Wysłany: 06-10-2016, 10:53 Rekompensata za niewłaściwe wykonanie umowy przewozu
Brak wagonu restauracyjnego w EIC? Możesz żądać rekompensaty.
– Pasażer podróżujący pociągiem ekspresowym ma prawo oczekiwać, że przewoźnik zapewni wagon restauracyjny lub barowy – uważa Urząd Transportu Kolejowego. Dlatego, jeśli go brakuje, pasażer PKP Intercity może domagać się rekompensaty za jego brak.
Ekspresy mogą jeździć bez wagonów restauracyjnych. Reklamacje nie zawsze uwzględniane.
Od kilku miesięcy informowaliśmy o problemach z wagonami restauracyjnymi PKP Intercity. Bardzo duża część składów ekspresowych pozbawiona została tych udogodnień. Przewoźnik informował pasażerów o możliwości złożenia reklamacji, ale jednocześnie sprawił, że ich składanie było bezzasadne.
Dzisiejsze składy zastępcze za Pendolino, EIP 1401 Warszawa - Bielsko i EIP 4100 Bielsko - Warszawa, brak wagonów restauracyjnych. Ciekawe ilu pasażerów będzie domagało się zwrotu za bilet, z powodu tej niedogodności. Z drugiej strony, spółka IC, nadal ma braki taborowe i nic w rezerwie w temacie wagonów gastronomicznych. Bilety kosztują dość sporo, a gastronomia leży.
PKP Intercity poinformowało, że pojazdy ED 250 na niektórych relacjach zostaną zastąpione składami wagonowymi. Dlatego Urząd Transportu Kolejowego przypomina, że pasażerowie mają prawo do rekompensaty w przypadku przejazdu w mniej komfortowych warunkach.
Dlaczego PKP Intercity wycofały z ruchu 6 wagonów restauracyjnych po modernizacjach?
W ostatnim kwartale 2017 roku PKP Intercity wycofało z ruchu 6 wagonów restauracyjnych. Pasażerowie pociągów EIC od tego czasu częściej narzekają na brak usługi gastronomicznej w pociągach. Zapytaliśmy PKP Intercity co takiego stało się ze zmodernizowanymi wcześniej wagonami, że trzeba było je skreślić ze stanu.
W pociągach PKP Intercity brakuje wagonów restauracyjnych
Od połowy listopada PKP Intercity ma duże problemy z włączaniem do pociągów ekspresowych i IC wagonów restauracyjnych. Brakuje ich także w pociągach międzynarodowych.
Środki na konto zamiast bonu. Zmiana w przyznawaniu rekompensat PKP Intercity
Większość pasażerów PKP Intercity, którzy podróżowali w warunkach odbiegających od gwarantowanego standardu, i otrzymuje obecnie rekompensatę pieniężną, a nie bon na kolejne przejazdy. Spółka tłumaczy, że zmiana wieloletniej praktyki to odpowiedź na oczekiwania pasażerów. Ci mogą teraz wydać środki na dowolny cel, a nie tylko na opłacenie przejazdu określonymi pociągami w określonej kasie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum