Czyli za wesoło faktycznie nie jest, a wygląda na to, że w przewozach towarowych mamy kompletny zastój. PKP CARGO traci pomimo tej trudnej sytuacji rynek i ponosi koszty cofnięcia decyzji o zminach organizacyjnych, co też wiąże się z kosztami. Firma będzie raczej oszczędzać co raczej marnie rokuje jak chodzi o nabór przyszłych kandydatów.
Do Cargo bym nie szedł. Docierają do mnie różne dziwne rzeczy (których nie mogę tutaj napisać) od kolegów szkolących się tam na świadectwo. Nikt nie wie do końca co z nimi będzie.
Ja słyszałem że wysyłają ich na przymusowe urlopy za 60% pensji. Ogólnie Cargo jedzie w tym roku na stracie, więc nikogo przyjmować nie będę.
acatus napisał/a:
PKP IC szkoli nieprzerwanie od jakiegoś czasu kolejne grupy na świadectwo, od zera albo z licencją. Kolejna rekrutacja dla posiadających licencję ma być jakoś jesienią.
Od zera tak, ale najlepiej z wykształceniem elektrycznym/mechanicznym
Kto wie czy do PKP IC nie przejdą maszyniści z CARGO do PKP IC przez co i potrzeby rekrutacyjne będą mniejsze? To nawet wydawałoby się być dość logiczne, aby zasobów, które są w ramach grupy nie marnować.
A oni zdaje się idą nie na urlopy bezpłatne, bo te są na wniosek, a na nieświadczenie pracy. Wiadomo jaka jest skala tego zjawiska i osoby na jakim etapie szkolenia są kierowane na nieświadczenie pracy?
Nie rozsiewaj plotek, wymogiem w ogłoszeniu jest średnie.
Nie wiem może w Intercity jest inaczej, nie dowiadywałem się na temat powodów odpadnięcia mojej oferty. Ale w reszcie spółek gdzie nie złożę papierów to wszędzie w pierwszej kolejności biorą ludzi z technicznym elektrycznym/mechanicznym.
sheva17 napisał/a:
A oni zdaje się idą nie na urlopy bezpłatne, bo te są na wniosek, a na nieświadczenie pracy. Wiadomo jaka jest skala tego zjawiska i osoby na jakim etapie szkolenia są kierowane na nieświadczenie pracy?
Możliwe. Nie znam więcej szczegółów. W Cargo jest jeszcze ten problem że toczy się wojna między starym a nowym kierownictwem, więc nie w głowie im teraz rekrutacje.
Na to wygląda. Tylko pojawia się pytanie dlaczego skoro PKP IC planuje nowe nabory nie dogada się z PKP CARGO i nie przejmie chociaż części z tych ludzi?
Może powinni wpisać, że preferowane wykształcenie to średnie techniczne(mechaniczne, elektryczne), nie byłoby wtedy problemu z interpretacją.
Nie ujmując nikomu z wykształcenia, ale jak biorą kogoś np. po studiach humanistycznych, lub po technikum budowlanym - to muszą uczyć wszystkiego od nowa, a tak jak ktoś ma jakieś pojęcie o elektryce czy o mechanice to uważam, że będzie miał po prostu łatwiej w etapie szkolenia tak uważam.
No właśnie i jak to do tego podejść cholera, sam się obawiam że jak wpiszę że mam studia z mechaniki i budowy maszyn i logistyki to może mnie to zdyskwalifikoawć, czy nie lepiej by było nie wpisywać wszystkiego w cv bo nie ma przecież takiego obowiązku.
Yokus, acatus, Jak to jest z tym naborem do IC? Czy jest to nabór w skali ogólnopolskiej czy dotyczy wybranych zakładów? Czy zdarza się, że pomimo posiadania licencji i badań ludzie z niezrozumiałych powodów są odrzucani?
Jeśli już zostaniesz zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną, a posiadając licencję przy aplikowaniu od razu na świadectwo maszynisty zdasz pozytywnie egzamin kwalifikacyjny, to dostajesz skierowanie na badania. Jeśli je przechodzisz, tylko czekasz na rozpoczęcie zatrudnienia. Konkurencja jest duża, już samo zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną to naprawdę wiele, więc warto to wykorzystać by wypaść jak najlepiej. A potem już z górki. W ogóle wczoraj PKP IC zamieściło na stronie internetowej ogłoszenie o naborze na świadectwo maszynisty dla ludzi z licencją.
Witam.
Ktoś ma może jakieś informację o jakiś ewentualnych przyjęciach na świadectwo? Niestety od IC nawet nie dostałem telefonu, więc nie miałem szansy spróbować.
Biorę pod uwagę każde miejsce w Polsce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum