To wygląda tak:
- ilostan początkowy 160 sztuk, wagony wyprodukowane w latach 1988-89
- po 20 latach eksploatacji na sieci PKP istniało 148 sztuk
- 30 sztuk przechodzi NG w Bydgoszczy (są to wagony z wklejanymi oknami)
- W drugiej połowie 2012 rozpoczyna się masowa kasacja tych, którym wypada NG
- Wakacje 2016 - istnieje 50 wagonów z czego 20 wymaga NG (NG w Przewozach Regionalnych oznacza wysłanie wagonu na złom, aktualnie przetarg na złomowanie 10 sztuk) pozostałe 30 sztuk po NG w Pesie pozostają w PR-ach. Z tych wagonów 18 jest sprawnych, pozostałe czyli 12 sztuk wymaga przeglądów, napraw drobnych usterek itp.
Podsumowując: 50 wagonów jest, 18 sprawnych, 12 do naprawy, 20 do pocięcia.
Nie. I tak jest od dawna. PR zachowują się jak pies ogrodnika. Niech te wagony stoją w krzakach, zardzewieją, spleśnieją i niech rozkradnie je menelstwo, a później się je sprzeda na złom. To Ci dopiero gospodarność...
Ile sprawnych wagonów piętrowych zostało w Przewozach Regionalnych?
Jeszcze 10 lat temu widok wagonu piętrowego nie był w Polsce niczym nadzwyczajnym. Późniejsze zmniejszenie się potoków podróżnych, wiek wagonów oraz przejęcie części przewozów przez spółki samorządowe sprawiło, że przejażdżkę „piętrusem” można uznać za rarytas.
Powiedzcie mi prosze czy bohuny mają pozwolenie na wjazd do Niemiec do pierwszej stacji?
Pamiętam kiedyś kursowały pociągi osobowe Poznań-Frankfurt nad Odrą,Wrocław-Görlitz.Jak to jest obecnie?Czy jest wymóg samozamykających się dzwi?
Władze Przewozów Regionalnych – PolRegio, w ramach odnowy taboru planują zakup kilkudziesięciu wagonów piętrowych, które, wraz z zakupionymi lokomotywami, pozwoliłyby na tworzenie przez PolRegio składów „push-pull”, na wzór pociągów, jakimi dysponują Koleje Mazowieckie. Pytanie, czy biorąc pod uwagę obecny profil działalności spółki, jest to działanie mające szansę na sukces.
Spadła liczba czynnych wagonów piętrowych w PolRegio.
Kurczy się liczba sprawnych wagonów piętrowych u największego regionalnego przewoźnika kolejowego w Polsce. PolRegio chciałoby w przyszłości zainwestować w nowe wagony.
1 listopada na stanie Przewozów Regionalnych było 13 sprawnych (a więc posiadających aktualne świadectwo sprawności technicznej) wagonów DBme oraz dwa czterowagonowe zespoły typu BHP, podczas gdy jeszcze wiosną jeździło ich 15. Ponadto na ilostanie Przewozów Regionalnych znajduje się 16 wagonów DBme, które obecnie nie kursują z pasażerami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum