Wysłany: 23-03-2011, 15:53 Z Kielc do stolicy przez Włoszczowę
Z Kielc do stolicy przez Włoszczowę
Według zapewnień świętokrzyskich posłów Platformy Obywatelskiej i władz kieleckiego zakładu Linii Kolejowych w ciągu dwóch lat w Czarncy koło Włoszczowy rozpocznie się budowa czterokilometrowej łącznicy pomiędzy Centralną Magistralą Kolejową, a trasą z Kielc do Częstochowy, która ma znacznie skrócić czas przejazdu między Kielcami a stolicą – informuje „Radio Kielce”.
Poseł Artur Gierada powiedział rozgłośni, że budowa łącznicy rozpocznie się w przyszłym roku, a pieniądze na ten cel będą pochodzić z budżetu województwa. Adam Młodawski, dyrektor zakładu PKP Polskich Linii Kolejowych w Kielcach zaznaczył, że dzięki temu rozwiązaniu Kielce mogą w szybkim czasie uzyskać dostęp do szybkiej kolei. Z kolei PKP Intercity zapowiedziało, że po zakończeniu projektu że tą trasą będą kursowały dwa składy łączące Kielce z Warszawą.
Raczej fatalnie. Północ regionu na tym rozwiązaniu ucierpi, wkrótce stając się kolejową pustynią. Panie i Panowie z PO lepiej niech powalczą o środki na modernizację linii nr 8, by nie przesuwano ich na drogi, nie powinni zaś popierać rozwiązań, które prowadzą w efekcie do dalszej degradacji północnej części regionu. Jako mieszkaniec S-ka powinieneś tym rozwiązaniem być załamany, a nie jeszcze mu przyklaskiwać.
Też tak sądzę. To działanie pod publikę. Niedługo cała Polska będzie jeździła przez CMKę, bo na reszcie będzie w porywach 50km/h. Takie zaklinanie rzeczywistości, a wielkie g... się naprawdę robi. Najpierw to potrzebny jest remont ósemki, taki z prawdziwego zdarzenia.
Jako mieszkaniec Skarżyska liczę na sensowne objazdy i jak najmniejszy bałagan. Znając życie to remont ósemki będzie trwał wieloma etapami. Tak przynajmniej część regionu mniej ucierpi.
A do tego czasu 8-ka zostanie całkowicie pogrzebana. Kursy z Kielc przez Włoszczowę to wyrok dla północnej części województwa. Bez nacisku Kielc( te swoją linię już będą miały) prace na 8-ce potrwają wieki, przykro mi, że tego nie rozumiesz. To bardzo zła decyzja ze szkodą dla regionu.
I tak już została pogrzebana, z każdym nowym projektem remont jest ograniczany, zapewne skończy się na Czachówku lub Piasecznie... Bez budowy drugiego toru Warka - Radom nie ma o czym mówić. Podobnie potrzebny jest drugi tor Otwock - Pilawa na siódemce. Te wąskie gardła powinny być usunięte w pierwszej kolejności. Znając życie, remonty tych dwóch linii pokryją się i okaże się, że ze Skarżyska do Warszawy będzie najszybciej przez Kielce, Włoszczowę i cmk, bo obie linie będą nieprzejezdne.
Odnośnie nacisku, to odcinek Warszawa - Skarżysko będzie też ważny dla podkarpacia - trwają remonty linii 25 i linii 71. Osiągalny czas Skarżysko - Warszawa dla TLK poniżej 80 minut z EU07 na czele i ok 65 minut na ED74. Ale ile potrwa remont? Ile się bawili W. Zachodnia - Okęcie?
Kłania się niewpisanie pod naciskiem krakusów ósemki do sieci TEN-T, dzięki czemu możliwe byłoby wyszarpanie większych środków na jej modernę. Ale i tak nic straconego, tylko Kielce muszą zrozumieć, że działając razem ze Skarżyskiem, Radomiem itp. są w stanie coś osiągnąć. A przez CMKę to będą mieli jeden prestiż dziennie z zaporowymi cenami. I nie ma tu żadnej złośliwości - tak po prostu będzie.
Warka - Radom będzie miała drugi tor, bo sprawy już medialnie za daleko zaszły i Massel musiał się z tego kilka razy spowiadać. Poczytajcie czasem Rynek Kolejowy, tam jest więcej na ten temat.
Znów powraca temat budowy łącznicy linii 61 z CMK. Inwestycja zakończyć się ma w roku 2017 i jest powiązana również z przebudową stacji Włoszczowa Płn i Olszamowice.
Jest przetarg na budowę łącznicy z CMK od strony Kielc.
Postulowana od lat przez samorządy budowa łącznicy w Czarncy doczeka się realizacji. PLK ogłosiła przetarg na budowę odcinka torów, dzięki któremu pociągi z Kielc będą mogły pojechać wjechać na Centralną Magistralę Kolejową w kierunku Warszawy.
Świętokrzyskie – koleją szybciej dzięki budowie łącznicy Czarnca – Włoszczowa Płn.
Krótsza podróż z Kielc do Warszawy przez CMK, dogodne połączenia w regionie, możliwość szybszych podróży z Kielc do: Poznania, Bydgoszczy, Trójmiasta, Łodzi - to główne efekty budowy nowej trasy z Czarncy do Włoszczowy Północ. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dziś umowę o wartości 40 mln zł na realizację inwestycji.
Kończy się pierwszy etap budowy łącznicy Czarnca – Włoszczowa Północ.
Kończy się pierwszy etap prac - budowa nowego toru w rejonie Czarncy. Inwestycja o wartości ponad 40 mln zł jest współfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.
Od grudnia 2019 r. łącznica skróci czas przejazdu z Kielc do Warszawy i poprawi skomunikowanie województwa z innymi regionami kraju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum