Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Następny
Linia Gorlice - Zagórzany
Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 25-08-2010, 09:57    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Samochody z rejestracjami KGR w Stróżach to faktycznie przyjezdni, ale już w Bobowej to mogą być miejscowi, bo Bobowa leży w powiecie Gorlickim.


Wiem w jakim powiecie leży Bobowa, ale sam wielokrotnie np z Dunajca w takim peletonie jechałem ze stacji do Gorlic w odwiedziny.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 27-08-2010, 16:42    Odpowiedz z cytatem

Prawda jest taka, że raz cena a 2 to oferta. Bez tego niewiele sie da zrobić. Mnie tylko dziwi, ze ZKA nie wjeżdża do Gorlic...

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 08-01-2013, 22:13    Odpowiedz z cytatem

Czyżby zaczęły się spełniać pierwsze noworoczne życzenia?

„Pociąg studencki” pojedzie do Gorlic? Jest poparcie starostwa.

Akcja społeczna na rzecz przywrócenia kolejowych połączeń pasażerskich do Gorlic nabiera rozmachu. Tuż pod koniec ubiegłego roku uzyskała poparcie starosty gorlickiego. Na specjalnym spotkaniu z organizatorem akcji starosta zadeklarował pomoc oraz lobby w kwestii reaktywacji pociągów do Gorlic – zarówno Regio, jak i dalekobieżnych

27 grudnia w spotkaniu w starostwie powiatowym w Gorlicach wziął udział starosta Mirosław Wędrychowicz, organizator i koordynator akcji Marcin Kreis oraz naczelnik do spraw obywatelskich Jan Szkaradek. Celem spotkania było ustalenie wspólnej linii działania na rzecz przywrócenia pociągów regionalnych kursujących przede wszystkim z Krakowa do Gorlic.

Poparcie starostwa

Starosta Mirosław Wędrychowicz poparł akcję i zadeklarował przedłożenie tematu na Związku Gmin w celu przygotowania wspólnego pisma do Marszałka Województwa Małopolskiego oraz Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Spotkanie miałoby na celu omówienie problemów komunikacyjnych powiatu oraz tego rejonu małopolski. Oprócz przedstawicieli gmin rejonu gorlickiego w spotkaniu mogliby wziąć udział przedstawiciele władz Krakowa, Jasła, Tarnowa czy też uczelni gdzie studiują gorliccy studenci. Połączenie roboczo zostało nazwane „pociągiem studenckim”.

Ustalono wstępne propozycje terminów kursowania i relacje pociągów: piątek godz. 16:25 lub 18:26 z Krakowa jako drugi EZT jadący z pociągiem do Nowego Sącza, rozłączany w Stróżach a potem samodzielny kurs do Gorlic, ewentualnie do Biecza. Przyjazd do Gorlic planowany byłby na ok 19:40 lub 22:00. Następnie powrót z Gorlic lub Biecza do Stróż do Stróż 19:05 lub 21:29. Kurs powrotny w niedzielę ok 17:15 z Gorlic lub poniedziałek 4:45 (obieg Stróże – ewentualnie Biecz – Gorlice – Zagórzany – Stróże i dalej jako drugi EZT z pociągiem z kierunku Nowego Sącza).

– Starostwo zainteresowało się tematem i zadeklarowało podjęcie aktywnych działań zarówno w kwestii weekendowego uruchomienia połączenia Kraków - Gorlice (ew. Biecz) oraz wakacyjnego połączenia Gdynia - Zagórz które według deklaracji PKP Intercity ma ruszyć w grudniu 2013. Jeśli chodzi o pociąg PKP Intercity, na chwilę obecną bardziej prawdopodobna jest trasa przez Skarżysko – Kamienną i Rzeszów, jednak chcemy przekonać przewoźnika do wykorzystania historycznej trasy, która umożliwi dogodne połączenie Krakowa z Gorlicami, Jasłem i Bieszczadami – powiedział Marcin Kreis, organizator akcji.

– Oba tematy mają być poruszone na Związku Gmin i starostwo planuje wystosować razem z gminami wspólne stanowisko w tej sprawie. W kwestii pociągu PKP Intercity bierzemy pod uwagę kompromis – niech połączenie ruszy przez Sandomierz, a po zakończeniu remontu linii Kraków – Rzeszów może zostać przetrasowany na docelową relację przez Kraków – Tarnów – Gorlice – mówi Marcin Kreis.

Koszty jednak symboliczne?

Głównym argumentem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego jest brak środków na uruchomienie pociągów do Gorlic. Rozważając dołączenie dodatkowego składu do już kursującego Regio „Dunajec” (Nowy Sącz – Stróże – Kraków – Stróże – Nowy Sącz) koszt przejazdu składu według nieoficjalnych wyliczeń organizatora akcji na odcinku Stróże – Gorlice – Stróże wyniósłby około 190 -200 zł, co daje niemal symboliczną kwotę 20.000 zł rocznie.

Według organizatora akcji realny koszt całego przejazdu z Krakowa do Gorlic jako drugiej jednostki jadącego już pociągu byłby tylko nieznacznie wyższy od kursu ze Stróż do Gorlic więc do obliczeń organizatorzy przyjęli go w wysokości 250 zł. – Takie rozwiązanie wpłynęłoby też na komfort pasażerów poprzez zwiększenie liczby miejsc na najbardziej obciążonym odcinku z Krakowa do Tarnowa (ze Stróż do Nowego Sącza jedzie już znacznie mniejsza liczba podróżnych). Jednocześnie ustaliśmy, by wnioskować wraz z uruchomieniem tego połączenia o wprowadzenie oferty "Połączenie w dobrej cenie" w cenie analogicznej do ceny biletu na odcinek Kraków Gł. – Nowy Sącz, czyli 18 zł. Taka cena byłaby niezwykle atrakcyjna względem ceny biletu na autobus mimo obecnego czasu przejazdu w granicach 3:10h – 3:30h. Ponadto dzięki ulgom ustawowym cena biletu dla studenta wyniosłaby około 8,90 zł – mówi Marcin Kreis.

Pociąg rentowny?

– Możemy przyjąć że praktycznie wszyscy pasażerowie, którzy będą jeździć tym pociągiem nie korzystają w tej chwili z pociągów, więc przy koszcie uruchomienia połączenia 190-250 zł cały wpływ z biletów będzie zwiększał dochód Przewozów Regionalnych. Przy średnio 10,5 (190 zł) czy 13,8 (250 zł) pasażerach wpływy z biletów pokrywają w 100% koszty uruchomienia połączeń – tłumaczy Kreis.

– Z naszych bardzo ostrożnych szacunków wynika, że istnieje popyt na 300-400 miejsc w dni około weekendowe na trasie Gorlice – Kraków. Zakładając wersję minimalną na poziomie 30 pasażerów pociągu, rentowność połączenia mogłaby sięgnąć nawet poziomu 210% – dodaje Kreis. Warto również podkreślić, że pod składaną jesienią 2012 roku petycją w sprawie uruchomienia połączenia kolejowego Gorlic z Krakowem podpisało się prawie 400 osób. Coraz częściej pojawia się pytanie, czy zatem nie warto przy tak małych kosztach zadbać o mieszkańców tego mocno zaniedbanego kolejowo krańca Małopolski?

Zdrowa konkurencja

– Wiele osób obawia się, że wprowadzenie pociągu musiałoby odbyć kosztem kursujących autobusów. Jednak uważam, że jest to przekonanie błędne – pociąg i autobus w naszych założeniach nie są konkurencją, ale mają stanowić jeszcze bardziej kompleksową i atrakcyjną ofertę niż jest to obecnie. Pociąg pomógłby obsłużyć pasażerów podróżujących w czasie największego popytu – dając możliwość wyboru środka transportu, a w pozostałych porach pozostałaby obecna oferta autobusowa. Warte podkreślenia jest to, iż w piątkowe i niedzielne popołudnia mimo podwójnej obsługi taborowej autobusów zdarzają się spore trudności w zabraniu wszystkich pasażerów. Szczególnie jest to widoczne w czasie w okolicy świąt i długich weekendów – tłumaczy Kreis.

Główne czynniki, dzięki którym pociąg stanowiłby sporą konkurencję dla komunikacji autobusowej to według Marcina Kreisa wyższy komfort podróży, możliwość przewozu roweru, atrakcyjna cena biletu zarówno względem busów jak i drogiego paliwa, brak korków oraz bezpieczeństwo podróży czy też łatwy dojazd do samego centrum Krakowa. – Pozwalają przypuszczać, iż do podróżowania komunikacją publiczną przekonałoby się więcej osób, które aktualnie jeżdżą samochodami, więc pociąg zamiast odbierać pasażerów autobusom przyciągnął by nowe osoby, a niewykluczone też że pojawienie się pociągu kursującego nawet w ograniczonym zakresie w naszym rejonie byłoby też zachętą dla nowych turystów. Ponadto próby przerzucenia części ruchu z dróg na tory są spójne z promowaną przez Unię Europejską i Bank Światowy polityką zrównoważonego transportu, co pozwala mieć nadzieję na uzyskanie dodatkowych funduszy na rewitalizację linii czy zakup nowego taboru, który jeszcze bardziej podniósł by komfort i skrócił czas przejazdu – dodaje Kreis.

Główną obawą organizatora akcji i zainteresowanych uczestników jest kwestia rozkładu jazdy, którego złe ułożenie kilka lat temu doprowadziło do sztucznego wygaśnięcia popytu na pociągi z Gorlic. Pomijając kwestię kosztów, ułożenie odpowiedniego rozkładu jazdy odpowiadającego rzeczywistym potrzebom lokalnego rynku jest kwestią najważniejszą, od której może zależeć powodzenie pomysłu, dlatego ewentualne wprowadzenie oferty musi być oparte na wnioskowanych założeniach i poprzedzone badaniami rynku. Bez tego jakiekolwiek nakłady finansowe i starania lokalnych samorządowców nie zaspokoją rzeczywistych potrzeb pasażerów.

http://www.rynek-kolejowy.pl/38520/_Pociag_studencki_pojedzie_doGorlic_Jest_poparcie_starostwa_.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 14-01-2013, 10:31    Odpowiedz z cytatem

Z jednej strony, dla Marcina Kreissa mam szczere słowa uznania, za rozruszanie tematyki kolejowej w Gorlicach, dotychczas bardzo zabetonowanych kolejowo. Szczególnie jeśli chodzi o samorządy.
A z drugiej strony mam pytanie - czemu Pan się tak uparł tylko i wyłącznie przy tej reaktywacji, nie mówiąc zupełnie nic o potrzebnych remontach na liniach 108 i 110? Przecież to od tego trzeba zacząć?
Z czym Pan do ludzi wyjdzie w przyszłym rozkładzie? Kraków - Tarnów będzie składem przyspieszonym 1h40', jeśli dobrze pójdzie. Do tego Tarnów - Zagórzany kolejne 1h40', i mamy Kraków-Gorlice 3h30'. Wspaniały przepis na katastrofę.

Tytułem przypomnienia, z Tarnowa do stacji Gorlice Zagórzany, z pominięciem stacji Stróże dzięki istniejącej łącznicy, w roku 1994 podróż pociągiem pośpiesznym trwała 1h 15 minut, rok później: 1h 12 minut, 1996: 1h 17- 1h 20 minut, 1997: 1h 20- 1h 22 minuty, 1999: 1h 22 minuty. Dawało to w efekcie bardzo dobry czas przejazdu z Krakowa do Zagórzan, nie dłuższy niż 2h 25 minut. Składem wagonowym! 15 lat temu! A teraz? Mamy nowoczesny tabor, pociąg typu R+ który jechałby z Gorlic do Krakowa łącznicą Stróż (senatora olać) nawet z zatrzymaniami od Gorlic do Polnej na każdej stacji i p.o. miałby czas rzędu 2h10-2h20'. I to jest oferta! I to jest czas konkurencyjny dla autobusów! A nie dziadowanie do którego trzeba będzie dokładać kupę kasy. Dlatego, po pierwsze, potrzebny jest remont linii 108, 110 i łącznicy 619.
Niech Pan zresztą popatrzy na listę WOSów:
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Wykazy_Ostrzeżeń_Stałych

Poza tym, w powyższym artykule wspomina się o konkurencji autobusowej i obawach, no właśnie, kogo? Pociąg Gorlice-Kraków nie pojedzie tą samą trasą, co autobus. Pociąg będzie także zapewniać połączenie Gorlic z Tarnowem, którego od lat brakuje i na które żaden przewoźnik autobusowy nie wszedł (jeden kurs obecnie, to nie oferta), mimo zapotrzebowania społecznego. Więc o co chodzi?

[ Dodano: 22-07-2015, 13:44 ]
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 06-01-2016, 16:13    Odpowiedz z cytatem

Z okazji finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w najbliższą niedzielę do Gorlic przyjedzie pociąg pasażerski Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

turystka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2012
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: 06-01-2016, 18:02    Odpowiedz z cytatem

Super - może przetrze się na nowo szlak Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 11-02-2016, 10:07    Odpowiedz z cytatem

Rzeszów – Gorlice na rozkładzie jazdy!

Od 13 marca br. między Rzeszowem i Gorlicami pomknie nowoczesny szynobus. To efekt wspólnych starań burmistrza Gorlic Rafała Kukli, starosty gorlickiego Karola Górskiego oraz burmistrza Biecza Mirosława Wędrychowicza. Zgodę na uruchomienie połączenia wyraził dziś (10 lutego) Marszałek Województwa Małopolskiego Jacek Krupa. Wcześniej propozycja zyskała akceptację władz Województwa Podkarpackiego.

Jeszcze podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gorlice burmistrz Kukla informował, że Miasto Gorlice będzie musiało ponieść część kosztów funkcjonowania połączenia. Okazuje się jednak, że całość środków przekazana zostanie z kasy samorządów Województw Małopolskiego i Podkarpackiego.

Pociąg kursował będzie w piątek na trasie Rzeszów – Gorlice, oraz w niedzielę z Gorlic do Rzeszowa. Zapewni on szybki, komfortowy i bezpieczny dojazd mieszkańcom Ziemi Gorlickiej i Jasielskiej uczącym się, studiującym i pracującym w stolicy Województwa Podkarpackiego.


UM Gorlice
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

turystka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2012
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: 11-02-2016, 19:55    Odpowiedz z cytatem

BRAWO!!! Nareszcie! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

podjazdy
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-02-2016, 23:37   

turystka napisał/a:
BRAWO!!! Nareszcie! Smile

Sukces będzie jak w niedzielę do Rzeszowa będzie dojeżdżał ze 20 minut przed Przemyślaninem (teraz TLK "Orion", 19:42). Wtedy faktycznie frekwencja podskoczy, bo będzie to bardzo szybkie połączenie z kilkoma dużymi aglomeracjami - Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Szczecin. Na powrót z weekendu idealnie, przynajmniej do Poznania. Na długiej trasie czas przejazdu tego odcinka z Gorlic nie ma większego znaczenia, czy to będzie 2,5 godz. czy 4. Jeżeli dojedzie do Rzeszowa później, to frekwencja będzie niska, bo nie będzie żadnego rozsądnego pociągu na zachód.
Powrót do góry

Zouave Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2012
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 12-02-2016, 00:06    Odpowiedz z cytatem

Wątpliwe, by ktokolwiek z Gorlic czy Jasła jeździł na Kraków pociągiem przez Rzeszów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

podjazdy
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-02-2016, 00:23   

Zouave napisał/a:
Wątpliwe, by ktokolwiek z Gorlic czy Jasła jeździł na Kraków pociągiem przez Rzeszów.

Ja tak z Beskidu Niskiego wracałem, bo w autobusach czy busach jest zawsze ogromne ryzyko, że z rowerem nie zabiorą, nawet jak się zgodzi na sporą "dopłatę". Pewnie z normalnym bagażem jest łatwiej.
Powrót do góry

Zouave Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2012
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 12-02-2016, 13:15    Odpowiedz z cytatem

Jeśli z rowerem to rozumiem. Ilość autobusów z Gorlic czy Jasła na Kraków jest spora, więc Rzeszów nie jest dla ludzi jadących na zachód Polski żadną alternatywą. Jest natomiast alternatywą dla jadących na Warszawę np, przynajmniej przy obecnym rozkładzie jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 12-02-2016, 20:14    Odpowiedz z cytatem

Liczę, że to jest przede wszystkim przełamanie pierwszych lodów i wkrótce dojdą kolejne połączenia. Przecież 1 para pociągów to nie jest załatwienie sprawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Śrem / Zgorzelec

PostWysłany: 12-02-2016, 20:49    Odpowiedz z cytatem

Nie załatwi, ale nie od razu Rzeszów zbudowano. A to może być impuls ku przełamania trendu w obu 'antykolejowych' województwach.

Może to czysty eksperyment, może akt dobrej woli władz, może tylko zagrywka pod kapitał polityczny. Ale na pewno to szansa na zmianę ku lepszemu.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Rafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2015
Skąd: Linia 96

PostWysłany: 13-02-2016, 10:16    Odpowiedz z cytatem

Przed laty już jeździły przeróżne pociągi i to regularnie kilka razy codziennie i zlikwidowali bo nie rentowne a teraz ma być inaczej bo nowy tabor pojedzie? tu trzeba by było linie zmodernizować bo chodzi o czas. Ludzie lubią jeździć pociągami, ale z dobrym czasem przede wszystkim (szkoła, praca). Ogólnie jest super że będzie coś jeździło że nie zapominają o linii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 13 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl