Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Ulgi ustawowe
Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 25-04-2016, 09:04    Odpowiedz z cytatem

Z drugiej strony skoro jeżdżą w najlepszych godzinach to po co je dotować? Spokojnie mogą na siebie zarobić, a PKP IC pewnie zrobi jakąś ulgę handlową ( np. - 30%) np. dla uczniów i studentów, wzorem emerytów i po kłopocie, podobnie może być w przypadku innych grup pasażerów uprawnionych do ulg. Owszem nie będzie to ta ulga i ta cena, co w przypadku TLK, ale to już będzie wybór pasażera. Dotowanie EIP i EIC, jako składów komercyjnych, jest niezgodne z prawem UE i nie powinno mieć miejsca. Pozostaje tylko problem pociągów TLK z Łodzi do Warszawy, ich odpowiedniego oznaczenia, np. jako składy EIC, tak aby nie były mylone przez pasażerów z dotowanymi i honorującymi ulgi składami z Wrocławia do Warszawy, przejeżdżającymi przez Łódź. Skończą się też czasy kiedy ulgi będą obowiązywały w PB, LE czy konkurencyjnym PKS-ie, polityka transportowa państwa musi być spójna.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-04-2016, 14:15   

PKP IC może zrobi, a może nie zrobi ulgi handlowej - tego nie wiadomo. Natomiast meritum mojej wypowiedzi dotyczyło dostępności segmentu dotowanego. Co to za oferta, gdy w okresie największego ruchu z Katowic w kierunku Warszawy, czyli w godzinach porannych, pociągi TLK/IC mamy 4 godziny przerwy? EIP/EIC z kolei kursuje co godzinę.
Ale najwidoczniej sprawa zniżek odwlecze się o rok:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ministerstwo-przeciwne-likwidacji-znizek-przesunie-termin-do-2018-roku-76340.html
Powrót do góry

pawel78 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Wrz 2015

PostWysłany: 25-04-2016, 14:31    Odpowiedz z cytatem

Ulgi powinni mieć: uczniowie liceum i podstawówki, osoby starsze, niepełnosprawni, faktycznie biedni ludzie.
Reszta niech płaci 100%. Zwłaszcza posłowie i senatorowie.

dddbb, Niech dadzą więcej IC/TLK, bo nie każdego stać na dojazd EIC/EIP.
Chyba, że postawili sobie za cel nabijać klientów konkurencji autobusowej. Jeśli PIC nie zmądrzeje i wprowadzą wyłącznie EIC/EIP to najtaniej będzie jeździć do innych stolic europejskich niż do Warszawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Goku Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Kwi 2010

PostWysłany: 25-04-2016, 14:58    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Dotowanie z pieniędzy publicznych podróży drogimi składami EIC i EIP to skandal, jeżeli kogoś stać na drogie bilety to jego sprawa, nie może wymagać jednak, aby w kosztach tych wojaży partycypowali wszyscy podatnicy Exclamation

To wyobraź sobie że są miejsca gdzie poza EIP/EIC nie ma prawie innej oferty. Zwykli ludzie zawsze mogą olać kolei i pojechać swoim samochodem, ale niepełnosprawni nie bardzo wybór mają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 25-04-2016, 15:11    Odpowiedz z cytatem

Wyobraź sobie że w wielu miejscach nie ma nawet TLK albo wcale pociągów. I weźcie ludzie nie wymyślajcie ze tam gdzie są EIC/EIP prawie nie ma TLK. Jak PKP zechce, to może zrobić w miejsce prestiżu pociągi dotowane. Nikt im tego nie zabroni. Nie powinno być dotowania EIC/EIP i utrzymywania na siłę taryf EIC/EIP jeśli nie potrafią się utrzymać bez sztucznego podtrzymywanie przez te ulgi ustawowe. Na dobra sprawę dla studentów powinny być też przejazdy ulgowe tylko pomiędzy miejscowością zamieszkania a miejscem studiów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawel78 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Wrz 2015

PostWysłany: 25-04-2016, 15:22    Odpowiedz z cytatem

Ramirez, ale studenci pracują Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 25-04-2016, 15:26    Odpowiedz z cytatem

Jak student pracuje to znaczy ze może sobie kupić bilet normalny bez ulgi Razz By nie bylo ulg to by spadły ceny biletow normalnych. Jak by nie obniżyli to pociagi by były zupełnie puste i by sie skonczylo Intercity w obecnym wydaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawel78 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Wrz 2015

PostWysłany: 25-04-2016, 15:29    Odpowiedz z cytatem

Wątpię aby spadły ceny biletów normalnych. Przecież trzeba utrzymać biurokratów, itp
A nie każdego stać na EIC/EIP. Więc musiały by istnieć IC/TLK Smile


Ostatnio zmieniony przez pawel78 dnia 25-04-2016, 15:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

S-C-Z
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-04-2016, 15:31   

dddbb napisał/a:
Ale najwidoczniej sprawa zniżek odwlecze się o rok:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ministerstwo-przeciwne-likwidacji-znizek-przesunie-termin-do-2018-roku-76340.html

Decydenci powiatowi wpadli w popłoch choć przepisy były "znane" od kilku lat? Większy popłoch nowe przepisy wywołują raczej w transporcie drogowym (PKSy) w powiatach i gminach niż na kolei.Większość przewozów kolejowych organizowana jest przez urzędy marszałkowskie.EIC i EIP to pikuś. Do 1 stycznia jest jeszcze ponad pół roku podobnie było w ustawą śmieciową lamenty ale udało się wprowadzić.
Powrót do góry

pawel78 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Wrz 2015

PostWysłany: 25-04-2016, 15:35    Odpowiedz z cytatem

S-C-Z, Ale transport drogowy może zyskać. Już w tej chwili ode mnie do Warszawy lepiej nieraz dostać się autobusem. A dojazd do czeskiej Pragi mam tańszy niż EIP/EIC.
P.S. Sprawdzałem ceny ok. godziny wcześniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

S-C-Z
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-04-2016, 15:59   

W tej ustawie zyskać miał przede wszystkim pasażer, który miał dostać od marszałków, starostów i wójtów przyzwoitą stabilną ofertę transportową zarówno drogową jak i kolejową.
Powrót do góry

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-04-2016, 21:40    Odpowiedz z cytatem

MIB przeciwne zniesieniu ulg w transporcie zbiorowym

Resort infrastruktury i budownictwa jest przeciwnikiem rozwiązania, zgodnie z którym od 1 stycznia ulgi ustawowe miałyby obowiązywać tylko w przewozach o charakterze użyteczności publicznej. – Przygotowywany jest projekt, przesuwający termin wejścia w życie nowych regulacji – zapowiedziało ministerstwo.

Czytaj więcej na kurierkolejowy.eu

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 26-04-2016, 10:37    Odpowiedz z cytatem

Fakt, faktem Smile przydało by się w końcu uporządkować ulgi...wszystkim po równo! i temu bez ręki i studentowi....50% to ideał według mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 26-04-2016, 14:28    Odpowiedz z cytatem

Znikną ulgi na pociągi i autobusy? Co się zmieni w połączeniach dalekobieżnych.

1 stycznia 2017 mogą zniknąć zniżki np. na Pendolino czy dalekobieżne połączenia PKS. Ministerstwo infrastruktury uspokaja, że trzyma rękę na pulsie, a Senat ma w czwartek przedłużyć okres obowiązywania obecnych przepisów, by dać czas na przygotowanie nowych.

Więcej:
http://www.tvp.info/25065082/znikna-ulgi-na-pociagi-i-autobusy-co-sie-zmieni-w-polaczeniach-dalekobieznych

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 27-04-2016, 12:33    Odpowiedz z cytatem

Po zmianie przepisów przewoźnicy mogą rezygnować ze stosowania ulg.

Dotychczas obowiązujące przepisy przewidują wprost, że koszty związane z finansowaniem ustawowych uprawnień do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów pokrywane są z budżetu państwa. W tym zakresie przewoźnicy kolejowi otrzymują z tytułu obowiązujących ustawowych ulg dotację przedmiotową. Wraz końcem 2016 r. regulacje te mają przestać obowiązywać.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wierzbicki-po-zmianie-przepisow-przewoznicy-moga-rezygnowac-ze-stosowania-ulg-76372.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl