy, regularnie na tej linii zamiast Impulsów jeżdżą EN57 po modernizacji (co niedawno było rzadkością). A dzisiaj jako pociąg rel. Wrocław Gł. (15.15) - Legnica jechał nawet szynobus SA134.
Wiem, że niektóre dolnośląskie linie mogą na razie pomarzyć nawet o kiblach po modernizacji, ale jak to jest w naturze człowieka, do dobrego szybko się przyzwyczaja
Asynchrony robią to do czego były dedykowane - krótkie relacje w szczycie.
Dzisiejszy SA134 to konsekwencja defektu Impulsa na Rawiczu - przesunięcie asynchrona na jedną parę do Rawicza i pociąg do Węglińca.
Wrocławiak, a co tu komentować? KD do dziś nie opublikowały raportu rocznego za 2014 rok. A mamy już prawie 2016. Nie chcąc się powtarzać odsyłam to mego postu sprzed kilku dni:
Taka ciekawostka: we właściwościach dokumentu pdf widnieje data utworzenia 30.12.2015. Brawo KD! Zdążyli przed końcem roku kalendarzowego. Dzięki Noemie władze KD uniknęły kompromitacji, a pewnie nawet i problemów prawnych. Bo publikacja raportu rocznego to ustawowy obowiązek.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Beatrycze, może i uratowałam komuś tyłek. Nie wiem. W każdym bądź razie na pewno przeczytacie o szantażystce z Görlitz. Na „Rynsztoku Kolejowym”. Bo nie wiem czy wiecie, ale ponoć ciągle szantażuję prezesa KD. Poważnie! Mikolski beton KD tak głosi. Niby jakichś pociągów do Zgorzelca żądam, jakichś zmian w rozkładzie jazdy pod moje osobiste potrzeby... Najśmieszniejsze jest to, że ani ja, ani prezes Rachwalski (a czasem gadamy ze sobą na PW) nic o tym nie wiemy. No ale od dziś hejterzy i trolle mają czarno na białym – „wyszantażowałam” raport roczny!
A póki co... Wszystkim życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku! No, może nie wszystkim. Moim dwóm wrogom z działu organizacji przewozów KD życzę, żeby udławili się swoim jadem.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Koleje Dolnośląskie zamknęły rok 2015 z liczbą 5 222 432 przewiezionych pasażerów! To niemal o ćwierć miliona więcej niż zakładano w planie. W stosunku do poprzednich lat, wzrost tego wskaźnika jest jeszcze bardziej imponujący. W porównaniu z rokiem 2014, z oferty Kolei Dolnośląskich skorzystało o 1,6 mln podróżnych więcej (wzrost o 45%), a z rokiem 2013 więcej o 2,8 mln (wzrost o 116%). Oznacza to, że spośród wszystkich przewoźników kolejowych w Polsce, Koleje Dolnośląskie odnotowują najszybszy przyrost liczby pasażerów! Równie dynamicznie wzrasta liczba wykonanej pracy przewozowej oraz eksploatacyjnej. W 2015 roku Koleje Dolnośląskie zrealizowały odpowiednio 316 994,35 pas-km (o 55% więcej niż w 2014 i o 175% więcej niż w 2013 roku) i 4 764 989,13 poc-km (o 30% więcej niż w 2014 i o 71% więcej niż w 2013 roku).
Wrocławiak, a co tu komentować? KD do dziś nie opublikowały raportu rocznego za 2014 rok. A mamy już prawie 2016. Nie chcąc się powtarzać odsyłam to mego postu sprzed kilku dni:
To ja pokuszę się o kilka słów komentarza, wiem, odgrzewany kotlet ale może przyda się na przyszłość. I tak, piszesz, że KD nie opublikowały "raportu rocznego za 2014 rok" - jak sądzę masz na myśli Sprawozdanie finansowe i sprawozdanie Zarządu z działalności Spółki. To spieszę z wyjaśnieniem, że KD złożyły stosowne dokumenty w Sądzie w terminie przewidzianym przepisami prawa co potwierdza wyciąg z KRS : https://ems.ms.gov.pl/krs/danepodmiotu (niestety zbyt ciężki aby go tu zamieścić ale na stronie 5 wszystko widzać). KD nie jest spółką publiczną która ma obowiązek publikować sprawozdanie finansowe w formie raportu. Ok, fajnie by było gdyby Zarząd po zatwierdzeniu Sprawozdania przez Walne Zgromadzenie opublikował je na stronie - natomiast nie ma przepisu który by ów Zarząd do tego obligował. Zarząd ma obowiązek złożyć Sprawozdanie wraz z uchwałami zatwierdzającymi do US i KRS. Więc pisanie tu i w przywołanym wyżej wątku o ratowaniu tyłka Pana Rachwalskiego jest przesadą zdecydowaną.
Dla wyjaśnienia - nie mam i nie będę miał żadnych związków z KD i jej pracownikami, nie znam Pana Rachwalskiego i nie sądzę abym miał go kiedykolwiek poznać - powyższy post ma na celu edukację i wyjaśnienie sytuacji. Co nie zmienia faktu, że dobrym zwyczajem byłoby publikować takie dokumenty na stronie przewoźnika utrzymywanego z naszych podatków.
ideprosto, są trzy formy 100-proc. własności publicznej spółek kolejowych: państwowa (np. PKP IC), samorządowa (np. KD) i państwowo-samorządowa (np. PR).
KD są spółką samorządową (de facto publiczną), utrzymywaną z pieniędzy publicznych (dotacje, czyli środki pochodzące z naszych podatków). Taka spółka musi być transparentna! A to oznacza, że publikacja raportu rocznego to żadna łaska tylko obowiązek! Ukrywanie przed publiką sprawozdania z rocznej działalności, którego najistotniejszą część stanowi sprawozdanie finansowe jest obowiązkiem zarządu, którego pracodawcą jestem ja, Ty... każdy pasażer i każdy podatnik. Utajnianie raportu rocznego może narażać spółkę na zarzuty niegospodarności i chęć ukrycia niewygodnych faktów.
W poprzednich latach bywało, że KD zwlekały do listopada bądź grudnia z publikacją raportu rocznego, gdyż nie chciały się chwalić wygenerowaną kilkumilionową stratą. Natomiast gdy KD wykazały zysk, pochwaliły się tym natychmiast, bo już w lipcu.
Nie chce mi się grzebać w ustawach i sprawdzać czy KD mają ustawowy obowiązek publikacji raportu rocznego (wiem, że taki obowiązek mają spółki giełdowe). Piszesz, że jest to dobrym zwyczajem. A ja uważam, że jest to obowiązek wobec podatników, którzy muszą utrzymywać ten cyrk na szynach. I tego należy bezwzględnie wymagać od wszystkich spółek utrzymywanych z publicznych pieniędzy, czyli z naszych podatków!
I wbijcie to sobie w KD do głów! To że macie dotacje nie oznacza, że możecie lekceważyć pasażerów (wiem, że tak tresujecie drużyny konduktorskie: „zero tolerancji dla pasażera, mamy dotacje”). Bo jedna wkurzona pasażerka może wam nieźle nabruździć... I nawet prokurator wam nie pomoże! Już jeden, nasłany na mnie przez poprzedni zarząd KD, zbłaźnił się w sądzie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
@Noema, KD są Spółką sektora finansów publicznych (podobnie jak przywołane przez Ciebie PKP (Spółka Skarbu Państwa), czy PR (własność mieszana Samorząd + Skarb Państwa poprzez ARP). Spółka publiczna została natomiast zdefiniowana w art. 4 pkt. 20 ustawy o ofercie publicznej i jest to spółka której co najmniej jedna akcja jest zdematerializowna (tj. nie ma postaci dokumentu) - to gwoli wyjaśnienia i sprostowania pewnych terminów które chcemy tego czy nie w prawie obowiązują.
Pełna zgoda co do tego, że KD to spółka zbudowana i dotowana z naszych podatków i transparentność powinna być jej podstawową cechą, oczywiście możemy się spierać w jakim zakresie, aczkolwiek uważam, że Sprawozdanie Finansowe winno zostać przez taką spółkę opublikowane na jej stronie www. Wysiłek ze strony kadry żaden a transparentność zapewniona. Natomiast sprostować muszę, Twoją tezę o "utajnieniu" raportu rocznego - on nie był utajniony bo Ty czy ja czy ktokolwiek mógłby udać się do właściwego Sądu Rejestrowego (Wrocław Fabryczna IX Wydział Gospodarczy) i taki raport przejrzeć czy sfotografować.
Natomiast zapewniam Cię, że żaden ale to żaden przepis nie obliguje KD to publikowania sprawozdania finansowego i z działalności na stronie www - niestety.
Natomiast prywatnie uważam, że nie ma z czego robić tajemnicy i można takie dane śmiało opublikować.
Co do "zysków" KD które spowodowały lipcowe zamieszczenie sprawozdania na stronie to wiemy czego były wynikiem (nie działalności operacyjnej) .
PS właśnie spojrzałem na stronę KD - oni używają zwrotu "raport" - ale to co prezentują jest raczej materiałem reklamowym anie sprawozdaniem....
PS Jeżeli ktoś jest zainteresowany pełną informacją finansową dotyczącą działalności KD od jej powstania do dziś, analizą wskaźnikową oraz powiązaniami osobowo - kapitałowymi zapraszam na PW - udostępnię stosowną dokumentację poprzez pocztę elektroniczną.
_________________ Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum