Atrakcje turystyczne i historyczne a mające związek z koleją :
Zbudowali kolejkę
Historia tych obiektów oraz ich budowy jest niezwykle atrakcyjna. Aby powstały, zbudowano specjalne torowisko z Jeleśni do Krzyżowej i Przyborowa, którym wagonami ciągniętymi przez lokomotywę przewożone były materiały budowlane. Kolejka ta niestety nie przetrwała wojny, choć po jej zakończeniu miała służyć mieszkańcom i turystom. Forty na terenie gminy Jeleśnia (z dziesięciu planowanych tutaj ukończonych zostało w sumie pięć) to jeden z dwóch ośrodków oporu na terenie Żywiecczyzny. Jeden zamykał dolinę Soły (fortyfikacje Węgierskiej Górki), drugi - w Przyborowie i okolicach Korbielowa - zamykał dolinę rzeki Koszarawa i potoku Krzyżówka. Ośrodek ten miał zablokować Niemcom drogę z Przełęczy Glinne w kierunku Żywca. Z planowanych w rejonie Krzyżowej pięciu fortów udało się prawie ukończyć i częściowo wyposażyć trzy obiekty. W Przyborowie powstać miało również pięć fortów. Do 1 września wykonane zostały i częściowo wyposażone tylko dwa.
Gdzie to jest?
[ Dodano: 01-12-2011, 08:04 ] Rozkład jazdy pociągów międzynarodowych PR
Nowe bezpośrednie połączenia pojawią się także na polsko-słowackim przejściu Zwardoń - Skalite. - Od 1 czerwca uruchomione zostaną pociągi z Krakowa i Katowic do Żyliny - poinformował Michał Stilger z biura prasowego PR. - Z pewnością przypadną one do gustu turystom odwiedzającym słowackie Tatry - dodaje.
[ Dodano: 22-02-2012, 09:12 ] Połączenie Żylina-Kraków
O przywrócenie pociągów międzynarodowych w komunikacji transgranicznej między Krakowem a Żyliną i Katowicami a Żyliną ubiega się w imieniu sporej grupy mieszkańców regionu wójt gminy Węgierska Górka Piotr Tyrlik. Pociągi te zlikwidowano na skutek braku porozumienia pomiędzy stronami polską a słowacką oraz w związku z wejściem w życie nowej ustawy o transporcie zbiorowym. Czy pociągi te mają szansę wrócić na tory? Wójt robi wszystko, angażuje parlamentarzystów i przedstawia gotowe, przygotowane propozycje połączeń, najbardziej uzasadnione ekonomicznie i społecznie.
- Pomimo wielokrotnych monitów w tej sprawie m. in. ze strony samorządów, pasażerów, studentów, turystów jak i przedsiębiorców branży turystycznej, nie ma żadnego postępu w tej sprawie - czytamy w piśmie Tyrlika, będącym apelem o pomoc w przywróceniu zlikwidowanej komunikacji. Skierował je m.in. do posła swojego ugrupowania - Polskiego Stronnictwa Ludowego - Janusza Piechocińskiego, zastępcy szefa sejmowej komisji infrastruktury. Piechociński, członek Rady Naczelnej PSL, był w Żywcu z wizytą pod koniec stycznia, z okazji noworocznego spotkania PSL woj. śląskiego. Tyrlik przekazał mu pismo.- Prowadzimy również korespondencję ze stroną słowacką. Myślę, że już niebawem będą jakieś pisma z odpowiedziami - wyjaśnia w rozmowie z nami wójt Tyrlik. Z prośbą o wsparcie słusznej inicjatywy zwrócił się także do posłanki Małgorzaty Pępek. Interpelacja przygotowana przez nią w tej sprawie przekazana została właśnie do resortu transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.
- Brak pociągów wymienionych relacji wywołuje ogromne problemy w komunikacji publicznej, cierpią na tym studenci, turyści, samorządy, cały turystyczny region. Obecnie między Żywiecczyzną a Krakowem, gdzie studiuje bardzo wielu młodych mieszkańców Beskidów, nie ma żadnego dogodnego kolejowego połączenia - napisała z naciskiem posłanka w swojej interpelacji. Odpowiedź resortu na zadane przez nią pytania jest w przygotowaniu.
Jakie uzasadnienie ma apel samorządu o przywrócenie międzynarodowych pociągów na trasy między Żyliną a Katowicami i Krakowem? "Tereny Żywiecczyzny są atrakcyjne turystycznie, gęsto zaludnione, z uczącą się młodzieżą więc potrzebne jest uzupełnienie oferty w bezpośrednie połączenia Kraków - Żylina, Katowice - Żylina jak to miało miejsce w poprzednich latach. Należy podkreślić, że Żywiecczyzna kiedyś należąca do województwa krakowskiego, nie ma żadnego bezpośredniego połączenia kolejowego z odległym o około 100 km Krakowem, a połączenia z przesiadką trwają ponad 4 godziny." My sprawdziliśmy, niestety, zabierają jeszcze więcej czasu, niż wskazuje wójt.- Prosimy o przywrócenie relacji, które się przyjęły, sprawdziły i były popularne na naszym terenie - brzmi apel samorządu. Jest też propozycja, by uruchamiając międzynarodowy pociąg z Żyliny do Krakowa przez Żywiec, wykorzystać 'leżące odłogiem' torowisko Żywiec - Sucha Beskidzka. Poniżej szczegóły propozycji samorządu. Jak potoczy się ta sprawa? Będziemy informować.
W związku z przerwą w ruchu torowym na odcinku Węgierska Górka – Milówka w dniach 16-17 października, w godz. od 8:35 do 16:35 Śląski Zakład Przewozów Regionalnych wprowadza autobusową komunikację zastępczą
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-01-2013, 14:26
Rozkład dla linii 152. Jak ktoś zobaczy błędy proszę o cynk.
Od 12 stycznia poranne połączenie Żywiec – Katowice zostanie wydłużone o odcinek Zwardoń – Żywiec. Ponadto, od 11 stycznia popołudniowe połączenie Katowice – Żywiec zostanie wydłużone do Zwardonia. Wydłużenie trasy dwóch wyżej wymienionych połączeń do stacji Zwardoń ma związek z sugestiami i wnioskami pasażerów.
Aby nie dublować tematów piszę w tym wątku - wszak to część linii S5...
Czy na odcinku Pszczyna - Czechowice-Dziedzice były prowadzone w okresie wakacji (a zwłaszcza w drugiej połowie lipca) jakieś prace, powodujące wyłączenie jednego toru?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum