Wysłany: 11-03-2016, 19:56 Zapytanie o elementy wagonu
Witam,
Chciałbym zapytać was o kilka rzeczy które związane są z elementami budowy wagonu pasażerskiego. Otóż:
1. Gdzie znajduje się mikrołącznik i do czego służy, czy znajduje się w każdym wagonie bez znaczenia na wiek/rodzaj wagonu ??
2. W jaki sposób można najłatwiej oznaczyć drzwi wejściowe do wagonu, widziałem gdzieś na jakiejś kartce która leżała w wagonie oznaczenia typu 1L, 2P chciałbym wiedzieć w jaki sposób/jak takie coś się oznacza. Oznaczenia te chyba stosuje się w każdym wagonie zarówno starszym jak i nowym ??
3. Co to jest i na czym polega mostkowanie hamulca bo pytałem kiedyś konduktora z KM i nie umiał mi tego wytłumaczyć ?? czy to mostkowanie występuje również w każdym wagonie czy jest zależne od czegoś wiek/rodzaj ??
ps znana mi jest definicja mostkowania z Wiki .
dziękuje za odpowiedzi i wyjaśnienia.
[ Dodano: 17-03-2016, 18:57 ]
Czy nikt nie jest w stanie wyjaśnić mi tych kwestii ??
Mostkowanie hamulca bezpieczeństwa występuje w nowych wagonach i pozwala "zignorować użycie hamulca bezpieczeństwa" Np jeśli hamulec zostanie zaciągnięty na moście, w tunelu, lub innym miejscu uniemożliwiającym ewakuacje podróżnych maszynista może użyć zaplombowanego przycisku i opóźnić moment wdrożenia hamowania. Podczas jazdy na 1- szym poziomie ETCS miejsca gdzie nie powinno się zatrzymywać składu są oznaczone w systemie.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Jeśli lokomotywa jest połączona z wagonami kablem UIC i zarówno wagony jak i lokomotywa to obsługuje to wszystko działa. W ramach ciekawostki Siemensy IC mogą sterować hamulcem EP na wyposażonych w niego wagonach, lub udzielać pozwolenia otwarcia drzwi na dana stronę i zamykać drzwi.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Wysłany: 23-03-2016, 22:01 Re: Zapytanie o elementy wagonu
tender napisał/a:
kazikkowalski napisał/a:
W jaki sposób można najłatwiej oznaczyć drzwi wejściowe do wagonu,
O co właściwie pytasz? Najłatwiej oznaczyć naklejając kartkę, ale czy naprawde o to Ci chodzi?
Chodzi mi o oznaczenia 1L/P i 2L/P. W jaki sposób jest to oznaczane, jak to poznać, na co zwracać uwagę etc. Kiedyś gdzieś słyszałem że 1 L/P jest tam gdzie hamulec ręczny, natomiast jakiś czas temu widziałem oznaczenia na czeskim wagonie gdzie przy hamulcu ręcznym były naklejki na drzwiach z 2.
Czy ktoś wie coś o tym mikrołączniku ??
Ok czyli mostkowanie występuje w każdym wagonie (stary ? nowy ?) i polega na czymś w rodzaju ignorowania hamulca jeśli ktoś zaciągnie np ten w przedziale, ten ręczny (kręcony) i mostkowanie ma zastosowanie tylko w takich miejscach jak tunele ? nasypy ? czy w każdym miejscu ?? EZT/SZTy wydaje mi się że mają mostkowanie, ale tylko te nowsze, EN57 chyba nie ma, a może w starszych wagonach i jednostkach starszych typu EN57 mostkowanie ma coś wspólnego z zaworem Ackermana ?? jeśli jestem w błędzie poprawcie mnie.
Ostatnio o mostkowaniu hamulców była mowa w kontekście nowego dworca Łódź Fabryczna.
Z taboru Intercity w takie rozwiązanie wyposażone są nowe EZT i wagony typu Z.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum