Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
[KW] Maszynista uratował życie pasażerów
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 12-05-2016, 11:31   [KW] Maszynista uratował życie pasażerów Odpowiedz z cytatem

Włączył hamulec i kazał paść na podłogę. Maszynista miał sekundy, by ocalić pasażerów.

Profesjonalizm i refleks maszynisty uratowały zdrowie, a może i życie, pasażerów szynobusa, który prowadził. Na sekundy przed uderzeniem składu w ciężarówkę stojącą na torach wybiegł z kabiny i kazał podróżnym paść na podłogę.

Więcej:
http://www.tvp.info/25311577/wlaczyl-hamulec-i-kazal-pasc-na-podloge-maszynista-mial-sekundy-by-ocalic-pasazerow

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

thriller Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Gru 2013

PostWysłany: 12-05-2016, 12:09    Odpowiedz z cytatem

Pisamki jak zwykle napiszą że policja sprawdziła czy maszynista i kierownik byli trzeźwi. A komisja kolejowa i ew prokurator będą przesłuchiwać okoliczne wsie czy podany został sygnał baczność przy wskaźniku W6a - bo od samego sygnału ciężarówka mogła zjechać z torów. A jeśli pociąg jechał o 0,000001 km/h za szybko to całą winę przypisze się maszyniście. Debil z ciężarówki pewnie nie będzie miał nawet zarzutów, bo kierowcy w tym kraju to święte krowy. Właściciel ciężarówki będzie się od Kolei Wielkopolskich domagał odszkodowania za zniszczony pojazd. Tak to wygląda teraz przy zdarzeniach kolejowych niestety.

_________________
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-05-2016, 17:58    Odpowiedz z cytatem

Materiał TVN24:

http://www.tvn24.pl/poznan,43/chwile-grozy-w-szynobusie-maszynista-uratowal-zycie-pasazerom,643079.html

I Polsat News:

http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2016-05-12/ostrzegl-pasazerow-na-sekundy-przed-wypadkiem-zobacz-nagranie/

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 12-05-2016, 22:56    Odpowiedz z cytatem

Niby Koleje Wielkopolskie a sami dyrektorzy z Przewozów Regionalnych zabierają głos w relacjach TV. Nie ma tam nikogo nieskażonego pekapizmem? Niesamowite, cała kadra kierownicza KW to beton PKP PR:

http://koleje-wielkopolskie.com.pl/kontakt/

Dla maszynisty gratulacje! Ma facet refleks. I jaja, czego nie można powiedzieć o 95% kolejarzy. Oby tylko wąsa nie zapuścił i w „miętki” nie poszedł...

Relacja TVP3 Poznań:

http://poznan.tvp.pl/25301235/przytomnosc-maszynisty

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 13-05-2016, 13:12    Odpowiedz z cytatem

thriller napisał/a:
Pisamki jak zwykle napiszą że policja sprawdziła czy maszynista i kierownik byli trzeźwi. A komisja kolejowa i ew prokurator będą przesłuchiwać okoliczne wsie czy podany został sygnał baczność przy wskaźniku W6a - bo od samego sygnału ciężarówka mogła zjechać z torów. A jeśli pociąg jechał o 0,000001 km/h za szybko to całą winę przypisze się maszyniście. Debil z ciężarówki pewnie nie będzie miał nawet zarzutów, bo kierowcy w tym kraju to święte krowy. Właściciel ciężarówki będzie się od Kolei Wielkopolskich domagał odszkodowania za zniszczony pojazd. Tak to wygląda teraz przy zdarzeniach kolejowych niestety.

Mówisz i masz:
http://www.tvn24.pl/poznan,43/maszynista-ostrzegl-pasazerow-wlasciciel-auta-oskarza-maszyniste,643356.html

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 13-05-2016, 15:29    Odpowiedz z cytatem

thriller, no i wykrakałeś! Ciekawe jak w tej sytuacji zachowa się beton KW i PKP PLK. Podkuli ogon i rzuci maszynistę na pożarcie prokuraturze i pismakom? Czy może twardo się za nim wstawi? Ot, zagwozdka. Rolling Eyes

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/maszynista-mogl-trabic-i-hamowac-przedsiebiorca-obwinia-za-wypadek-w-wielkopolsce-maszyniste-76596.html

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

thriller Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Gru 2013

PostWysłany: 13-05-2016, 16:04    Odpowiedz z cytatem

Proponuję administracji forum o zgłoszenie tego idioty do zaszczytnej nagrody "Darwina". Pasowało by to jakoś rozpowszechnić na portalach społecznościowych.
Jakoś Czesi potrafili skazać debila z katastrofy Pendolino na 8 lat - u nas też się uda!!

_________________
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-05-2016, 17:04    Odpowiedz z cytatem

Koszt naprawy szynobusu wyniesie kilkaset tysięcy złotych. KW z pewnością upomną się o te pieniądze od kierowcy i/lub jego pracodawcy. Nie dziwi mnie więc postawa przedsiębiorcy, który usiłuje zrzucić winę ze swego kierowcy na maszynistę. Wszak najlepszą obroną jest atak.

Swoją drogą zawodowy kierowca (prawo jazdy kat. C) najlepiej powinien wiedzieć jak zachować się przed KAŻDYM przejazdem kolejowym. Nawet tym strzeżonym (ograniczone zaufanie tak do elektroniki jak i do dróżnika!). Mówienie teraz, że maszynista mógł trąbić i hamować (przecież hamował!) to kpiny z rozumu. Przy takiej prędkości ani trąbienie ani hamowanie nie zapobiegłoby temu wypadkowi. To były 3 sekundy i kierowca ciężarówki nie zdążyłby zareagować i zjechać z toru. Priorytetem maszynisty w takiej sytuacji było ratowanie zdrowia i życia swego i pasażerów a nie przeganianie z przejazdu kolejowego zamotanego kierowcy, którego nie powinno tam wtedy być!

Chciałam jeszcze zwrócić uwagę na wzorową postawę pasażerów. Wszyscy, jak na komendę w wojsku, zachowali się tak jak w takiej sytuacji zachować się powinno. Nie wiem co tam maszynista krzyczał, ale jestem pod wrażeniem.

O wypadku robi się głośno za granicą. BBC News:


_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

JanuszJG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lip 2015
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 14-05-2016, 20:57    Odpowiedz z cytatem

PKP PLK: Sygnalizacja na przejeździe w Karolewie działała poprawnie

– W sprawie wypadku na przejeździe kolejowo – drogowym w Karolewie pracuje specjalna komisja i prokuratura, które wyjaśnią przyczyny i okoliczności tego zdarzenia. Już teraz można jednak stwierdzić, że urządzenia rogatkowe działają na nim zgodnie z obowiązującymi przepisami – informuje PKP PLK.

Więcej na temat:
PKP PLK: Sygnalizacja na przejeździe w Karolewie działała poprawnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 14-05-2016, 21:14    Odpowiedz z cytatem

Na miejscu pana biznesmena liczyłabym się ze słowami wypowiadanymi w mediach. Facet jest wygadany, nawet cwany, ale publiczne rzucanie oskarżeń pod adresem maszynisty, bez wiedzy merytorycznej w temacie inżynierii ruchu kolejowego, bez orzeczenia komisji wypadkowej i bez ustaleń prokuratury, może się zemścić prywatnym aktem oskarżenia za pomówienia i oszczerstwa...

Rozwalił mnie gościu stwierdzeniem, że kierowca, któremu rogatki się zamknęły na przejeździe kolejowym, był zaskoczony, że pociąg nadjechał. Takiego kierowcę skierowałabym na badania psychologiczne!


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-05-2016, 23:08    Odpowiedz z cytatem

Maszynista uratował pasażerów i został bohaterem. Teraz... zajmie się nim prokuratura? "Mógł hamować".

1. Dzięki błyskawicznej reakcji maszynisty pasażerowie uniknęli tragedii.
2. O bohaterskiej postawie pana Mateusza pisały media na całym świecie.
3. Teraz właściciel ciężarówki obwinia go za wypadek: "Mógł trąbić i hamować".

Więcej:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,20079332,maszynista-uratowal-pasazerow-i-zostal-bohaterem-teraz-zajmie.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-05-2016, 23:41   

Trzeba być dosadnie niezrównoważonym psychicznie, żeby takie rzeczy wygadywać. Czy ten koleś nie ogląda TV, nie czyta gazet, gdzie media z wielu państw świata są pod wrażeniem bohaterskiego czynu maszynisty? Zamiast uderzyć się w pierś i przeprosić że jego kierowca zachował się nieodpowiedzialnie i doprowadził do wypadku w którym (żeby nie zimna krew maszynisty) mogły być ofiary, to jeszcze oskarża. Szkoda mi tylko tego maszynisty, który mimo swojego chwalebnego czynu będzie musiał tracić czas i nerwy na wizyty w prokuraturze i sądach, przez jednego imbecyla.
Powrót do góry

kolejtravel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2016

PostWysłany: 16-05-2016, 12:07    Odpowiedz z cytatem

No to pewnie będę czarną owcą, ale powiem co myślę. A powiem bo:
- przez wiele lat mieszkałem jakieś dwa km od tego miejsca i do dziś mam tam domek
- wiele razy spacerowałem w okolicy i znam ten przejazd jak własną kieszeń
- przez lata byłem regularnym pasażerem na tej linii (dziś nadal sporadycznie).

I dlatego bardzo proszę o wyjaśnienie - o co chodzi z tym BOHATEREM?

Żeby było jasne - oczywiście nie kwestionuję w najmniejszej mierze winy kierowcy oraz być może jeszcze większej winy (zaraz wyjaśnię) przedsiębiorcy. Jak najbardziej uważam, że maszynista postąpił prawidłowo - w zasadzie w jedyny słuszny sposób. Ale to epatowanie bohaterstwem nieco mnie irytuje.
No bo co tak wyjątkowego zrobił ten maszynista? Krzyknął ostrzeżenie? A któż z nas by tego nie zrobił??
Myślę, że wiem z czego to wynika. Otóż jeżdżąc szynobusami KW na tej linii zauważyłem jedną prawidłowość - obsługa szynobusu z wyjątkiem JEDNEGO konduktora (niestety nie znam nazwiska - ale taki sympatyczny, nieco starszy od reszty kadry Pan) nie używa interkomu do komunikowania się z pasażerami - zarówno co do komunikatów standardowych, jak i wyjątkowych. Tylko tenże jeden wspomniany Konduktor regularnie witał pasażerów na pokładzie, na każdej dłuższej mijance (a jest ich na tej linii) informował czy to postój planowy i ile minut, czy też wydłużony z uwagi na to czy na tamto.
Cechą nagminną pozostałych (zresztą nie tylko w KW - bo to chyba rak toczący całą kolej) konduktorów i obsługi jest unikanie komunikowania się z pasażerami. To pasażer musi się dopytywać dlaczego stoimy, dlaczego nie jedziemy, a ile będzie opóźnienia... Ten schemat komunikacji przylgnął do kolei tak bardzo, że jak już ktoś z obsługi odezwie się do pasażerów, to staje się bohaterem. Trochę to niepokojące...

No a wracając do tego przypadku - wiadomo, że w opisanej sytuacji niemal każdy mechanik ratuje się ucieczką w głąb pojazdu (pewnie nawet jakieś instrukcje tak każą - i słusznie!). I nie wyobrażam sobie, żeby w takiej sytuacji każdy normalny człowiek wybiegając z tej kabiny nie krzyknął najzwyczajniej na świecie "uwaga, kłaść się!" itp.

Natomiast co do technicznej sprawy. I to jest chyba "klu" problemu. KW udostępniło tylko filmik z faktycznie ostatnich 2-3 sekund przed zderzeniem. Dlaczego? Można mówić o prawdziwym szczęściu, że faktycznie tak szybko ludzie zareagowali. I no właśnie - dlaczego maszynista czekał do ostatniej chwili? Pewnie zakładał, że ciężarówka zjedzie z przejazdu - tak się jednak nie stało. Niemniej jednak widoczność z perspektywy toru na ten przejazd (z uwzględnieniem prędkości na tym odcinku - swoją drogą maszynista w jednym z wywiadów podał ją w nieprawidłowy sposób) wynosi ponad 10 sekund. I tu jest moim zdaniem pies pogrzebany. Bo tam było więcej czasu na reakcję, a nie te słynne 2-3 sekundy. W tym czasie maszynista mógł np. krzyknąć komunikat przez interkom zanim wybiegł z kabiny i w ten sposób ostrzec CAŁY pociąg, a nie tylko górny pokład pierwszego członu - prawda? Bo tylko tyle zdołał przebiec. Na szczęście była to lekka ciężarówka - jakby uderzył w coś cięższego skutki uderzenia mogłyby się przenieść na cały skład i Ci nieświadomi zagrożenia pasażerowie z tyłu nie wiedzieli by o tym do samego zdarzenia.

Ale ok - rozumiem. Miał tylko sekundy na decyzję i zrobił jak zrobił. Dlatego nie robię z tego zarzutu, ale też nie do końca pasuje mi robienie z tego czynu tak bohaterskiego zachowania.
Prawdziwy bohater to dla mnie w analogicznej sytuacji np. maszynista pociągu SNCF na stacji w Paryżu, gdzie w 1988 doszło do zbiegnięcia pociągu ze szlaku i uderzenia w podstawiony w peronach pociąg. Maszynista stojącego pociągu widząc pędzący skład wprost na czoło swojego pociągu do końca pozostał za pulpitem i do samej śmierci wykrzykiwał przez interkom dla pasażerów wezwania do ucieczki, przez co uratował wielu z nich (choć i tak była to największa katastrofa w historii SNCF).

A co do winnego. Bezpośrednim na pewno jest kierowca - oczywiście. Ale winny jest przede wszystkim przedsiębiorca i zastanawiam się, czy jego zachowanie nie powinno skutkować wszczęciem postępowania administracyjnego w sprawie cofnięcia licencji. Bo kluczowy problem jest jeden. O ile tenże kierowca nie jechał sobie tam z tym drewnem prywatnie. to zakładam, że wykonywał zlecenie transportowe dla swojej firmy - czyli owego przedsiębiorcy. Pytanie - dlaczego przyjął zlecenie wykonania usługi transportowej na terenie, na którym ruch pojazdów tego typu jest zabroniony? Czyli już w momencie przyjęcia zlecenia do realizacji wiedział, że będzie łamał prawo. Jak na razie żadne media za bardzo nie chcą zauważać tego istotnego faktu. Rolling Eyes

Jeszcze raz zaznaczam - zachowanie maszynisty uważam za prawidłowe i powyższym wpisem nie zamierzam czynić go w żadnej mierze winnym, a jedynie pragnę zaznaczyć, że jest moim zdaniem nadużyciem nazywanie Go bohaterem.

_________________
Podróżnik zrażony kolejową pasją Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-05-2016, 13:34    Odpowiedz z cytatem

kolejtravel, po twoim wpisie domniemam, że nazywanie maszynisty bohaterem byłoby uprawnione, gdyby dał się zabić, jak ten w Paryżu. To nie byłoby bohaterstwo tylko głupota. Co bohaterskiego jest w samobójstwie? Obowiązkiem maszynisty w sytuacji bez wyjścia jest ratowanie życia swego i pasażerów. Tak też się stało, co widać na udostępnionym przez KW nagraniu. Zgadzam się, że określenie "bohater" jest przez media nadużywane. Tak powinien zachować się każdy na jego miejscu.

A jak my zachowalibyśmy się w podobnej sytuacji? Jednego sparaliżowałby strach, inny nie miałby tyle refleksu, ktoś inny dałby się zabić... Ilu ludzi tyle różnych reakcji. Najważniejsze, że nikomu nic się nie stało, a mogły być ofiary śmiertelne, gdyby deska wlatująca przez okno przeszyła czaszkę pasażera, który nie zdążyłby paść na podłogę. Wtedy byłoby ujadanie na maszynistę, dlaczego nie ostrzegł pasażerów tylko do końca tkwił przed pulpitem sterowniczym i (być może) frajersko dał się zabić.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.


Ostatnio zmieniony przez Beatrycze dnia 16-05-2016, 13:48, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kolejtravel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2016

PostWysłany: 16-05-2016, 13:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
inny nie miałby tyle refleksu

O to to - tu jest sedno sprawy. Jak ktoś nie zna tej linii, tego przejazdu, to pomyśli - bo tak podają to media (!), że na reakcję było 2-3 seksundy. A sęk w tym, że to nieprawda. Na reakcje było więcej czasu, mechanik już wiele sekund wczesniej widział, że samochód tarasuje przejazd. Pozostanie pewnie tajemnicą dlaczego czekał do ostatniej chwili, a ponieważ publicznie ochrzczono go już owym bohaterem to można być pewnym, że pewnie go o to nie zapytają zbyt dogłębnie...
Zgodzę się natomiast z tym, że zwyczajnie mógł go sparaliżowac strach. Na szczęście się tak nie stało. Ale to jeszcze nie bohaterstwo. Więc proszę nie snuć dalszych domniemań co by było gdyby.

A maszynista w Paryżu nie "dał się zabić" jak to ujęłaś w swoim nieprzemyślanym wpisie szargając imię prawdziwego bohatera. Proponuję zapoznać się ze szczegółami tego tragicznego wydarzenia i motywów działania (i skutków) tego tragicznie zmarłego maszynisty zanim napiszesz coś takiego.

_________________
Podróżnik zrażony kolejową pasją Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 5 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl