Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Następny
RJ 2016/2017 na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 19-08-2016, 16:12    Odpowiedz z cytatem

JacekW napisał/a:
Nie wiem czy to dobry temat, ale na stacji w Chojnowie wisi przyszły rozkład jazdy pociągów (obowiązujący od 4 września) i jest w nim KD Bus w relacji Chojnów - Rokitki - Wierzbowa - Leszno Górne, to ma być jakaś komunikacja zastępcza dla Legnica - Żagań czy nowy pomysł KD? Pozdrawiam

Bingo, remontują 275 i czasowo będzie Bus z Rokitek do Chojnowa a potem z Leszna do Chojnowa Smile

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jozek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Gru 2010

PostWysłany: 22-08-2016, 12:41    Odpowiedz z cytatem

A jak z frekwencją weekendową na trasie Żary-Wrocław? Pamiętam, że kiedyś Kd zestawiało w niedziele 2xsa134 ponieważ w jeden pojazd już w Żaganiu nie można było wsiąść. Przy okazji zauważyłem, że kolej wyparła już całkowicie autobusy (PKS Żary/fenix V). Ciekawe czy Kd podstawi na komunikację zastępczą wystarczająco dużo autobusów aby w miarę komfortowo obsłużyć te połączenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prezesrafal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2016
Skąd: Głogów

PostWysłany: 22-08-2016, 19:14   Linia 14 Odpowiedz z cytatem

Czy coś wiadomo, czy wróciłyby pociągi na trasę Głogów - Wschowa - Leszno??? Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 22-08-2016, 23:43    Odpowiedz z cytatem

jozek napisał/a:
Ciekawe czy Kd podstawi na komunikację zastępczą wystarczająco dużo autobusów aby w miarę komfortowo obsłużyć te połączenia.

Na 90% nie. W latach świetności (po likwidacji Bobra sprzed laty) na linii autobusowej (Lubsko -) Żary - Wrocław jeździło bodaj z 6 par autokarów - jak nie lepiej... O różnych porach, autokar zawsze pełny był.

Te połączenia jeśli mnie pamięć nie myli, funkcjonowały na zasadach komercyjnych. Ale ciężko jest walczyć z taką konkurencją, a prezes żarskiego/gliwickiego PKS-u nie chce dokładać do interesu.

Dziś została głównie kolej i zdanie na łaskę UMWL. Jakoś nie widzę tego, by urząd łatał lukę po kasowanych autobusach. UMWL/UMWD po likwidacji PKS Zgorzelec kompletnie nic nie zrobili. Nie było żadnej reakcji, by na miejsce połączeń autobusowych stworzyć kolejowe.

PKS Zgorzelec wraz z PKS Zielona Góra na trasie Zgorzelec - Zielona Góra (- Poznań) miało jakoś z 5 par autobusów. Dziś na trasie kolejowej mamy 1,5 pary ZG-JG przez Zgorzelec w dni robocze i jedną w weekendy.

Układanie rozkładu jazdy pociągów przez UMWL jest fatalne - zwłaszcza ustawianie terminów kursowania. Chyba wzięto przykład z Tytusa, Romka i A'tomka z jednej z ksiąg:

"Dyliżans kursuje co dwa lata oprócz niedziel i świąt, dopuszczalne opóźnienie - jeden miesiąc"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jozek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Gru 2010

PostWysłany: 23-08-2016, 07:48    Odpowiedz z cytatem

Akurat rozwój połączeń kolejowych kosztem autobusowych to według mnie dobra zmiana. PKS przegrał nie tylko ze względu na cenę (charakter komercyjny - bez dopłat i ulg), ale i czas przejazdu i jego komfort). PKS na tej trasie brylował w czasach 1 pociągu dziennie na tej trasie (Bóbr) co nie było żadną alternatywą. Dla Żar i Żagania to mała strata. Gorzej mają osoby ze Szprotawy, Chocianowa czy Przemkowa, które nie mają żadnego połączenia z Wrocławiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 23-08-2016, 15:04   Re: Linia 14 Odpowiedz z cytatem

prezesrafal napisał/a:
Czy coś wiadomo, czy wróciłyby pociągi na trasę Głogów - Wschowa - Leszno??? Confused

Nie, nie planuje się powrotu pociągów w przyszłym RJ na tej trasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kysiek2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 24-08-2016, 09:27    Odpowiedz z cytatem

jozek napisał/a:
Akurat rozwój połączeń kolejowych kosztem autobusowych to według mnie dobra zmiana. PKS przegrał nie tylko ze względu na cenę (charakter komercyjny - bez dopłat i ulg), ale i czas przejazdu i jego komfort). PKS na tej trasie brylował w czasach 1 pociągu dziennie na tej trasie (Bóbr) co nie było żadną alternatywą. Dla Żar i Żagania to mała strata. Gorzej mają osoby ze Szprotawy, Chocianowa czy Przemkowa, które nie mają żadnego połączenia z Wrocławiem.

Dokładnie, kolej zaczęła być konkurencyjna to i autobusy się wykruszyły. Pamiętam jak studiowałem we Wrocławiu (a pochodzę ze Szprotawy) robiłem co mogłem, żeby dojeżdżać pociągiem, bo było taniej. Fakt ktoś musiał mnie odwozić do Małomic, ale na szczęście samochód w rodzinie był i jakoś się dało. Mieszkańcy Szprotawy nadal radzą sobie w ten sposób, dowożą swoich do i z Małomic, gdzie podróżni mogą wsiąść w pociągi. Gorzej mają mieszkańcy Przemkowa czy Chocianowa.

W czasach kiedy studiowałem PKS przeżywał oblężenie, pojawiły się nowe kursy, oprócz 4 z Żar/Lubska do Wrocławia, doszła 1 w piątki i niedziele z Żar do Wrocławia oraz 1 para codzienna ze Szprotawy do Wrocławia (PKS Głogów) i 1 dodatkowo weekendowa ze Szprotawy do Wrocławia (też Intertrans PKS Głogów). Potem już kiedy nie studiowałem, gdy zwiększono liczbę pociągów w relacji Wrocław - Żary pksy stopniowo likwidowały połączenia. Zdzierstwo cenowe głównie PKS Żary czyli dzisiejszego Feniksa V się skończyło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 24-08-2016, 11:33    Odpowiedz z cytatem

KD powinno zrobić ankiete i zapytać ile ludzi dojeżdża z małych miejscowości do innych miejscowości z przystankiem kolejowym i jeśli jest sporo takich ludzi uruchomić coś a'la komunikacje dowozową.W autobusie/busie możliwy zakup biletu na pociąg.Autobus musiałby być skumulowany z pociągiem naturalnie i żeby dojeżdżał tak 10 minut przed przyjazdem pociągu.
Myśle że by się to sprawdziło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 24-08-2016, 11:58    Odpowiedz z cytatem

Planowane jest poszerzenie oferty przewozowej przez PKP IC na linii 273 Wrocław- Głogów- Szczecin. Co pojedzie to tego Ministerstwo nie przekazało, ale wiadomo że będzie coś więcej niż tylko Mehoffer do Zielonej Góry. Chodzi oczywiście o połączenia codziennego kursowania a nie sezonowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 24-08-2016, 15:30    Odpowiedz z cytatem

Światowid napisał/a:
Planowane jest poszerzenie oferty przewozowej przez PKP IC na linii 273 Wrocław- Głogów- Szczecin. Co pojedzie to tego Ministerstwo nie przekazało, ale wiadomo że będzie coś więcej niż tylko Mehoffer do Zielonej Góry. Chodzi oczywiście o połączenia codziennego kursowania a nie sezonowe.


2 pociągi TLK do Szczecina, w sezonie do Świnoujścia Smile

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BvL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lis 2008
Skąd: Głogów

PostWysłany: 24-08-2016, 16:35    Odpowiedz z cytatem

A skąd wyjadą? z Wrocławia czy z GOP`u?

_________________
"Opolskie, tutaj zostaję"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 31-08-2016, 12:07    Odpowiedz z cytatem

Ministerstwo potwierdziło również że planuje rozbudowę siatki połączeń kat IC na zgorzeleckiej. Nie podano konkretnej relacji ale z informacji, jakie otrzymujemy prawdopodobnie ma być to pociąg do Krakowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 31-08-2016, 12:47    Odpowiedz z cytatem

Zapewne chodzi o wydłużenie IC Chełmoński. Jak na pociąg kategorii Intercity nie jeździ na zbyt długiej trasie. We Wrocławiu miał ok. 5 godzin postoju, więc te dodatkowe 1,5 godziny skróciłyby postój w Zgorzelcu/Węglińcu do ok. 2 godzin. Wątpię, żeby chodziło o stworzenie czegoś nowego.

Ciekawe z kolei, co to będą za TLK do Szczecina/Świnoujścia przez Nadodrzankę. Centaurus odpada, bo jest całorocznym pociągiem do Świnoujścia. Orion jako TLK przez Zieloną Górę, czy też coś zupełnie nowego? Wątpię też, aby zrezygnowano z porannego połączenia Wrocław-Szczecin, które spełnia obecnie IC Czcibór. Choć to właśnie trasa przez Nadodrzankę pasowałaby do tej nazwy. Zresztą z nazwami wiadomo jak jest. Wystarczy zmienić na IC Proxima czy Betelgeza i już nie ma "zobowiązań" Smile Niemniej jednak oferta z Wrocławia do Świnoujścia bardzo mnie ciekawi. Mam nadzieję, że będzie nie gorsza niż w zeszłych trzech latach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 31-08-2016, 17:17    Odpowiedz z cytatem

Jeśli faktycznie Chełmoński i nei uwalą EIC do Warszawy to trochę dziwne... Bo jedzie on niemal na takiej samej trasie jak Łużyce. Jakby jechał do Krakowa przez Katowice, Gliwice itp. to miałoby jakiś sens. Ale obstawiam, ze Chełmoński jak coś pozostanie na starej trasie a Łużyce pójdą do uwalenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 31-08-2016, 19:39    Odpowiedz z cytatem

Światowid napisał/a:
Ministerstwo potwierdziło również że planuje rozbudowę siatki połączeń kat IC na zgorzeleckiej. Nie podano konkretnej relacji ale z informacji, jakie otrzymujemy prawdopodobnie ma być to pociąg do Krakowa.

Czyżby kolejny pociąg do Węglińca? W dupę niech sobie wsadzą taki IC.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl