Cargo niechętnie dzieli się swoimi zasobami, nawet jeśli samo ich nie wykorzystuje. Po drugie nie wiele to da bo szkolenie na świadectwo trzeba by od początku przeprowadzić.
Cytat:
Cargo ma drugi problem który nazywa się zwiększanie prędkości będzie potrzeba coraz mniej maszynistów jak towary będą 100 latały jak w lotosie.
Część zajęć, np. warsztaty, można by spokojnie zaliczyć. Nie wiem jak wglądałaby możliwość zaliczenia dalszych etapów szkolenia. Wydaje mi się, że w obecnej sytuacji jakieś porozumienie by się przydało. Pociągi, jak wspomniałeś, pojadą szybciej, nawet przy zwiększeniu przewozów pracy będzie za mało, a wiedzę już zdobytą warto wykorzystać. PKP CARGO z PKP IC powinny się dogadać, obecny nabór w tym kontekście nie ma sensu.
Cytat:
A gdzie nie gdzie nie dostali najpierw propozycji zmiany miejsca pracy która odrzucili?
Tu zgoda, takie propozycje padły. Dlatego tym bardziej porozumienie z PKP IC byłoby wskazane.
Cytat:
lSkoro jest tak dobrze i mamy takie nadwyżki maszynistów to po co w ogóle szkolą ;-) ?
Bo nadwyżki są teraz, a przyjęcia były wcześniej. PKP IC powinno jednak zamiast naboru dogadać się z PKP CARGO.
Cytat:
Słyszałem o autentycznych przypadkach jak prywaciarze "wykupowali" z PKP Cargo ludzi po świadectwie dając im kase na karę umowną.... bo taniej dać 125 tyś pln. niż samemu kogoś wyszkolić na Świadectwo
Ale obecnie na rynku sytuacja wygląda już gorzej........ I ruch jest coraz mniejszy jak chodzi o towary.
Cytat:
w każdym normalnym kraju by się cieszono że sa ludzie którzy chcą pracować w tak wymagającym zawodzie, który wymaga mnóstwa czasu, cierpliwości, nauki i jeszcze raz nauki...no ale u nas musi być zawsze toksyczne bagienko
Ale przecież ilość stanowisk pracy jest ograniczona i rynek pracy nie jest z gumy. Jak się tego nie widzi to jest tak jak obecnie w PKP CARGO.
Cytat:
Gdyby nie rozpoczęte kursy na licencję i chętni ludzie....to za jakieś 8 lat zabrakłoby maszynistów..
O te kwestie pytaj raczej w kadrach...... Teraz Cargo ma ludzi wysyłać na emerytury, bo pracy nie ma, więc chyba nie jest tak źle.
A może PKP IC sobie chce zrobić swoją rekrutację i wybrać ludzi, którzy spełniają ich oczekiwania. Może wolą sobie podnieść poprzeczkę i przeprowadzić selekcję kandydatów po swojemu. Tym bardziej że teraz jest nabór ludzi z licencją. Więc podstawy jakieś ci ludzie mają i pozytywnie przeszli badania lekarskie.
I niby dlaczego PKP IC ma brać ludzi z Cargo? Bo co bo Cargo ich zatrudniło i teraz płacz bo nie ma co z nimi zrobić? I to ma być czynnikiem decydującym dla PKP IC? Bo ktoś tych ludzi zatrudnił to teraz my ich weźmy?
Proszę nie zazdrościć jedni drugim i się nie kłócić. Każdy kto chce zostać maszynistą i ma zdrowie to nim zostanie. Czy w państwowej czy w prywatnej spółce. Radzę skupić się na merytorycznej dyskusji. Sam byłem na rozmowie w IC, raz nie przeszedłem badań, raz nie zgodziłem się podpisać kwitów na grube pieniądze. Wylądowałem w PKP PLK na rok, zrobiłem międzyczasie różne uprawnienia, aktualnie robię papiery na obydwie trakcje u prywaciarza. Jak się chce to wszystko można. Jak nie w PKP to zapraszam do prywaciarzy.
No niestety, choć ciekawe czy przyjęli by kogoś komu urząd pracy gotów byłby sfinansować szkolenie na licencję.
Na pewno nie, bo wydłuża to okres szkolenia.
Pytałem niedawno w UP od sfinansowanie licencji - niby można by było to załatwić, ale trzeba dostarczyć od jakiegoś przewoźnika do UP kartkę papieru na której będzie napisane, że ten przewoźnik cię zatrudni na świadectwo co jest przecież niemożliwe bo który przewoźnik się na to zgodzi ........
@kamil3836 - niby dla czego nie, masz jakieś konkretne info czy wyssane z palca ...?, w zeszłym roku PR Szczecin brał ludzi z UP bez licencji ....
Kiedy ostatnio był jakiś normalny nabór na kandydatów bez licencji ??
Kiedy ostatnio był jakiś normalny nabór na kandydatów bez licencji ??
Jakoś na początku tego roku? Lada dzień podejdą do egzaminu na licencję.
Co do szkolenia "tylko w zakładzie bla bla bla". Warsztat i zajęcia teoretyczne/praktyczne na taborze będą się odbywały tylko w tych miastach. Dojeżdżający (przynajmniej do tej pory) mieli zagwarantowany nocleg. Macie też od razu zniżki pracownicze, więc ewentualne dojazdy nie dają po kieszeni.
Szkolenie z jazdy (obserwator + jazda pod nadzorem) będzie się odbywała w sekcji, do której aplikujecie (Lublin, Katowice, Łódź itd.). A przynajmniej zawsze tak było i nie wierzę, żeby tym razem było inaczej, bo mijałoby się to z celem.
I to ma być czynnikiem decydującym dla PKP IC? Bo ktoś tych ludzi zatrudnił to teraz my ich weźmy?
To jest jedna grupa i spółki w jej ramach powinny korzystać ze wspólnych zasobów. Ponoszenie kosztów kształcenia od nowa pracowników to zwyczajne marnotrawstwo, gdy w siostrzanej spółce spora część młodych adeptów jest na nieświadczeniu pracy. Apeluję do PKP S. A., aby wreszcie zrobiła z tym porządek, w tym kontekście nabór do PKP IC jest niezrozumiały. I absolutnie nie chodzi tutaj o Was, ale o rozsądne gospodarowanie środkami publicznymi.
To jest jedna grupa i spółki w jej ramach powinny korzystać ze wspólnych zasobów. Ponoszenie kosztów kształcenia od nowa pracowników to zwyczajne marnotrawstwo, gdy w siostrzanej spółce spora część młodych adeptów jest na nieświadczeniu pracy. Apeluję do PKP S. A., aby wreszcie zrobiła z tym porządek, w tym kontekście nabór do PKP IC jest niezrozumiały. I absolutnie nie chodzi tutaj o Was, ale o rozsądne gospodarowanie środkami publicznymi.
Marnotrawstwo pieniężne w spółkach PKP jest na początku dziennym, a zwłaszcza w IC ....
[ Dodano: 11-07-2016, 14:24 ]
@cinekcool - te noclegi to w jakimś hotelu czy jak ??
Szkoda, że nie mają jakiegoś zakładu szkolącego w Poznaniu czy Szczecinie, byłaby jakaś większa swoboda.
[ Dodano: 11-07-2016, 14:24 ]
@cinekcool - te noclegi to w jakimś hotelu czy jak ??
Szkoda, że nie mają jakiegoś zakładu szkolącego w Poznaniu czy Szczecinie, byłaby jakaś większa swoboda.
I to ma być czynnikiem decydującym dla PKP IC? Bo ktoś tych ludzi zatrudnił to teraz my ich weźmy?
To jest jedna grupa i spółki w jej ramach powinny korzystać ze wspólnych zasobów. Ponoszenie kosztów kształcenia od nowa pracowników to zwyczajne marnotrawstwo, gdy w siostrzanej spółce spora część młodych adeptów jest na nieświadczeniu pracy. Apeluję do PKP S. A., aby wreszcie zrobiła z tym porządek, w tym kontekście nabór do PKP IC jest niezrozumiały. I absolutnie nie chodzi tutaj o Was, ale o rozsądne gospodarowanie środkami publicznymi.
Ale biorąc ludzi z Cargo to i tak od nowa musieliby szkolić także żadna to różnica.
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum