Co z modernizacją dworca kolejowego w Gliwicach? Ludzie tylko obiecywali remont a nic się nie dzieje. Wiem że w okolicy są gorzej wyglądające dworce (na przykład w Bytomiu) ale w Gliwicach staje dużo pociągów, zarówno osobowych jak i pośpiesznych (TLK jak i EIC/EC). Doczytałem się gdzieś tylko że remont dworca w Gliwicach przełożony jest na następną perspektywę budżetową ale nic więcej nie wiadomo, ma ktoś może jakieś informacje na ten temat?
Przełomowe decyzje w sprawie remontu gliwickiego dworca zapadły w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Inwestycja została w końcu przeniesiona na podstawową listę projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Nowa lista obowiązuje od 23 listopada, kiedy to została opublikowana na stronach ministerstwa. Na liście podstawowej znajduje się 408 projektów, których wartość wynosi 172 mld złotych. W rezerwie jest 106 inwestycji o łącznej wartości 71 mld złotych.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zarekomendowało włączenie na zaktualizowaną listę 51 nowych projektów indywidualnych. Wśród nich znalazł się projekt "Przebudowa kompleksu dworcowego Gliwice". Zgodnie z rządowymi planami modernizacja stacji ma kosztować 170,79 mln zł, a 83,69 mln zł na ten cel będzie pochodziło z dotacji unijnych. Prace miałyby się rozpocząć w 2014 roku i zakończyć do końca następnego roku.
Projekt obejmuje odnowienie elewacji wraz z wymianą stolarki. Swój dotychczasowy wygląd zmieni hol główny dworca, który zostanie połączony wewnętrznym pasażem z halą dworca PKS. Remont obejmie także perony i przejścia podziemne. Dworzec zyska ujednolicony system identyfikacji wizualnej i będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, gdyż wybudowane zostaną windy i ruchome schody. Modernizacja obejmie także sieć instalacji elektrycznej, teletechnicznej, centralnego ogrzewania, wodno-kanalizacyjnej i ochrony przeciwpożarowej.
Początkowo remont miał się rozpocząć w ubiegłym roku i zamknąć w kwocie 98 milionów złotych[55 miała dać Unia Europejska - przyp. red.]. Gdy projekt został zepchnięty na listę rezerwową, wydawało się, że inwestycja długo nie doczeka się realizacji. - O losach remontu gliwickiego dworca nic nam nie wiadomo. Może coś się ruszy, ale zbyt wielkich nadziei nie mamy - mówił nam przed rokiem Marek Jarzębowski, rzecznik prezydenta Gliwic. Wówczas wiary nie tracili jedynie przedstawiciele Polskich Kolei Państwowych. I nie mylili się!
Hmm... 2014 mają zacząć, zaczną w grudniu pewnie a skończą jakoś na 2017...
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-11-2012, 22:10
Wolałbym żeby te 100 mln poszło na modernizację odcinka torów E-30 Gliwice-Katowice...bo na razie pociągi wloką się niemiłosiernie... Wszędzie będą piękne dworce bez możliwości kupienia kawy, bo nikomu nie będzie się opłacać wynajmować powierzchni za kosmiczną kasę. Patrz Wrocław Główny- nawet połowa powierzchni handlowych nadal stoi pusta z powodu horrendalnie wysokich czynszów..
Nie wspominam o tym jaki dramat jest w Częstochowie, puste lokale świecą na potęgę. Dobrze że są automaty z kawą bo nawet nie byłoby jej gdzie kupić poza jednym punktem w przejściu nad torami.
Jak zobaczę to uwierzę. To tak jak z firma która modernizowała odcinek E-30 Katowice-Kraków(część odcinka)
i zbankrutowała po wygraniu przetargu....czyli wielki wałek...Tu też pewnie ktoś wygra i zbankrutuje, najlepiej po sciągnieciu połowy torowiska...........
Przy tych wałkach które dzieją się teraz w związku z modernizacjami to jestem bardzo ostrożny..a pociagi dalej tłuką się z Ktw. do Krakowa 20 km/h na jednym torze na E-30, bo ktoś ma w tym interes.
Nic się nie dzieje na E-30- zero prac. Czytaj kolej kopie własny grób...firma budująca dworzec podziemny w Krakowie zbankrutowała, firma budująca perony na dworcu w Katowicach zbankrutowała. Jak ktoś tu nie widzi wałka to jest ślepym lemingiem...kapitalizm..buahahaha za Unijne pieniądze...
To jedna z najbardziej ambitnych inwestycji PKP i PLK. Za 130 mln złotych całkowicie przebudowano zabytkowy budynek dworca oraz stację kolejową z czterema peronami. Po ukończeniu prac w czerwcu br. Gliwice będą mieć jeden z niewielu dworców w Polsce o klasie premium.
Półtoraroczna modernizacja nie obyła się bez problemów. Ekipy budowlane wielokrotnie natrafiały na instalacje i tunele, które nie były zaznaczone na planach wybudowanego przez Niemców dworca. Na co jeszcze zwrócili uwagę kolejarze podczas jednej z największych inwestycji kolejowych w województwie śląskim? O tym w materiale wideo.
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Kolejne opóźnienie w Gliwicach. Dworzec najwcześniej po wakacjach.
PKP SA poinformowało, że zakończenie inwestycji w obrębie dworca w Gliwicach zostało przesunięte na koniec III kwartału. To kolejne opóźnienie na budowie nowego obiektu powiązanego z modernizacją stacji.
W styczniu 2015 r. rozpoczęła się przebudowa dworca w Gliwicach. Prace, realizowane przez hiszpańską firmę Aldensa, powinny były zakończyć się jeszcze w zeszłym roku. Jednak budowa dworca mocno się opóźniła. – Przesunięcie terminu oddania dworca do użytku wynika z konieczności realizacji dodatkowych prac, niemożliwych do zidentyfikowania przed odkryciem konstrukcji budynku – tłumaczyła w styczniu spółka PKP SA, nie podając nowego terminu zakończenia prac.
Wkrótce otwarcie zmodernizowanego dworca w Gliwicach
Na 14 grudnia Polskie Koleje Państwowe zaplanowały oficjalne otwarcie gliwickiego dworca kolejowego po gruntownej modernizacji. Dzięki zakończonym pracom obiekt zyskał kategorię Premium - to najwyższa klasa stacji stworzona przez PKP. W całej Polsce jest tylko kilkanaście tego typu obiektów. Gliwicki dworzec to miejsce, w którym efektownie połączono zabytkową architekturę z nowoczesnymi rozwiązaniami skrojonymi na miarę podróżnych XXI wieku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum