Kiedyś w rozkładzie jazdy był specjalny znak "krótki peron", i pasażerowie powinni wtedy wsiadać i wysiadać do/z wagonów mieszczących się w peronie, a po pociągu chodzić przejściami międzywagonowymi. Tylko teraz aj waj bo się wagony nie mieszczą katastrofa...
Na liniach lokalnych może być krótszy peron, na innych lepiej żeby był normalnej długości.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Teraz mamy absurd "peroników", na których nie zmieszczą się dwa tramwaje.
I nie zgadzam się z kolegą @Jarul, że wystarczy przechodzić przejściami międzywagonowymi. To rozwiązanie dobre pod warunkiem, że nie mamy ze sobą roweru, czy nadmiernej ilości bagażu (a znaczna część podróżujących przecenia swoje możliwości w tej kwestii).
Widziałem już skaczących z rowerem na tłuczeń. Ba! Do nowowybudowanego, sporych rozmiarów odwodnienia. To wszystko w pociągu, w którym chęci najszczersze nie pozwalały przejść do innego wagonu, bo ludzi było zbyt dużo (czyli powinien on być jeszcze dłuższy). Bo nowy peron jest za krótki. Ciekawe, na kogo zgoniliby winę, gdyby ktoś złamał nogę, albo co gorsza wpadł pod pociąg.
_________________ ... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Ja też nigdy nie widziałem takiego znaku "krótki peron", ale może faktycznie kiedyś taki był.
Teraz pociągi z kilkunastoma wagonami to rzadkość, ewentualnie pociągi sezonowe lub kolonijne. Zresztą temat przeładowania został rozwiązany poprzez wprowadzenie miejscówek, co uważam za słuszny pomysł.
Długie perony powinny być tylko w większych miastach, przez które "dłuższe" pociągi przejeżdżają, w małych miasteczkach i wioskach wystarczą perony 200m.
Już teraz w zimie nie ma kto peronów odśnieżać, a jak już są odśnieżane to tylko połowa długości lub jeszcze krócej (ale to inny temat...).
Wysłany: 13-05-2015, 17:12 Odległość osi toru od krawędzi peronu dla linii pod skrajnie
Nietypowa sprawa. Czy ktoś z Was orientuje się czy czy można stosować odległość krawędzi peronu od osi toru 1650 mm dla linii przystosowanych do przewozu ładunków z przekroczoną skrajnią WNP oraz przystosowanych do przewozów ładunków niebezpiecznych? Jak ta sytuacja się ma w Polsce, a jak w Niemczech? Czy istnieje lista ww. typów linii? Ew. będę wdzięczny za przytoczenie podstawy prawnej.
Teraz pytanie czy peron za krótki czy pociąg za długi? Jedno jest pewne pociąg dalekobieżny w Mikołowie na Śląsku z zatrzymaniem ma problem. Nie wszystkie wagony mieszczą się na peronie, a ci, którzy chcą wysiąść na tej stacji muszą nieźle kombinować.
@sympatyk: obawiam się, że w takim przypadku PKP pójdzie w inną stronę - skrócą skład pociągu międzynarodowego albo podziela na dwa i po pewnym czasie jeden zlikwidują
Pewnym rozwiązaniem byłoby zestawienie pociągów częściowo z piętrusów, tyle że tych wagonów jest mało, a komfort jazdy nimi na dalsze odległości raczej słaby... Nawet jakby je zrobić do standardu Marlborasów...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
" krótki peron nie wszystkie wagony mieszczą się przy krawędzi peronu, wsiadanie i wysiadanie powinno odbywać się do i z wagonów stojących w granicach peronu"
Obsługa pasażerów w Polsce odbywa się na około 4 tysiącach peronów. Jednym z problemów są zbyt krótkie lub… zbyt długie perony. PKP PLK starają się podejmować działania zmierzające do rozwiązania tych problemów.
Wysłany: 22-02-2017, 13:38 "Węglówka" wkrótce bez peronów
PKP PLK planuje zlikwidować przystanki pasażerskie nie tylko wzdłuż linii 146, ale także wzdłuż Magistrali Węglowej na nieużywanym w ruchu regionalnym odcinku Herby Nowe – Inowrocław. Jak argumentuje zarządca infrastruktury, potencjał odtworzenia tam ruchu regionalnego jest znikomy. Decyzji sprzeciwia się samorząd województwa łódzkiego, który nie ma jednak planów wznowienia połączeń.
"Myślałem, że to żart". Schodek do pociągu na niemieckiej stacji.
Mobilna platforma wspomagająca - to nowy termin, który pojawił się na niemieckiej kolei. Mowa o drewnianym schodku, który jest konieczny, by pasażerowie mogli bezpiecznie opuścić pociąg i stanąć na peronie dworca w Wissingen.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum