Witam. Kupiłem bilety na pociąg IC 14111 wagon 4 miejsca 45 ,47 z Łodzi Kaliskiej do Katowic. Zależało mi, żeby były to miejsca przodem do kierunku jazdy. Kasjerka najpierw tradycyjnie stwierdziła, że nie jest w stanie powiedzieć, które miejsca są przodem a które tyłem, ale potem wyjęła skoroszyt z rozkładem miejsc i stwierdziła, że z Bydgoszczy pociąg będzie jechał tak, że moje miejsca będą przodem (choć nie wiem, dlaczego z Bydgoszczy skoro relacja pociągu to Łódź-Katowice). Tyle, że nie gwarantuje, czy na trasie coś się nie zmieni. Za to na stronie http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPIC&cislo=14111&rok=2016&lang=pl i http://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/pociagi-i-stacje/zestawienia-pociagow.html sprawdziłem, że prawdopodobnie miejsca są tyłem. I teraz co mam robić? Zmieniać bilety czy ryzykować?
Jak zmienisz, to jaką masz gwarancję, że te zmienione będą przodem?
Dlatego właśnie zadałem pytanie na forum, na którym udzielają się pasjonaci kolei. Miałem nadzieję, że ktoś na podstawie dostępnych danych będzie w stanie określić, w którą stronę pociąg będzie jechał. Czy to zawsze jest loteria i nie ma szans tego przewidzieć? Czy strona vagonweb.cz nie jest wiarygodna jeżeli chodzi o takie informacje?
To jest na wagonach czy na jednostce? Jesli na wagonach to przewidzenie jest nie możliwe, kazdy wagon stoi losowo (przodem do przodu lub przodem do tylu)
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
@dddbb
Do tego samego wniosku ja doszedłem analizując informacje na stronie PKP, którą podałeś i na vagonweb.cz. Tylko informacja od kasjerki mnie zmyliła. Chyba jednak zmienię te miejsca.
A tak w ogóle, to końcem mojej podróży pociągiem (z przesiadką w Katowicach) będzie właśnie Bielsko-Biała
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-08-2016, 07:10
Kasjerki, infolinia itp to ostatnie źródła informacji, jakiemu po różnych przejściach bym ufał Vide - wspomniana zmiana kierunku w Bydgoszczy pociągu jadącego w relacji Łódź- Katowice
A przy okazji mam jeszcze jedno pytanie. W jaki sposób rezerwowane są miejsca w pociągu? Czy sprzedawane są po kolei zgodnie z numeracją, począwszy od wagonu o najniższym numerze, czy sprzedaż miejsc odbywa się równomiernie, jednocześnie we wszystkich wagonach? W pierwszym przypadku teoretycznie mogłoby dojść do sytuacji, że przy nie wszystkich sprzedanych miejscach, pierwsze wagony byłyby pełne a ostatnie puste. Oczywiście pomijam sytuację, gdy klient wybiera konkretny wagon i miejsce (tak jak ja będę chciał teraz zrobić wymieniając bilety).
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-08-2016, 15:09
Jak działa system, to nie wiem, ale patrząc po składach, gdzie niektóre wagony są pełne, inne puste, raczej stara się zapełniać wagony / przedziały. Korzystając z połączeń bezpośrednich (bez przesiadek) sugeruję kupno biletów przez internet.
Staram się zawsze kupować bilety przez internet, ale tym razem PKP mnie trochę przymusiło do ich kupna w kasie. Moim współpasażerem jest emerytka, która ma prawo do 2 przejazdów w roku z ulgą 37%. Ale żeby móc z niej skorzystać, trzeba w zaświadczeniu mieć wbitą pieczątkę kasy albo w przypadku zakupu biletu przez internet od razu po wejściu do pociągu iść do konduktora po wpis. Bałem się, że mogę zapomnieć, żeby od razu po wejściu iść do konduktora i będzie kara. Swoją drogą to jakaś bzdura, że konduktor w pociągu TLK/IC nie może tej pieczątki wbić w momencie kontroli biletów, tylko musi już w momencie rozpoczęcia podróży. Co ciekawe, w pociągach EIC/EIP wpisu dokonuje konduktor dopiero podczas kontroli biletów. Ale następnym razem mimo wszystko kupię przez internet.
[ Dodano: 02-08-2016, 21:34 ]
OS_24 napisał/a:
Ja planuję kupić 2 przy oknie. Zawsze jedna osoba jedzie do przodu.
Ja tak zawsze robiłem. Ja mogę jechać tyłem do kierunku jazdy a kupując 2 bilety przy oknie jest gwarancja, że jedna osoba na pewno będzie jechała przodem. Niestety, jak zauważył tender, zasada nie działa w przypadku pociągów bezprzedziałowych. Kupując bilety, nie miałem świadomości, że pociąg może być bezprzedziałowy i poprosiłem o miejsca przy oknie. Po sprzedaniu biletu, na moje pytanie, dlaczego drugie miejsce jest obok miejsca zajętego a nie przy oknie, kasjerka stwierdziła, że pociąg nie ma przedziałów. Gdybym wcześniej wpadł na to, że może być taka sytuacja, sprawdziłbym najpierw, jaki skład będzie miał pociąg i poprosił od razu o konkretne numery miejsc. A tak to teraz muszę wymieniać bilety (zakładam, że nie będzie z tym problemów).
Rada dla OS_24 po moich doświadczeniach. Sprawdź najpierw nr pociągu, którym chcesz jechać a potem jak ten pociąg wygląda. Jak jest przedziałowy to kupuj 2 bilety przy oknie, jak bezprzedziałowy to musisz sprawdzać jak ja, w którym kierunku będą skierowane konkretne miejsca w pociągu.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-08-2016, 05:31
Cytat:
Moim współpasażerem jest emerytka, która ma prawo do 2 przejazdów w roku z ulgą 37%.
Jeśli emerytka ma min. 60 lat to i tak ma prawo do zniżki 30%, więc nie wiem czy o to 7% warto się tak mordować.
Chyba zrobiłem tak z przyzwyczajenia, siłą rozpędu, bo emerytka dopiero niedawno skończyła te 60 lat, a wcześniej to zaświadczenie było jedynym sposobem na ulgę. Ale w sumie, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Jakbym kupował przez internet, również nie miałbym świadomości, że pociąg będzie bezprzedziałowy. Zaznaczyłbym, że chcę miejsca przy oknie i nie wiedziałbym dlaczego system komunikuje, że "nie udało się przydzielić miejsc zgodnie z żądaną lokalizacją". Pomyślałbym, że wszystkie miejsca przy oknie są zajęte. A na dworcu, po moim pytaniu, dlaczego oba miejsca nie są przy oknie, kasjerka uświadomiła mnie, że po prostu wagon nie ma przedziałów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum