Przyjęto zasady dla Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.
Dzisiaj partnerzy projektu Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, w tym samorząd wojewódzki, PKP SA i PKP PLK, jednogłośnie przyjęli zasady, wedle których będą funkcjonować przyszłe połączenia. Ustalono zasięg linii oraz minimalną częstotliwość nie rzadziej niż raz, dwa na godzinę.
Poznańska Kolej Metropolitalna. Jak będą wyglądać węzły?
Konkurs na koncepcję architektoniczną węzłów przesiadkowych Poznańskiej Kolei Metropolitalnej rozstrzygnięty. Zwycięzca, pracownia Melon.group z Warszawy, zostanie zaproszony teraz do negocjacji ws. sporządzenia projektów.
Poznańska Kolej Metropolitalna wychodzi z fazy marzeń.
Projekt Poznańskiej Kolei Metropolitalnej nie zakłada, tak jak w Warszawie, Trójmieście czy nawet Wrocławiu, budowy kolei stricte miejskiej. Wielkopolski pomysł ma być odpowiedzią na niedowład transportowy na drogach dojazdowych do miasta, które nie są już w stanie przyjąć większej liczby mieszkańców osiedlających się w podpoznańskich gminach. Typowa kolej miejska być może w Poznaniu także powstanie, ale to inny projekt na kolejne lata.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie studium wykonalności budowy trzeciego toru. Ma to zapewnić większą przepustowość linii między stacjami Poznań Główny a Poznań Wschód.
Za niecałe pół roku ruszy Poznańska Kolej Metropolitalna.
Na 9 liniach w promieniu 50 km od Poznania pociągi Kolei Wielkopolskich będą kursować co 30 minut. Pasażerowie będą podróżować szybko i komfortowo. – To będzie nowa jakość na wielkopolskich torach – zgodnie mówią Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa, Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania i Jan Grabkowski, starosta poznański, którzy przedstawili dziś informacje na temat zaawansowania prac nad projektem Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.
Oczywiście idea jest dobra. Ale drugim krokiem powinno być przywrócenie połączeń na zasadzie "obwarzanka", by mieszkaniec Gniezna, który np: pracuje w VW we Wrześni nie musiał jechać przez Poznań.
Czyli:
Gniezno-Września
Czempiń-Śrem (docelowo Jarocin)
Wągrowiec-Rogoźno
Inaczej wygranymi będą głównie poznaniacy a "prowincja" zostanie w d...
I jeszcze jedno domknięcie tego projektu - wylot na Pniewy i Międzychód. To jest kluczowe.
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Pociągi co 30 minut w szczycie SĄ JUŻ TERAZ na liniach, gdzie nie ma remontów: Gniezno, Jarocin, Szamotuły, Nowy Tomyśl, Wągrowiec, a od 10 grudnia także Czempiń. Dziwię się, że marszałek mówi, że "za niecałe pół roku..."
Nowością będzie współfinansowanie przez powiaty i gminy.
Poznańska Kolej Metropolitalna na wiosnę 2018 roku. Jest porozumienie.
W Urzędzie Marszałkowskim podpisano porozumienie w sprawie Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Zawarte zostało ono pomiędzy Województwem Wielkopolski, Miastem Poznań, Powiatem Poznańskim oraz Stowarzyszeniem Metropolia Poznań, a gminami i powiatami położonymi wzdłuż linii kolejowych Poznańskiego Węzła Kolejowego. Dotyczy podjęcia wspólnych działań zmierzających do uruchomienia połączeń w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.
Koleje Wielkopolskie pojadą jako Poznańska Kolej Metropolitalna. Jest umowa.
Samorządy położone wzdłuż linii kolejowych Poznańskiego Węzła Kolejowego porozumiały się w sprawie stworzenia Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Przewozy mają realizować Koleje Wielkopolskie, pociągi mają jeździć co pół godziny a całość ma być finansowana wspólnie przez województwo, powiaty i gminy. Na razie wybierane jest logo, a pierwsze pociągi pod tym znakiem mają pojechać w przyszłym roku.
Rozstrzygnięty został konkurs na logo Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Zdaniem komisji konkursowej najciekawszą propozycję przedstawiła Anna Radzikowska z Warszawy i to złożony przez nią projekt wygrał konkurs.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum