Mam zamiar - chyba jako pierwszy w historii najnowszej tego kraju objechać Go koleją...
Moje odkrywanie, czy też może eksploracja Polskiej sieci kolejowej ma polegać na poniższym założeniu.
Mam zamiar w możliwie najkrótszym czasie objechać Polskę koleją dookoła...
W 80 dni dookoła Polski? Nie... Ale i 80 godzin to mało... Zapewne wynik padnie gdzieś pośrodku
Wiem, że podobne pomysły już byłe realizowane. Ale z pewnością nie w takim założeniu jak myślę. Jeśli ktoś jadąc niby dookoła Polski na zachodzie jechał przez Poznań, a na wschodzie przez Warszawę, to może to być wyłącznie symboliczne założenie przejazdu wokół naszego kraju. Nawet jeśli owy wyczyn ukazano w Teleekspressie... Ja zamierzam objechać Polskę NAPRAWDĘ dookoła...
Co to oznacza?
Mam zamiar objechać Polskę możliwie blisko jej granic, liniami kolejowymi czynnymi w planowym ruchu pasażerskim w taki sposób, aby utworzona w ten sposób "figura geometryczna" utworzyła zamkniętą "pętlę" wzdłuż granic naszego kraju. Nie dopuszczam żadnych kompromisów, a to oznacza, że będę się poruszał często naprawdę lokalnymi liniami i połączeniami i odwiedzę każdą stację (choćby przejazdem) na tak wyznaczonej pętli wokół kraju. Nieraz będą to i tak linie tworzące główne połączenia kolejowe. Innym razem naprawdę lokalne linie i stacje...
Jeśli jesteście zainteresowani moim projektem, który zamierzam realizować w maju proszę o informację
W razie zainteresowania chętnie przedstawię plan/harmonogram podróży
Będziesz drugi ja tego dokonałem cztery lata temu ale podziwiam. Na samą myśl o powtórce mam dreszcze strasznie męczące to było. Powodzenia i mam nadzieję na relacje z kółka
Nie dopuszczam objazdów/dojazdów autobusem. Tylko kolej. Jeśli zatem gdzieś nie można dojechać pociągiem miasto odpada - podobnie w przypadku gdyby dojazd gdzieś i tak wiązał się z powrotem do punktu wyjścia (tzw. ślepe trasy). Trasa potrwa około tygodnia.
Przy okazji - czy istnieje jakaś fajna, aktualna mapa kolejowe dostępna off-line? Kiedyś Railmap miał taką funkcjonalność, ale teraz widzę tylko wersję on-line. A w trasie wiadomo - nie zawsze jest net...
Zastanawiam się też nad biletami. W jakiej formie je kupić, aby wyszło najkorzystniej. Tu przyjmę chętnie wszelkie wskazówki. Generalnie będę jechał PR+ KD + KS + KM. Będzie kilka TLK, a nawet trafi się chyba IC i EIP. Ale to pojedyncze przypadki i po prostu wykupie bilety i już. Bardziej mi o PR i pozostałe trzy spółki chodzi - jest jakaś powiedzmy tygodniówka na całą sieć, uznawana przez wszystkich?
Jeśli chodzi o moją trasę wygląda następująco:
1.
Szczecin - Zielona Góra - Żary - Węgliniec - Zgorzelec - Jelenia Góra - Wałbrzych - Kłodzko - Wrocław
Jest to na razie zarys opracowany na podstawie poprzedniego rozkładu. W tygodniu zamierzam to zweryfikować z nowym rozkładem. Czy jakieś stacje pominąłem? Wiem, że w pkt. 5 miałem problemy z zaliczeniem Braniewa do trasy. Sprawdzę w nowym rozkładzie jak to wygląda. A może już widzicie, że jakieś połączenia nie będą możliwe?
kolejtravel, Jeśli ma to być faktycznie dookoła (bez "ślepych uliczek") to z Rzeszowa musisz do Zawady pojechać przez Bełżec, a nie Tarnobrzeg. Braniewo jest aktualnie "ślepą uliczką". Powodzenia.
Ale gdzieniegdzie trzeba będzie skrócić podróż np. z Bielska Białej przez Wadowice do Krakowa i prosto E30 do Rzeszowa ale potem znowu tzw. ślepa uliczka tj. od Rzeszowa do Łupkowa. Jest wyzwanie powodzenia!.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-04-2016, 13:40
Kolejoman2 napisał/a:
A z Kędzierzyna do Rybnika powinieneś przez Chałupki.
Dopracowuję szczegóły bo ten plan jest wg poprzedniego rozkładu robiony. Już wiem, że trasa będzie nieco inaczej wyglądać.
Dzięki za info o Braniewie. Linie takie jak Helska odpuszczam właśnie dlatego, że to tzw. "ślepa uliczka" - odbijam z Redy i musiałbym ostatecznie i tak do Redy wrócić. Takich rozwiązań w zasadzie nie przewiduje (chyba, że taki "objazd" byłby wskazany z uwagi na ergonomiczność potencjalnej przesiadki).
Dopieszczam rozkład i przedstawię go na dniach bardzo dokładnie.
Z trasami na południe od Tarnowa i Rzeszowa na pewno będę miał pytania - poprzedni plan opierał się na jednym jedynym pociągu jadącym do Zagórza. Sprawdzę dokładnie i opiszę jak to było, a jak wychodzi mi teraz.
Dzięki za informację o Chałupkach - umknęło mi, albo w poprzednim rozkładzie nie można było pojechać z Chałupek na Rybnik
Cały czas czekam na informacje i wskazówki (o ile ktoś takie posiada) jak można korzystnie ogarnąć to od strony biletowej.
Z przyczyn niezależnych przesunięty na czerwiec lub przełom czerwca/lipca.
Oczywiście oznacza to dla mnie ułożenie całej trasy od nowa pod konkretną datę, dlatego się nie odzywam. Przedstawię ostateczną wersję trasy na pewno parę-parenaście dni wcześniej.
Póki co szkoda, że nikt mi nie podpowiedział jak ogarnąć to z biletami najtaniej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum