sZakOOu, cena rzeczywiście jest bardzo atrakcyjna. 19 euro do Berlina to tyle co bilet promocyjny na EIC z Legnicy do Częstochowy. I jak tu nie zgodzić się z Noemą, że ten pociąg to cyrk na szynach? Beton PKP IC nie robi nic, żeby przyciągnąć ludzi z naszego regionu do EIC "Łużyce". A jak KD zrobią coś z głową to są hejtowane.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Dzisiejszy "Pociąg do kultury" z Berlina przyjechał do Wrocławia z frekwencją ok. 80% (podwójny skład). Całkiem sporo pasażerów jak na pociąg niedostępny w komunikacji krajowej.
Pociąg z Wrocławia (13:47) do Lubania - frekwencja ok. 100%.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Zastanawiałam się dlaczego mikole nie piszą o frekwencji w pociągach na linii jeleniogórskiej. I już wiem. Bo jeżdżą puste. W tym tygodniu byłam na dworcu w Jeleniej Górze i trafiłam na przyjazd IC „Asnyk” z Łodzi. Dart świecił pustkami, z pociągu wysiadło ok. 10 osób. Ten sam skład jechał jako IC „Orzeszkowa” do Białegostoku. Też pusto, pasażerów może dwa razy więcej niż w „Asnyku”. I co? Nakocili pociągów dalekobieżnych do Jeleniej Góry, jakby to stolica Polski była (Zakopane tyle nie ma!) i dupa. Ale zdaniem jeleniogórskich mikoli to pociągi do/z Drezna jeżdżą puste i nie są nikomu potrzebne... No sorry, ale jeśli 3-członowy Impuls do Wrocławia odjeżdża ze Szklarskiej Poręby z kilkoma osobami na pokładzie (Palby świadkiem, bo mi bilet sprawdzał), a z Jeleniej Góry z 20-proc. frekwencją, podczas gdy 4-członowe Impulsy z Węglińca już od Bolesławca są nawalone (a w soboty i niedziele na porannym kursie 69532 to i dwa 4-członowe Impulsy są pełne), że o Desirach z Drezna nie wspomnę, to ja nie mam żadnych pytań. Wystarczy mi to co zobaczyłam.
PS
Na YouTube są filmiki z pociągami przyjeżdżającymi do Jeleniej Góry. Dziwnym trafem wszystkie urywają się w momencie gdy pociąg zatrzymuje się przy peronie. A ja chętnie zobaczyłabym ile ludzi wysiada...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Zobaczcie jak wyglądają pociągi ze Szklarskiej w weekendy , piszecie głupoty . W tygodniu jest słabo ale w weekendy bywa i 100%
Być może, nie przeczę. Ale weekend to tylko dwa dni w tygodniu. Przez pozostałe 5 dni pociągi jeżdżą puste. Nie bez powodu PKP IC puszcza do Szklarskiej Poręby TLK z Warszawy tylko w wakacje i długie weekendy. Jaki więc jest sens piłować te nowe Impulsy pod górę z garsteczką pasażerów na pokładzie? Zrobić rozkład jazdy dostosowany do potoków turystów (w wakacje i w weekendy więcej kursów, poza wakacjami i weekendami mniej kursów), tak aby nie wyrzucać naszych podatków w kolejowe błoto. A zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na dodatkowe kursy tam gdzie ludzie z trudem mieszczą się do pociągów. Logiczne?
O pociągach dalekobieżnych do Jeleniej Góry już pisałam. Dodam tylko taką obserwację, że IC „Asnyk” z Łodzi przyjechał do Jeleniej Góry pusty, a REGIO „Kamieńczyk” z Poznania do Szklarskiej Poręby” miał całkiem przyzwoitą frekwencję, jak na środek tygodnia. Wniosek z tego taki, że te 6 par pociągów PKP IC nie stanowią żadnej konkurencji dla KD i resztek PR. Bo pasażer nie jest debilem i kalkulować potrafi. Jedynie mikole nie potrafią tego pojąć. Ważne, żeby było co focić i filmować na dworcu w Jeleniej Górze. Do szczęścia brakuje im tylko Desira z Drezna do Wrocławia przez ich zapyziałą „stolicę” Karkonoszy, a najlepiej jeszcze z Berlina... O co drą japę na „Rynsztoku Kolejowym”.
Toż pociągi osobowe z kierunku Zgorzelca mają więcej pasażerów niż te IC i EIP. Na przykład „Winnica” z Zielonej Góry, którą jechałam do Jeleniej Góry - frekwencja ok. 80-90 proc. w dwuczłonowym szynobusie. IC to jeszcze są stosunkowo tanie (w cenie TLK), a i tak wożą powietrze. Umieram z ciekawości jaką frekwencję ma prestiżowe Pendolino do/z Jeleniej Góry. Ktoś wie?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Akurat dzisiaj rano ok. godz. 6.30 na dworcu głównym we Wrocławiu widziałem wjeżdżające Pendolino z Jeleniej Góry do Warszawy.
Dokładnie się nie wpatrywałem, ale puściutko, gdzieniegdzie pojedyncze osoby. W ostatnim wagonie składu (1 klasa) to chyba nikt nie jechał.
Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że Pendolino ma długi skład i pasażerowie siedzą rozproszeni, przez co obraz frekwencji może być nieprecyzyjny .
PENDO to bardziej pociąg dla Wrocławia niż dla JG godzina wyjazdu jest tak wczesna ze nigdy od stacji początkowej nie będzie w nim tłoku..poza tym jeździ od niedawna więc poczekajmy z oceną...
Jakby nie patrzeć Noema ma całkowita słuszność w tym co pisze.I raczej nie jest to przejaw zazdrości. Co najwyżej złości. Przynajmniej tak jest w moim przypadku. I ile w zeszłorocznym rozkładzie jazdy praktycznie każdy popołudniowy kurs Wrocław-Lubań Śl. ok. godz. 16 był obsługiwany dwiema 4-członowymi jednostkami tak teraz jedna to jest standard. O frekwencji i cyrku jaki towarzyszy wsiadanie do ów luksusowego pojazdu może nie będę pisał.To samo tyczy się popołudniowego połączenia Lubań-Wrocław.I chodzi mi głównie o weekendy. Pendolino wydłużone do JG jest jak dla mnie zupełnie niepotrzebne szczególnie biorąc pod uwagę obowiązujące prędkości na tej trasie. To samo tyczy się reszty dalekobieżnych połączeń szczególnie w tygodniu i w godzinach niezbyt rozsądnych.
Ale czy ktokolwiek domagał się EIC albo EIP do/z Jeleniej Góry? Nie. Jak dla mnie mogą je zabrać już od najbliższej korekty. W przypadku ruchu dalekobieżnego do/z Szklarskiej Poręby, Jeleniej Góry i Wałbrzycha, liczą się tak naprawdę cztery kierunki: Warszawa, Gdynia, Kraków i Lublin. Wszelkie pozostałe uznaję za fanaberię lub zbyteczny luksus (no, może poza sezonowym połączeniem do Szczecina, które mogłoby kursować w ferie zimowe i wakacje).
Tak więc, Drogie PKP Intercity, nie wymyślajcie dziwolągów, nie wprowadzajcie luksusowych pociągów w taryfie Ex dla Kotliny Jeleniogórskiej i okolic, bo nikt normalny o to nie postulował.
Wystarczy, że od nowego rozkładu jazdy 2016/17 z JG pojadą:
Około 8;30 rano, tak jak obecnie, IC Mehoffer do Przemyśla.
Około 20:30 TLK "Karkonosze" przez Ostrów Wielkopolski i Łódź, z grupą wagonów do Gdyni.
Około 22:00 TLK do Lublina przez Opole, Katowice, Kielce, Radom (uzupełnienie oferty przewozowej dla Dolnego i Górnego Śląsk oraz Kielecczyzny o dotychczas brakujące nocne połączenie z Lubelszczyzną).
Naprawdę nic innego nie trzeba wymyślać.
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Dzisiejszy poc. REGIO 67413 do Zielonej Góry, jak zwykle z frekwencją grubo ponad 100%. Oczywiście nie mowy o jakimkolwiek wzmocnieniu, i jak zwykle chyba piąty albo szósty tydzień z rzędu (ale jeżdżę tym pociągiem zasadniczo tylko w piątki) można było standardowo trafić na rozlatującą się ruinę, w postaci EN57-1782. Dziś dodatkowo dyspozytor PR Wrocław widać postanowił pasażerów do Zielonej Góry ugotować żywcem, bo w tejże jednostce nie można było otworzyć okien. O rozkładowej klimatyzacji można oczywiście pomarzyć.
Bardzo podoba mi się logika jaką kierują się decydenci PR Wrocław. "Nie możemy puścić 2EN57 tak jak to było w ubiegłym rozkładzie bo pociąg jeździ rozkładowo na EN57AL, dlatego puszczamy 1EN57, ale nie asynchrona tylko najgorszego rzęcha jakiego akurat mamy pod ręką".
Ale czy ktokolwiek domagał się EIC albo EIP do/z Jeleniej Góry? Nie. Jak dla mnie mogą je zabrać już od najbliższej korekty. W przypadku ruchu dalekobieżnego do/z Szklarskiej Poręby, Jeleniej Góry i Wałbrzycha, liczą się tak naprawdę cztery kierunki: Warszawa, Gdynia, Kraków i Lublin. Wszelkie pozostałe uznaję za fanaberię lub zbyteczny luksus (no, może poza sezonowym połączeniem do Szczecina, które mogłoby kursować w ferie zimowe i wakacje).
Tak więc, Drogie PKP Intercity, nie wymyślajcie dziwolągów, nie wprowadzajcie luksusowych pociągów w taryfie Ex dla Kotliny Jeleniogórskiej i okolic, bo nikt normalny o to nie postulował.
Wystarczy, że od nowego rozkładu jazdy 2016/17 z JG pojadą:
Około 8;30 rano, tak jak obecnie, IC Mehoffer do Przemyśla.
Około 20:30 TLK "Karkonosze" przez Ostrów Wielkopolski i Łódź, z grupą wagonów do Gdyni.
Około 22:00 TLK do Lublina przez Opole, Katowice, Kielce, Radom (uzupełnienie oferty przewozowej dla Dolnego i Górnego Śląsk oraz Kielecczyzny o dotychczas brakujące nocne połączenie z Lubelszczyzną).
Naprawdę nic innego nie trzeba wymyślać.
Przede wszystkim rozkład jazdy nowych pociągów do JG obsługiwanych Dartami pozostawia (delikatnie mówiąc) wiele do życzenia. Po pierwsze pociąg do Białegostoku powinien wyjeżdżać z JG przynajmniej 3 godziny wcześniej, tak aby dojechać do stacji docelowej najpóźniej na 19-20 co umożliwiłoby kontynuowanie podróży (chociażby PKS-em, czy czymkolwiek innym) w kierunku Suwałk bądź Ełku.
Po drugie jakie potoki są z Jeleniej Góry do Łodzi? Moim zdaniem niewielkie. Asnyk powinien jeździć wcześniej niż obecnie i kursować do Warszawy (mniej więcej w godzinach obecnej Orzeszkowej). Wówczas na pewno znalazłoby się więcej podróżnych niż teraz na całej jego trasie, a nie tylko odcinku JG - Wrocław.
Niestety tak to jest jak się ustawia rozkład jazdy pod obiegi.
Co do frekwencji to Darty są dość długie i nawet jak w pociągu jedzie 80 osób to są oni w składzie rozproszeni i sprawia to wrażenie pustego pociągu. W ubiegłą niedziele w Orzeszkowej w tylko jednym wagonie było około 30 osób i to jeszcze przed Wałbrzychem, więc nie zawsze są puchy, choć wiem że niedziela to szczyt powrotów z JG i w tygodniu jest na pewno słabiej.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Ja widziałem dzisiaj IC "Orzeszkowa" do Jeleniej Góry (na dworcu we Wrocławiu miał 100 min. opóźnienia). Frekwencja całkiem spora, tak pod 50%.
Pociąg osobowy rel. Wrocław (15.15) - Bolesławiec na starcie grubo ponad 100%. Z Wrocławia wyjechał z 10 min. opóźnieniem. Po drodze jednak systematycznie opóźnienie gubił z uwagi na wydłużony czas przejazdu wg obecnego rozkładu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum