Wysłany: 02-02-2016, 19:20 RJ 2016/2017 na Dolnym Śląsku
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego zachęca do przysyłania propozycji zmian w rozkładzie jazdy, które miałyby obowiązywać od grudnia 2016 r.
Wszyscy zainteresowani mogą nadsyłać swoje propozycje zmian w rozkładach lub korekt tras pociągów do 14 lutego 2016 r.
Dolny Śląsk: od grudnia o 18% więcej pociągów regionalnych?
O 18% więcej pociągów przy wzroście dofinansowania zaledwie o 3,8%. Tak za rok mogą działać koleje regionalne w województwie dolnośląskim - przekonuje Centrum Zrównoważonego Transportu.
CZT w ramach projektu "Kolej na dobrą Kolej" opracowało projekt optymalizacji przewozów kolejowych w województwie dolnośląskim. Teraz zbiera podpisy za wdrożeniem tego planu od grudniowej zmiany rozkładu jazdy.
I tutaj jeszcze takie coś: http://www.czt.org.pl/images/petycja/dolnoslaskie/Dolno%C5%9Bl%C4%85skie-Raport-2016-03-19.pdf
Na początek polecam zapoznać się z tabelą 2. na stronie 7 :-D
To już jest trzecia wersja prospektu pod tym linkiem, po zobaczeniu wspomnianej tabeli nie chce mi się za bardzo czytać rewelacji w tekście. Podczas przewijania rzuca mi się w oczy niechlujnie zrobiona tabela 10 i 11. Przewijam na tabele rozkładów żeby sprawdzić czy poprawili błędy z drugiej wersji.
Tabela z E-30 - pociąg przyjeżdżający do Wrocławia na 07:41 obsługiwany SA134. Obecnie Kwisą i osobówką o 06:33 z Legnicy przyjeżdża sumarycznie około 400 osób. W poprzedniej wersji na tym pociągu zaplanowali 2*SA135 (i 1*SA135 na pociągu o 16:17 z Wrocławia do Legnicy) więc jest postęp!
Idziemy dalej do projektu rozkładu na Podsudeckiej. Poprawili krzyżowania pociągów między Jaworzyną a Stanowicami! Ale wyszły krzyżowania na odcinku Świdnica Miasto - Mościsko Dzierżoniowskie.
No i coś czego po drugiej wersji nie poprawiono a co rozjeżdża raczej całą pracę węzła Kłodzko Główne (nie chce mi się analizować skomunikowań na wszystkich tabelach) - brak zachowania odbiegów na szlaku Bardo Przyłęk - Kamieniec Ząbkowicki.
Polecam szczegółową analize wszystkich propozycji dla 8 województw,jest co czytać, projekt świetny, jest to jeden z lepszych projektów gdzie mamy wreszcie takt,dobre skomunikowania i co najważniejsze częstsze kursy na wszystkich czynnych liniach. Przydałyby sie takie projekty dla pozostałych województw i wcielenie tego wszystkiego w życie od grudnia 2016.
Na papierze wszystko ładnie wygląda, w praktyce czy taki rozkład byłby realny?
Poza tym pomysł wprowadzenia połączeń przyspieszonych np. na linii Wrocław-Legnica-Węgliniec (z założenia dobry), nie znajduje odzwierciedlenia w praktyce.
Z czasów przejazdów zaprezentowanych w tabeli wcale nie wynika, że będą one szybsze. Paradoksalnie, czasami mają one dłuższy czas przejazdu od pociągów osobowych.
Autobusy szynowe w konfrontacji z Impulsami zdecydowanie przegrywają.
jano, nie traktowałabym projektu CZT jako wyroczni, ale jako wstępny zarys, luźną propozycję. Jest w nim dużo błędów (np. są pociągi do Bolesławca, ale nie ma pociągów z Bolesławca), a i czasy przejazdów są nierealne. No i te założenia odnośnie pociągów do/z Drezna, bez konsultacji ze stroną niemiecką. A ostatni w dobie pociąg Bolesławiec - Legnica to jakiś ponury żart. Poza tym rozkład cykliczny to science fiction dla PKP PLK. Generalnie można się tym... podetrzeć. Zresztą wszystko i tak rozbija się o kasę z UMWD.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
@Noema
Projekt CZT jest duzo lepszy od tego co jest od kilku-kilkunastu lat w przewozach regio w Polsce, widze ze patrzysz tylko na swoja linie zgorzelecka, przeanalizuj caly projekt i wszystkie tabele, jest to zrobione profesjonalnie,skomunikowania duzo lepsze od obecnych(idealne skomunikowania to masz w Szwajcarii,Holandii,Danii), obiegi zrobione swietnie przy uzyciu mniejszej ilosci taboru i co najwazniejsze czestotliwosc kursowania pociagow duzo wieksza niz obecnie. Polecam tez przejrzec propozycje dla innych wojewodztw, tez sa bardzo dobre. Podoba mi sie ze promuja prosta,a jakze prawdziwa zasade(taka jak w wielu krajach), mianowicie ze im wieksza czestotliwosc kursowania pociagow tym wiecej pasazerow,im mniejsza tym mniej pasazerow.
podroznik1, tak, patrzę tylko na linię zgorzelecką, bo tylko z tych pociągów korzystam. I pod tym kątem oceniam projekt CZT. I jeśli w projekcie widzę bzdury i pogorszenie oferty, o czym pisałam w poprzednim poście to wypociny CZT wyrzucam do kosza na śmieci. Ani pan Biega ani nikt inny z CZT nie będzie nam dyrygować co jest dla nas najlepsze! To my, pasażerowie i mieszkańcy naszego regionu wiemy najlepiej jakiej kolei potrzebujemy, a nie jakiś warszawiak oderwany od naszej lokalnej rzeczywistości. Bo jeśli ktoś proponuje mi ostatni pociąg do i z Wrocławia dwie godziny wcześniej niż obecnie to niech lepiej zajmie się czymś innym, a nie układaniem rozkładów jazdy, z których sam korzystać nie będzie.
Warszawiacy, poznaniacy, krakowiacy etc. mikolskie łapy precz od kolei regionalnej na Dolnym Śląsku! Już raz mikole z IRiPK zorganizowali rozkład jazdy na linii zgorzeleckiej tak, że mało szlag mnie nie trafił. Teraz CZT snuje chore wizje i w miejsce ostatniego połączenia do Wrocławia proponuje pociąg z Bolesławca do Legnicy. Kretynizm do sześcianu!
wypociny_CZT.jpg
Plik ściągnięto 267 raz(y) 328.87 KB
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Ten ostatni pociag z Boleslawca do Legnicy do rzeczywiscie absurd,ale w calym projekcie jest tylko kilka takich kwiatkow, poza tym rozklad ulozony naprawde dobrze,cyklicznie, nie mozna z powodu jednego czy kilku kursow na jednejtylko linii oceniac caly projekt tak krytycznie i mowic o wyrzucaniu do kosza. Wystarczy to poprawic i juz,napisz do nich by to uwzgednili,,przeczytaj caly projekt dla woj.dolnoslaskiego,a zobaczysz bardzo dobre skomunikowania jakich obecnie nie ma i czestotliwosc jak w Czechach. Aha,jeszcze jedno,piszesz cos o kolei regionalnej na Dolnym Slasku. Jezeli dla ciebie kolej na Dolnym Slasku to linia zgorzelecka to z takim podejsciem naprawde ciezko uzdrowic kolej,jezeli kazdy bedzie tylko na swoja linie patrzyl. Kolej dolnoslaska to dziesiatki linii z tysiacami pasazerow. Spojrz na rozklady CZT dla wszystkich pozostalych linii,zobaczysz czestotliwosc z zachowaniem obiegow o jakiej od wielu lat mozna pomarzyc.
Z Wrocławia do Forstu? Wow, nieźle tak powinno być. Ale widać że rozkład trochę nieaktualny bo nie uwzględnia nowych czasów przejazdu które będą obowiązywały po remontach od grudnia.
Z perspektywy mieszkańca Brzegu Dolnego uważam że rozkład przedstawiony przez UMWD dla mojej linii prezentuje się optymistycznie. W końcu koniec z kilkoma absurdami, takimi jak zawieszenie jednego z najbardziej obciążonych szczytowych pociągów (15:21 z Wrocławia) na okres wakacji. Zalepiono kilka najbardziej zionących dziur. Szkoda że nie pomyślano o dużej liczbie osób kończących pracę o 18:00, kiedy najbliższy pociąg będzie odjeżdżać o 19:21.
Drobnym mankamentem jest wytrasowanie pociągów obsługiwanych rozkładowo przez EN57AL do prędkości 100 km/h, mimo iż na linii jest coraz więcej odcinków dostosowanych do jazdy z Vmax 120 km/h. Na tak długiej trasie z Wrocławia do Zielonej Góry można w ten sposób zyskać kilka dodatkowych minut, zwłaszcza że za Ścinawą przystanki rozlokowane są dość rzadko. Co ciekawe na 276 i 271 tego czegoś nie ma i REGIO na asynchronach są normalnie rozpisane na 120 km/h. Może po prostu UMWD przewiduje dalsze obsługiwanie pociągów na Zieloną Górę najgorszym szrotem z krzaków PR Wrocław, który z trudem wyciąga stówę, tak jak to dzieje się do tej pory.
Widać, że projekt (tabela 260) kładzie duży nacisk na zachowanie cykliczności połączeń.
Don't worry! PKP PLK z pewnością naprawi ten „błąd”.
Bartuś napisał/a:
Może po prostu UMWD przewiduje dalsze obsługiwanie pociągów na Zieloną Górę najgorszym szrotem z krzaków PR Wrocław, który z trudem wyciąga stówę, tak jak to dzieje się do tej pory.
UMWD raczej nie zajmuje się takimi pierdołami. Zarówno w KD jak i w PR Wrocław jest sztab ludzi zajmujący się organizacją przewozów, planowaniem rozkładu jazdy etc. A beton PR Wrocław, odkąd sięgam pamięcią, zawsze traktował Nadodrzankę po macoszemu.
Wracając do tematu... Na linii zgorzeleckiej zmiany kosmetyczne. Ciekawostką są weekendowe pociągi z Wrocławia i Legnicy do Forstu. Dobre posunięcie KD. Z przesiadką można pojechać do Berlina. Te pociągi powinny jeździć codziennie!
Czekam na ujadanie jeleniogórskich mikoli. Chociaż w sumie niekoniecznie, bo przecież te pociągi nie pojadą do Forstu przez Zgorzelec. A i bredzić o przetrasowaniu ich przez Jelenią Górę też nie wypada, wszak są jakieś granice robienia z siebie idioty, nawet anonimowo na „Rynsztoku Kolejowym”.
A propos Jeleniej Góry... Dla kogo są te dwa weekendowe pociągi do Lwówka? Czas przejazdu wręcz „rewelacyjny” - prawie 2 godziny (PKS jedzie niecałą godzinę). Wozem drabiniastym byłoby szybciej! Prawdopodobnie będą to najwolniejsze pociągi pasażerskie w Polsce. Ba, być może nawet w Europie. Czyżby KD celowały w rekord Guinnessa?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum