Pragnę szanowni koledzy zwrócić uwage na jedna rzecz, ktora moim zdaniem trzeba zaakcentowac - moim zdaniem sukces stacji Włoszczowa Północ zawdzięczać nalezy wprowadzeniu na CMKe tanich pociagow iR i w konsekwencji, konkurujące z nimi pociagi TLK. Poczatkowo na stacji zatrzymywal sie ekspres Malinowski - i za wiele osob z niego nie korzystalo, ze wzgledu na zaporową cenę. Dopiero wprowadzenie tanszych, dostepnych dla normalnych ludzi pociagow i zmniejszenie cen biletow na szybkie polaczenia do KRakowa i Warszawy o ok. 60% pozwoliło na dynamiczny wzrost liczby chetnych. Jaki z tego wniosek? Ano taki, ze gdyby we Włoszczowie zatrzymywały sie tylko ekspresy, faktycznie zakonczyloby sie to klapą. Jako dowód podam, ze polaczenie PKS z Włoszczowy do Warszawy skapitulowało dopiero po uruchomieniu iR po CMK - co dowodzi, ze drogie ekspresy nie byly dla autobusiarza konkurencja.
Czyli Włoszczowa pokazała pewną prawdę uznawaną w Polsce za wiedzę tajemną: pociągi mają być szybkie i tanie. Niby oczywiste, a jednak nie dla wszystkich.
Marszałek województwa świętokrzyskiego podpisał dziś umowę z PKP PLK na dotację celową do projektu budowy łącznicy w Czarncy. Więc przybędzie tam kilka pociągów
_________________ pozdrawiam
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-05-2012, 23:51
Szybkosc CMK-i, w naszych warunkach bedaca de facto KDP, trzeba wykorzystywac i pchac tam co sie da. Niech i Kielce skorzystaja z predkosci na CMK !
Jakoś nie podzielam Waszej opinii. Należy wyremontować linię nr 8 i linię nr 25 do 160 km/ h i skończyć z puszczaniem pociągów przez CMKę. Jeżeli zrobimy przystanki we Włoszczowie, Opocznie, Mszczonowie, Grodzisku to spadnie prędkość handlowa pociągu i wydłuży się czas jazdy. Zresztą puszczanie byle złomu na tą linię trochę się loci z KDP. Ideą szybkiej kolei jest łączenie dużych miast z jak najmniejszą liczbą przystanków. Jeżeli chcecie, żeby se IRy i TLki zatrzymywały w Włoszczowie, Opocznie, Mszczonowie i Grodzisku to trzeba dobudować 3 tor i będą pociągi dwóch prędkości. Te bez postojów jadące z maks prędkością (po remoncie) 200 km/ h i średnią - ja wiem ze 160 km/ h i te zatrzymujące się na stacyjkach jadące z maks 160 km/ h i ze średnią 110 km/ h. Oczywiście wartości te podałem na oko, ale z racji większej ilości postojów prędkość handlowa spada (bo musimy w sumie za każdym przystankiem wyhamować do 0).
Problem polega tylko na tym, że linie konwencjonalne są w bardzo złym stanie. Gdyby na 8-ce i 25-tce była prędkość 160 km/h i drut to tędy będzie znacznie szybciej i bliżej do Warszawy i Łodzi. Podłączanie się na siłę do CMKi jest pójściem na łatwiznę i na skróty. Zresztą ile będzie pociągów z Kielc do Warszawy przez Włoszczowę - 1 czy może 3 IRy. Może i będą zapełnione, choć wątpię bo Kielce to nie Kraków. Tylko cena IRa i czas przejazdu będzie zachęcał.
O remoncie i rozbudowie ósemki gada się od dawna. Jakoś na odcinku Warszawa - Radom nic się nie dzieje. No prawie nic - fragment drugiego toru od Radomia pozbawiono sieci trakcyjnej. Wystarczy, że we Włoszczowie i Opocznie zatrzymają się dziennie 4 pary IR i ze 4-5 par TLK. Dopóki z Radomia do Warszawy nie będzie 2 torów i uczciwej handlowej stówy nie ma o czym mówić - jazda przez CMK to jedyne wyjście.
Pendolino do Kołobrzegu nie zatrzyma się we Włoszczowie. Dlaczego?
PKP Intercity poinformowało w środę, że pod koniec kwietnia pociągi Pendolino będą kursowały przez region świętokrzyski do Kołobrzegu. Ale u nas się nie zatrzymają, bo nie obejmuje tego zakres pomocy unijnej.
Rozbudowa stacji we Włoszczowie za 86 mln zł. Będzie nowy peron.
Kolejarze dobudują nowy peron na stacji Włoszczowa Północ, żeby mogła obsłużyć więcej pociągów – poinformowały w czwartek PKP Polskie Linie Kolejowe. Na rozbudowę kolejarze planują przeznaczyć ponad 85 mln zł.
Obecnie na stacji Włoszczowa Północ znajduje się jeden peron i PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę nowego peronu. Peron nr 2 będzie wyposażony w wiaty, ławki, tablice informacyjne, funkcjonalne oświetlenie oraz antypoślizgową nawierzchnię. Jak dla mnie zmiana na plus.
Będzie drugi peron we Włoszczowie! Propagandyści III RP, przeproście śp. Gosiewskiego!
Gdy w 2006 r. polityk PiS Przemysław Gosiewski walczył o peron na stacji Włoszczowa Północ, na którym miały zatrzymywać się pociągi pasażerskie, salonowe media zrobiły z niego pośmiewisko.
Zarzucały Gosiewskiemu prywatę i zaściankowość. Dość szybko okazało się, że peron jest dla PKP dochodowy! Teraz zaś PKP Polskie Linie Kolejowe SA podjęły decyzję o budowie drugiego, żeby więcej pociągów mogło korzystać z tej trasy. Czy dziennikarze TVN i „Gazety Wyborczej” przeproszą śp. Przemysława Gosiewskiego za brutalną, obelżywą i bezzasadną krytykę?
Ta gazeta (domyślam sie ze propagandowa) wypisuje bzdury. Drugi peron na st. Włoszczowa Płn. wcale nie jest budowany z powodu ogromnej frekwencji na tej stacji bo takowej tam nie ma. Powód jest zupełnie inny, wręcz bardziej oczywisty
hanys, zamiast zarzucać komuś pisanie bzdur, sam przestań wypisywać bzdury. W artykule wyczytałeś coś czego nie napisano i się tym niezdrowo podniecasz. Autor tego artykułu nigdzie nie sugeruje, że budowa drugiego peronu spowodowana jest ogromną frekwencją na stacji.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
LoloPendolo -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-06-2016, 01:57
Peron będzie zbudowany tylko i wyłącznie z powodu znacznych problemów z krzyżowaniem pociągów wyjeżdżających spod krawędzi peronowej, a tymi jadącymi "na biegu"... Tworzą się poprostu "korki"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum