Wysłany: 17-04-2016, 23:04 Praca na wakacje - Wars
Witajcie. Interesuję się koleją i chciałbym jednocześnie w wakacje jako że studiuję trochę dorobić. Jak to jest z pracą np na warsie jako asystent konduktora na wagonach ?? Czy ciężko się jest dostać ??- nie mam doświadczenia na kolei, robię właśnie książeczkę. Jak to było w tamtym roku?? Z góry dzięki za pomoc. Chętnie pogadam z kimś doświadczonym priv. Pozdrawiam
Przypuszczam jak co roku będą przyjęcia na sezon wakacyjny. Stawki za jazdy z roku na rok coraz niższe. W sezonie 2015 z tego co wiem nie było problemu dostać się do pracy w Warsie , tłumów chętnych nie było. Niektórzy rezygnowali już po jazdach szkoleniowych. Pozdrawiam
Jeździłem w 2013 i 2014, wtedy z tego co kojarzę stawki były bardziej atrakcyjne, ale już np. w 2014 był problem z liczbą jazd (bo 3 miesięcznie to bardzo słabo). Trasy były raczej te same, tzn. Kraków - Kołobrzeg, Lublin, Hel
Warszawa- chyba tylko Świnoujście
Gdynia- Wrocław, Lublin, Szklarska
Szczecin- Przemyśl, Zakopane
Dodatkowo Wrocław (do 2014 r. jeździł obieg Łebsko/Wydmy), już w zeszłym roku jeździła to ekipa z Gdynia (zmienieli się na Głównej). I właśnie brak obiegu z Wrocławia w zeszłym roku był powodem mojej nieobecności na WARSie sezonowym, bo dojazdy do Krakowa to zabójstwo a nie praca
Co do samej pracy to licz sobie koło 90 zł za nockę, tylko pamiętaj, że ta nocka zaczyna się o 17 a kończy o 8. Plus kwestia organizacji sobie dnia na miejscu, na wagonie.
Ogólnie super przygoda, wszystko jest kwestią pozytywnego nastawienia i co ważne, samoorganizacji, tak żeby i się wyspać i umyć, i pracować itd.
Gdyby nie to, że mam pracę (PKP ) to poważnie bym się zastanowił chociaż nad paroma jazdami w sezonie
Najlepiej wydrukuj podanie , dołącz ksero aktualnej książeczki zdrowie i osobiście lub listownie dostarcz dokumenty. Ankietę też możesz wypełnić na stronie Warsu. Jak złożysz papiery to musisz co jakiś czas dowiadywać się telefonicznie i nie powinno być problemu. Pozdrawiam
Podanie pisałeś sam ?? Składałeś wszystko po tym jak pojawiło się ogłoszenie czy wcześniej ?? Skąd jeździłeś i ile razy w miesiącu ?? Dzięki z góry za odpowiedzi
^^ Ogłoszenia o pracę pojawią się pod koniec maja na stronie wars.pl
Ja jeździłem w zeszłym sezonie w Krakowie, to spróbuję opowiedzieć w skrócie co i jak.
Wysyłasz zgłoszenie przez tą stronę. Zaznaczasz, że masz tę książeczkę sanepidowską! Jeśli dasz na "nie" CV idzie automatycznie do kosza. Po tygodniu masz telefon z zaproszeniem na rozmowę rekrutacyjną.
Na niej kierownik wyjaśnia ci dokładnie jak polega praca, jakie obowiązki, płaca itp. Pada sztandarowe pytanie typu dlaczego chcesz pracować, czy jesteś MK etc. Na tej rozmowie spisujesz umowę zlecenie i ustalacie termin jazdy próbnej. W międzyczasie jest jesze krótkie szkolenie: BHP, Pierwsza Pomoc, obowiązki, przygotowanie wagonu do jazdy, wypełnianie raportu z jazdy, zapoznanie z ofertami PKPIC, regulaminy podróży itp.
Jazda próbna polega na tym, że obsługujesz jeden wagon z Konduktorem WARSu. Jedziesz już na galowo (krawacik, biała koszula, spodnie kantówki). Przez parę pierwszych stacji przypatrujesz się jak taki konduktor pracuje, a później ty robisz to samo pod jego okiem (stoi obok ciebie). Konwojent pokaże ci, jak sprawdzać stan techniczny wagonu, włączać światło, klimatyzację itp. Po powrocie z trasy masz ostatnią rozmowę i decydujesz się czy chcesz jeździć czy nie. Wypełniasz diagram w których dniach jesteś dostępny dla Warsu.
Jako, że w zeszłym sezonie byłem pierwszakiem, to otrzymywałem jazdy tylko na Tanią Kuszetkę w relacjach krajowych. W miesiącu były dwie dwudniówki (tam i z powrotem) - (np. Kraków-Kołobrzeg, Kraków-Świnoujście) i dwie czterodniówki (Kraków-Hel-Racibórz-Hel-Kraków, Kraków-Kołobrzeg-Lublin-Kołobrzeg-Kraków). 4ro dniówki były za 500zł, a 2wu dniówki za 200zł. Czyli łatwo policzyć, że na miesiąc zarobiłem 1400zł na rękę. W sierpniu trafił mi się jeszcze dodatek za 200zł (obsługiwałem dodatkowy wagon w składzie, który nie jeździ na stałe). Grafik na kolejny miesiąc masz tydzień przed. Wypłaty do 10, zawsze na czas. Mycie na stacji postojowej? Możesz zagadać do rewidentów czy sprzątaczek o prysznic ale ja zazwyczaj stosowałem metodę na "najtańszą podziurawioną 2L butelkę z Biedronki jako prysznic nad głową"
Po przyjeździe do stacji, w przypadku Taniej Kuszetki - sprzątaczki sprzątają ci wagon, natomiast ty idziesz do wagonu sypialnego i pomagasz sprzątać i ścielić łóżka konduktorowi. Nie masz oczywiście takiego obowiązku ale jak pomożesz to najprawdopodobniej otrzymasz "gratisy" pod koniec trasy . Jeżeli otrzymasz do obsługi zwykłą kuszetkę z pościelą to ty musisz ją postprząsać.
W tym roku niestety zapowiada się gorzej. Odstawiono kilkadziesiąt kuszet i sypialek (pokończyły się rewizje) - w Krakowie, Szczecinie, Gdyni i Warszawie. Coraz mniej tras i wagonów jest do obsługi. Na Hel z Krakowa nic nie pojedzie, Świnoujście i Kołobrzeg po jednym sypialnym (czterodniówka do Bielsko-Białej). Tam gdzie jedzie tylko jeden wagon hotelowy, stosowane są tzw połówki - przez pół trasy ty obsługujesz, przez drugą część konduktor. Pomimo 5 dni w podróży dostajesz "pół" wypłaty.
Żeby wytrzymać w tej pracy musisz być miłośnikiem i lubić podróżować. Niejednokrotnie zostaniesz powyzywany przez pasażerów, że za zimno, że za gorąco, że dudni, że ktoś chrapie, że ktoś pali fajki w toaletach itp. Raz miałem przypadek, że wzywaliśmy policję, bo pasażer się upił. Kolega z kolei przez 3 dni jeździł bez światła - bo zaraz po wyjeździe z Krakowa się popsuło.
Do wakacji jeszcze dwa miesiące ale tegoroczny sezon zapowiada się nieciekawie. Mniej jazd i mniejsze zarobki ze względu na "połówki". Może jeszcze jakoś cudownie się to odmieni...
Według mnie nie da sie za bardzo pogodzic tej pracy z inna bo zglaszasz dyspozycyjnosc i jezdzisz..nie ma Cie 3-5dni. Jeździłam 4 sezony w krakowie. Z praca stala trudno pogodzic ta prace jako dpdatkowa.Co nie zmienia faktu ze wg mnie bardzo fajna praca.i ludzie.ale tez ciezka nie ogranicza sie tylko do zabierania biletow i oddawania.tak.jak napisal kolega wyżej obszernie opisal tak jest
Pozdrawiam
Jazdy zaczynają się od 24 czerwca do 31 sierpnia. Przed 24 czerwca będziesz musiał odbyć szkolenie plus jazdę szkoleniową. Grafik dostaniesz na cały miesiąc , choć może się zmienić (dodatkowe jazdy). Teoretycznie jedziesz jako Asystent , a w praktyce wszystko robisz co konduktor , a zarobisz od trasy 30% mniej od konduktor . Także nie jest do końca lekką pracą. Z tego co słyszałem to obiegi z Warszawy to Świnoujście może być 4-dniówka , Kołobrzeg , Zakopane, Jelenia Góra (2-dniówki).Pozdrawiam
Ogólnie jestem bardzo na tak. Właśnie czekam na wyniki badań do książeczki. Powiedzmy że dojadę np do Szczecina, pomogę sprzątnąć wagon sypialny i co dalej się robi ??
Jak dojedziesz do Szczecina, posprzątacie razem z konduktorem wagon i macie czas wolny. Możecie się przespać, wyjść na miasto, zjeść. Do wagonu wracasz tak 2/3h przed odjazdem, przygotowujesz wagon według diagramu (zamiana łóżek np z 3os na 2os) i wracasz do Warszawy albo w dalszą trasę - zależy od planu.
Liczba jazd zależy od twojej dyspozycyjności. Średnio to 5-6 jazd dwudniowych. Zarobisz około 1100zł na rękę.
Ja czegoś nie rozumiem.. Chcesz pracować w nocnych pociągach, obsługiwać wagony sypialne i z miejscami do leżenia i największym problemem dla Ciebie jest konieczność pracy w nocy??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum