Świetnie pewnie to funkcjonować nie będzie, ale szczególnie w okresie zimowym może cieszyć się sporym wzięciem. Ale na ten moment mamy "wstępną decyzję" cokolwiek to znaczy - zobaczymy czy za deklaracjami pójdą czyny, ale to czas pokaże.
_________________ Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Powrócą pociągi do Lądka-Zdroju i Stronia Śląskiego.
Zarząd Województwa Dolnośląskiego wypracował porozumienie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi dotyczące wznowienia kursów pociągów na linii kolejowej nr 322 Kłodzko Nowe - Stronie Śląskie. Pociągi mają szansę powrócić na tę trasę za około trzy lata.
W perspektywie około trzech lat do miejscowości Lądek-Zdrój i Stronie Śląskie w województwie dolnośląskim mają szansę powrócić regularne połączenia kolejowe. Zarząd Województwa Dolnośląskiego porozumiał się w tej kwestii z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi. O porozumieniu poinformował Urząd Miasta Stronie Śląskie na swojej oficjalnej stronie internetowej.
Pasażerski ruch kolejowy na 24-kilometrowej, niezelektryfikowanej linii nr 322 Kłodzko Nowe – Lądek-Zdrój – Stronie Śląskie, powstałej w 1897 roku, został zawieszony w 2004 roku.
Województwo Dolnośląskie uznało linię kolejową 322 z Kłodzka do Stronia Śląskiego za istotną z punktu widzenia transportu zbiorowego i deklaruje przeznaczenie 15 mln zł na prace rewitalizacyjne.
W perspektywie około trzech lat do miejscowości Lądek-Zdrój i Stronie Śląskie w województwie dolnośląskim mają szansę powrócić regularne połączenia kolejowe. Zarząd Województwa Dolnośląskiego porozumiał się w tej kwestii z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi. Pasażerski ruch kolejowy na 24-kilometrowej, niezelektryfikowanej linii nr 322 Kłodzko Nowe – Lądek-Zdrój – Stronie Śląskie, powstałej w 1897 roku, został zawieszony w 2004 roku.
Mamy potwierdzenie, że linia będzie modernizowana i wieloletnie starania przyniosły skutek. Za około miesiąc wysyłamy pismo do PKP PLK z prośbą o podanie informacji na temat kosztów i zakresu prac, które mogą być brane pod uwagę.
Dlaczego tyle ujadania jest na Dudkiewicza pod artykułami dotyczącymi kolei regionalnej na Dolnym Śląsku, m.in. pod wyżej zalinkowanym na RK o reaktywacji połączeń do Stronia Śląskiego? Co prezydent Wrocławia ma do UMWD - organizatora kolejowych przewozów regionalnych?
szpak, Obywatelski Dolny Śląsk, któremu przewodzi prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz, w 2014 r. dołączył do koalicji rządzącej w sejmiku dolnośląskim. Wicemarszałkiem województwa z ramienia ODŚ został Jerzy Michalak, któremu podlega Departament Infrastruktury UMWD. Dyrektorem tego departamentu został Wojciech Zdanowski, a prezesem Kolei Dolnośląskich został Piotr Rachwalski.
Kolejność dziobania przedstawia się więc następująco:
Rachwalski -> Zdanowski -> Michalak -> Dutkiewicz.
Stronie niedawno do zaorania, ale będzie modernizacja.
Co z Lwówkiem? Ostatni rok linii?
Sobótka - szansa na drugą Trzebnicę
Karpacz - zdaniem wielu ma powinien mieć wyższy priorytet niż Lądek i Stronie Śląskie.
@Szpak z Dutkiewiczem jest jak z Tuskiem - jakby co to jego sprawka/wina .
@Sopek - ta linia nigdy nie była do zaorania, już od lat mówiło się o jej reaktywacji, więc pozostaje się cieszyć, że coś się tu dzieje. "Zdaniem wielu" to znaczy ilu? - śmieszą mnie przyznam tego typu bajania. Może powinno się referendum przeprowadzić w sprawie kolejności reaktywacji linii kolejowych - a jak nie wyjdzie to zawsze można powiedzieć, że to wina Tuska lub Dutkiewicza - niewłaściwe skreślić.
A na poważnie, cieszę się, że na tej linii coś się będzie działo, pociągi do Stronia szczególnie w zimowym okresie to dobre rozwiązanie dla części turystów nieposiadających własnego transportu.
_________________ Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
@Szpak z Dutkiewiczem jest jak z Tuskiem - jakby co to jego sprawka/wina .
Chyba nie znasz realiów wrocławskiej polityki. Jak przypinają ordery, trzeba się pokazać w TV, zawsze jest pierwszy, gdy jest jakaś afera to znika, a winni źli bojarzy.
Stronie niedawno do zaorania, ale będzie modernizacja.
Co z Lwówkiem? Ostatni rok linii?
Sobótka - szansa na drugą Trzebnicę
Karpacz - zdaniem wielu ma powinien mieć wyższy priorytet niż Lądek i Stronie Śląskie.
O Lwówek się nie martw- wszystko jest pod kontrolą. A Stronie do remontu. Wstępnie na ten rok zagospodarowano 15 mln zł.
Chyba nie znasz realiów wrocławskiej polityki. Jak przypinają ordery, trzeba się pokazać w TV, zawsze jest pierwszy, gdy jest jakaś afera to znika, a winni źli bojarzy.
Właśnie znajomość realiów pozwoliła mi na postawienie tej tezy. A na marginesie Dutkiewicz ma w głębokim poważaniu linię do Stronia, ma ważniejsze tematy choćby wspomniane przez Ciebie ordery.
@Światowid - wstępnie na ten rok?? Coś mi tu nie gra, przecież budżet dawno uchwalony.
_________________ Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Mgliste perspektywy powrotu pociągów do Lądka-Zdroju i Stronia Śląskiego.
Ostatni raz pociąg przyjechał z Kłodzka do Lądka-Zdroju i Stronia Śląskiego w 2005 roku. Poseł Ireneusz Zyska zapytał Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, jakie są szanse na przywrócenie ruchu lub przekazanie linii dolnośląskiemu samorządowi.
_________________ Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-10-2017, 13:50
Czy ktoś może mi wytłumaczyć o co chodzi? PLK nie remontuje linii bo nie ma środków, jak mantrę powtarza tylko o nie wpisaniu linii do RPO. Marszałek chce linię przejąć i wówczas wyremontować za mniejsze środki, niż robi to PLK. Dlaczego PLK nie chce oddać linii lokalnej marszałkowi?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum