Największy ruch transgraniczny jest w weekendy i to trzeba wykorzystać. Osobiście popieram pewien pomysł tj. ruch pociągów od czwartku do poniedziałku. Dwa wolne dni dla serwisu. Z pewnością jest jakiś "martwy" dzień w tygodniu dla kolei.
Cztery pary bezpośrednich połączeń z Gorzowa do Berlina-Lichtenbergu, uruchamiane we współpracy z Niederbarnimer Eisenbahn, możliwość poprowadzenia pociągu Arrivy RP relacji Toruń - Berlin oraz zwiększenie łącznej liczby kursów na linii Kostrzyn - Krzyż do 10 par w dni robocze – to główne punkty propozycji rozkładu jazdy, przygotowanego przez stowarzyszenie Komunikacja.org.
Wydłużenie pociągu relacji Berlin - Kostrzyn do Gorzowa Wielkopolskiego oraz uruchomienie połączenia z Zielonej Góry do stolicy Niemiec – to główne tematy wczorajszych rozmów władz województwa lubuskiego z partnerami zza Odry.
A taki "kwiatek" pojawił się na plakatowym rozkładzie jazdy dla stacji Gorzów Wielkopolski po korekcie od 18 października ściągniętym ze strony PLKi, odjazd z Krzyża i dalej:
Dlatego napisałem " kwiatek ", że raczej jakiś błąd ze strony PLK na plakacie.
Pociąg w jedną stronę, powrotu nie ma. Poza tym plakatowym w żadnym innym rozkładzie nie ma takiego pociągu ? Jest tylko relacja Krzyż - Gorzów - Kostrzyn o tej godzinie.
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
W grudniu ruszy bezpośrednie połączenie z Gorzowa Wielkopolskiego do Berlina.
W związku z petycją obywateli, pod którą podpisało się 5 tys. osób, jak też mając na uwadze liczne interwencje w tej sprawie, władze samorządowe postanowiły, aby w miejsce 1 pary pociągów na Gorzów Wlkp. - Kostrzyn utworzyć bezpośrednie połączenie na trasie Gorzów Wlkp. – Berlin.
– Uzgodnienia z prezesem Przewozów Regionalnych są takie, że pilotażowo jedno połączenie bezpośrednie Berlin-Gorzów Wielkopolski ma się znaleźć w rozkładzie jazdy 14 grudnia br. – poinformowała marszałek Elżbieta Anna Polak podczas posiedzenia sejmiku województwa. Jednocześnie, zarząd województwa zwiększył na ten cel środki o 400 tys. zł.
Czy ktoś się może orientuje, czy lubuski Link, który jakiś czas temu uległ poważnemu uszkodzeniu w wypadku na przejeździe z jakąś maszyną do asfaltu został już odbudowany?
Urząd Marszałkowski przypomina, że w roku 2013 zakupił cztery pojazdy „Link”, które powinny uzyskać dopuszczenie do eksploatacji po torach niemieckich. Pojazdy są wyposażone w dwa systemy bezpieczeństwa i kursują obecnie na trasach Kostrzyn – Krzyż oraz Gorzów Wlkp. – Zielona Góra. Trwa proces homologacji, który zgodnie z umową powinien zakończyć się w roku 2015.
Czytałem to i dalej nie mogę wyjść z podziwu dla Pani Marszałek jak z uporem maniaka powtarza o tej homologacji. Ciekawe co PESA na to?
Dla Netinery się nie udało bo podobno jakieś przepisy się zmieniły, a Linki dla lubuskiego były zrobione przed tymi dla Niemców. Więc też nie spełniają tych norm niemieckich, więc jakim cudem mają dostać homologację??
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Co z pociągiem Gorzów – Berlin? Problem taborowy wciąż nierozwiązany.
Województwo lubuskie nie otrzymało od Pesy propozycji rozwiązania problemu braku homologacji na niemiecką sieć kolejową od Pesy, producenta należących do samorządu jednostek Link. To duży problem wobec planów uruchomienia już za kilka tygodni bezpośredniego połączenia Gorzów Wielkopolski – Berlin.
Władze województwa lubuskiego i Przewozy Regionalne chcą, by bezpośrednie połączenie Gorzowa z Berlinem wystartowało za miesiąc. W obliczu braku homologacji wojewódzkich Linków, PR chcą wynająć jednostki, które mogłyby obsłużyć to połączenie. – Wystąpiliśmy już w tej sprawie do przewoźników niemieckich i polskich – zapewnia spółka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum