Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Nasza wizja funkcjonowania Kolei Małopolskich
Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 07-10-2016, 07:35    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
sheva17, Twoje poglądy są co najmniej dziwne. W jednym temacie walczysz o postoje pociągów dalekobieżnych, które są szybkie i droższe, a tutaj uważasz że dobrze że pociągi lokalne nie zatrzymują się na małych stacjach.


Nie wiem czy dostrzegasz różnicę pomiędzy zatrzymaniem składu w mieście liczącym 60000 mieszkańców i w małej wiosce, w której z usług kolei nikt nie korzysta. Ja ją dostrzegam i dziwi mnie, że Ty nie chcesz zauważyć tego co oczywiste.



Cytat:
Moim zdaniem, jeśli już do Krynicy muszą jeździć wyłącznie KMŁ, a te koniecznie chcą żeby Nikifor i Dunajec na całej trasie przejazdu były przyśpieszone, to dwie pozostałe osobówki KMŁ rel. Kraków - Nowy Sącz powinny także jeździć do Krynicy.


Widzisz tylko na tych małych stacjach skoro zainteresowania nie ma pomimo dobrej taryfy PR to postoje nie mają sensu. Moim zdaniem postój ma sens tam, gdzie jest zainteresowanie ze strony pasażerów. Proste?


Cytat:
Poza tym Nikifor i Dunajec, śmiało mogłyby się zatrzymywać wszędzie na odcinku Krynica - Nowy Sącz. Strata czasowa byłaby minimal, niemal niezauważalna.


Cóż koszty zatrzymania, wysłużenie czasu jazdy i brak pasażerów. Dla kogo i po co? Czas jazdy, ale tu racja szczególnie na odcinku Kraków - Nowy Sącz (ale także i do Krynicy), musi być konkurencyjny i wreszcie taki jest. Nie warto tego psuć.


Cytat:
Stacją końcową Plavec może być jedynie dla szynobusów z Popradu, które by były skomunikowane z pociągami do/z Polski.


I przejazdy zagraniczne miałby finansować marszałek Very Happy? Tak się teraz nie da Smile.


Cytat:
Podobno w zamian za uwalenie Spytkowic


Uczciwie - połączenie nie wypaliło.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-10-2016, 08:14   

sheva17, kolej regionalna jest po to aby obsługiwała wszystkie miejscowości. Od obsługi tylko większych jest kolej dalekobieżna. Oferta dwóch nędznych par do dużego uzdrowiska jakim jest Krynica, jest ofertą jałową i choćby nie wiem jak ten czas przejazdu się skrócił, zainteresowanie podróżą pociągiem na tej trasie będzie niewielkie. Żeby tam oferta była na poziomie znośnym, to do Krynicy powinny dojeżdżać wszystkie cztery pary pociągów KMŁ. Kolejne pytanie do Ciebie, czy podróżujesz na codzień po Kryniczance że jesteś taki przekonany że z małych przystanków nikt nie korzysta, czy jest to tylko Twoja fanaberia?
Powrót do góry

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 07-10-2016, 08:15    Odpowiedz z cytatem

@sheva17
Połączenie nie wypaliło?
Tak najprościej.
Pociągi poza tym , że było ich mało miały godziny dla nikogo.
W tak dużym mieście jak Kraków, żeby zdążyć do pracy na dworzec Główny pociąg powinien dotrzeć 5:20, 6:20, 7:20 a tymczasem pociągi z Oświęcimia dojeżdżały tylko do Płaszowa i po przesiadce na KMŁ na główny pasażer przyjeżdzał o...-6:00, 6:30 i 7:36...
Dla kogo te pociągi? Bo chyba nie dla idących do pracy na 6:00, 7:00 i 8:00.

Więc jak na siłe chce się wykazać , że połączenie jest nieopłacalne to na siłe pociągi się uwali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 07-10-2016, 09:54    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Połączenie nie wypaliło?
Tak najprościej.


Ale by wypaliło muszą być warunki. Będzie łącznica w Płaszowie już czas jazdy się skróci, ale nie wiem czy to wystarczy.


Cytat:
sheva17, kolej regionalna jest po to aby obsługiwała wszystkie miejscowości.


Nie do końca. Przez lata kolej regionalna obsługuje też składy przyspieszone. Z Sącza do Krynicy nie ma zapotrzebowania na kolejowe połączenia lokalne, o ile z Tarnowa do Sącza ktoś jeszcze jedzie to dalej już tylko turyści do Piwnicznej, Żegiestowa i Krynicy. Skoro to jedyny rynek i dla tych podróżnych czas ma znaczenie to oferta jest nakierowana właśnie na nich. To chyba oczywiste skoro to właściwie jedyni pasażerowie.



Cytat:
Oferta dwóch nędznych par do dużego uzdrowiska jakim jest Krynica, jest ofertą jałową i choćby nie wiem jak ten czas przejazdu się skrócił, zainteresowanie podróżą pociągiem na tej trasie będzie niewielkie.


Bo do Krynicy jeździ się autobusem, a nie koleją. Pociąg czasowo konkurencję z komunikacją drogową zawsze przegra. Nawet jakby było i 10 par połączeń to nadal woziłyby powietrze. Szanse na zapełnienie miałyby od Nowego Sącza.


Cytat:
Kolejne pytanie do Ciebie, czy podróżujesz na codzień po Kryniczance że jesteś taki przekonany że z małych przystanków nikt nie korzysta, czy jest to tylko Twoja fanaberia?


Idąc Twoją ,,logiką" dobrym kardiologiem może być tylko ten, który przeżył zawał. Wybacz - piramidalna bzdura Very Happy. Region i połączenie znam, mam tam wielu znajomych i każdy o tym wie, że kolejowego ruchu lokalnego na odcinku Nowy Sącz - Krynica właściwie od dawna już nie ma. Jedyni pasażerowie to kuracjusze i turyści, którzy z jakichś względów wybierają kolej, może też z sentymentu. Dla nich ta opcja jest dobra, ale przy kilku pociągach i tak żadnej lokalnej oferty nie ma i najpewniej nie będzie, bo i nie ma na nią zapotrzebowania. Nie wiem czy wiesz, ale były plany całkowitego zawieszenia ruchu lokalnego na odcinku Nowy Sącz - Krynica, więc jakkolwiek to zabrzmi nie skończyło się to najgorzej. Całe ,,zło" zaczęło się od ZKA do Krynicy i tak już pozostało, pociągi nawet nie pasują kolejarzom jak chodzi o dojazdy do pracy.......... A koszty są katastrofalne, zobacz ile wynoszą dopłaty do przewozów na kryniczance, odcinek Nowy Sącz - Krynica generuje większą część tych kosztów.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-10-2016, 10:13   

sheva17, przeczysz sam sobie. Z jednej strony piszesz że do Krynicy się jeździ autobusem, a z drugiej że z pociągów korzystają tylko turyści. Prawda jest taka, że potok na Kryniczance jest podzielony na dwa odcinki - Tarnów - Nowy Sącz i Nowy Sącz - Piwniczna i zapewniam Cię że nie są to turyści tylko miejscowi w dojazdach do pracy czy szkoły. Przy obecnej ofercie kolei korzystają jedynie buduarze. I jeszcze jedna kwestia, nie jest istotna liczba pociągów, tylko pory w jakich one kursują. Tam wystarczą cztery pary, ale w godzinach zapewniających dogodny dojazd do zakładów pracy i szkół, oraz z nich powrót. Identyczny problem dotyczy linii do Oświęcimia przez Spytkowice, gdzie rozkład został ułożony bezmyślnie.
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 07-10-2016, 10:53    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
sheva17, przeczysz sam sobie. Z jednej strony piszesz że do Krynicy się jeździ autobusem, a z drugiej że z pociągów korzystają tylko turyści.


Zasadą jest podróż autobusem, ale jeżeli już ktoś jedzie to właśnie turyści. Nie wiem co tu dla Ciebie jest niejasne?


Cytat:
Prawda jest taka, że potok na Kryniczance jest podzielony na dwa odcinki - Tarnów - Nowy Sącz i Nowy Sącz - Piwniczna i zapewniam Cię że nie są to turyści tylko miejscowi w dojazdach do pracy czy szkoły.


Bez przesady, z Nowego Sącza zapełnienie w kierunku Krynicy jest fatalne, fakt także przez rozkład ( przynajmniej do Starego Sącza zainteresowanie być powinno). Kiedyś chociaż kolejarze jeździli tymi składami. Teraz jako tako jest jeszcze do Nowego Sącza.... Swoją drogą, może jakimś rozwiązaniem byłoby wydłużenie składów PR do/ z Starego Sącza?


Cytat:
Tam wystarczą cztery pary, ale w godzinach zapewniających dogodny dojazd do zakładów pracy i szkół, oraz z nich powrót. Identyczny problem dotyczy linii do Oświęcimia przez Spytkowice, gdzie rozkład został ułożony bezmyślnie.


I tak i nie. Dobry rozkład sprzyja, ale i tak decyduje stan infrastruktury i związany z tym czas przejazdu pociągu, a także relacja. I dlatego cieszę się z dobrego czasu przejazdu Dunajca, w piątki będzie poważną konkurencją dla autobusów. Zobaczymy tylko jak zostanie skalkulowana cena. Główny problem to niestety mała liczba bezpośrednich połączeń do Krakowa z kryniczanki i nie zupełnie niezrozumiały bar bezpośrednich połączeń z Rzeszowem, a teraz byłaby na to szansa.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 08-10-2016, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Czułem, że połączenie via Spytkowice padnie i do tego przyklei mu się łatka nieopłacalnego. Trzeba było poczekać na dokończenie łącznicy. Poza tym na linii 94 jeszcze sporo rzeczy jest do wykonania. Plusem byłoby połączenie bezpośrednie do Czechowic-Dziedzic. Muszą też być dobre godziny odjazdów/przyjazdów oraz rozsądna ilość połączeń. 7 par to minimum! Ciekawi mnie tylko co z tymi pasażerami, którzy korzystali z tego połączenia na odcinku od Skawiny do Krakowa. Trzeba przyznać, że na tym odcinku pasażerowie byli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 09-10-2016, 18:32    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Cytat:
Moim zdaniem, jeśli już do Krynicy muszą jeździć wyłącznie KMŁ, a te koniecznie chcą żeby Nikifor i Dunajec na całej trasie przejazdu były przyśpieszone, to dwie pozostałe osobówki KMŁ rel. Kraków - Nowy Sącz powinny także jeździć do Krynicy.

Widzisz tylko na tych małych stacjach skoro zainteresowania nie ma pomimo dobrej taryfy PR to postoje nie mają sensu. Moim zdaniem postój ma sens tam, gdzie jest zainteresowanie ze strony pasażerów. Proste?


Wiesz kolego, ale pociąg może być za darmo, a i tak pusty będzie jeździł, jeśli oferta będzie do kitu. Dla kogo są te trzy pary w tak dziwnych godzinach? Jedynie ten po 15.30 z Sącza da się zapełnić. A reszta? Jakich stałych klientów z miesięcznymi to ma przyciągnąć? Jakich?

Do tego PLK, która nie potrafi/nie umie/nie chce ułożyć sensownego rozkładu. Mały przykład. W marcu Dunajec przyjeżdżał do Tarnowa 6.51. Świetna godzina dla rozpoczynających pracę o 7, prawda? Teleportacja by się przydała. Po korekcie przyjazd zmieniono na 6.36. Teraz jest 6.29. No i co z tego, że pasażer pojeździ tym dwa miesiące, jak po następnej korekcie znów mu przesuną odjazd lub przyjazd o 20 minut i do pracy lub po pracy nie zdąży.
Dla kogo jest np. obecnie pociąg z Krynicy przyjeżdżający do Sącza o 6.12? Dla kogo jest pociąg do Krynicy o 9.34? Dla kogo jest pociąg z Krynicy o 17.45, jeśli o 16 odjeżdża Jaworzyna? Nie ma w ogóle dojazdu/powrotu do/z pracy na 8-16. Nonsens goni nonsens a pasażerowie kolei tracą czas w korkach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hugo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sty 2010
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: 09-10-2016, 19:10    Odpowiedz z cytatem

Od dawna nie ma bezpośredniego połączenia autobusowego i mikrobusowego Nowego Sącza z Żegiestowem, Muszyną czy Krynicą Zdrój. Po upadku PKS-u Nowy Sącz tylko pociągiem można dotrzeć do w/w miejscowości (poza Nowy Sącz - Krynica przez Łabową gdzie oferta jest bogata) Obecnie Szwagropol dociera Z Krakowa do Piwnicznej Zdrój kilka kursów )Polonus Z Warszawy do Krynicy prowadzi kurs nocny. Nie istniejący już PKS Kraków w weekendy uruchamiał połączenie Krakowa z Krynicą. Teraz gdy pociągi na tej trasie kursują w godzinach raczej nikomu nie odpowiadających transport w Dolinie Popradu zamarł a kolejny "nowy" rozkład jazdy 2016/2017 nie zmienia w znaczący sposób sytuacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-10-2016, 21:04   

pp, Hugo, wreszcie głos rozsądku w tym temacie. Jak najbardziej się z Wami zgadzam. Kolej w dolinie Popradu powinna służyć głównie mieszkańcom w dojazdach do pracy i szkół. sheva17, to jednak dziwny człowiek, w jednym temacie walczy o zatrzymanie pociągów dalekobieżnych tam, gdzie średnio co pół godziny kursuje kolej regionalna do dużej stacji, a w tym chciałby odciąć od kolei miejscowości gdzie wszelka alternatywa jest marna i żadne argumenty do tego człowieka nie przemawiają.

A teraz trochę z innej beczki. Jest już znany wstępny cennik kolei w Małopolsce po uruchomieniu SKA3 z Krakowa do Tarnowa. Niestety nie obędzie się bez podwyżek cen biletów. Crying or Very sad
http://www.gazetakrakowska.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-regionu/a/wiecej-pociagow-w-malopolsce-podwyzek-cen-tez-nie-zabraknie,10711952/
Coś mi się wydaje że wiszę piwo @hanysowi, znowu miał rację Razz
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 10-10-2016, 09:08    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
sheva17, to jednak dziwny człowiek, w jednym temacie walczy o zatrzymanie pociągów dalekobieżnych tam, gdzie średnio co pół godziny kursuje kolej regionalna do dużej stacji, a w tym chciałby odciąć od kolei miejscowości gdzie wszelka alternatywa jest marna i żadne argumenty do tego człowieka nie przemawiają.


Czytaj proszę ze zrozumieniem. Skoro na odcinku Nowy Sącz - Krynica z tych małych stacji nikt nie korzysta to dla kogo są te postoje? Przejedź się składem REGIO i zobacz jak wielkie jest zainteresowanie........... W Pruszkowie i Grodzisku są potoki to i postoje mają uzasadnienie, tutaj skoro nie ma chętnych na jazdę to postój nie ma sensu, nie wiem co dla Ciebie jest niejasne i niezrozumiałe.


Cytat:
Teraz gdy pociągi na tej trasie kursują w godzinach raczej nikomu nie odpowiadających transport w Dolinie Popradu zamarł a kolejny "nowy" rozkład jazdy 2016/2017 nie zmienia w znaczący sposób sytuacji.


Ale postoje z rozkładu na rozkład były wycinane i na tym odcinku frekwencja zawsze była fatalna, co stanowiło uzasadnienie dla dalszych cięć. KMŁ liczą, że do podróży - chociaż krótszym czasem jazdy - zachęcą np. turystów z Krakowa, na ruch lokalny widać kompletnie nie liczą. Czy to dobra strategia szybko się przekonamy, obawiam się, że realna jest niestety perspektywa zawieszenia ruchu lokalnego z Sącza do Krynicy, ewentualnie zostawienia jednego składu, do tego to niestety zmierza. Oferta PR obecnie nawet nie cieszy się żadnym zainteresowaniem, z Krakowa do Krynicy kiblem nikt nie ma ochoty się tłuc, jak będzie od grudnia zobaczymy...

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2015
Skąd: Linia 96

PostWysłany: 10-10-2016, 14:52    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czy to dobra strategia szybko się przekonamy, obawiam się, że realna jest niestety perspektywa zawieszenia ruchu lokalnego z Sącza do Krynicy, ewentualnie zostawienia jednego składu, do tego to niestety zmierza.


Lepszy czas dojazdu to raz, trzeba jeszcze dobrze to rozgłosić, więc od pierwszego dnia nie ma co patrzyć że ludzie się rzucą na pociągi. Po świętach w grudniu, przełom 2016/17 i feriach można podsumować co nieco.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-10-2016, 21:24   

Kolejny artykuł dotyczący otwarcia SKA3 do Tarnowa (i nie tylko).
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,20813425,kolej-wraca-do-lask-pociagi-kontratakuja-nareszcie-komentarz.html#ixzz4MgtTKSLb
Wszystko by było super, gdyby do tego doszły wspólne bilety (przynajmniej miesięczne) ważne w pociągach SKA, oraz komunikacji miejskiej w Krakowie i Tarnowie. Kolejną sprawą jest Brzesko, gdzie dworzec kolejowy jest dość mocno oddalony od centrum miasta. Tutaj, wzorem Wieliczki przydałyby się autobusowe dowozówki z dworca do centrum na podstawie biletu na pociąg. Bez tego SKA3 praktycznie nie będzie dla mieszkańców Brzeska, gdyż komunikacja miejska łącząca dworzec z centrum jest strasznie kulawa, a w weekendy nie ma jej wcale.
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 11-10-2016, 08:54    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Lepszy czas dojazdu to raz, trzeba jeszcze dobrze to rozgłosić, więc od pierwszego dnia nie ma co patrzyć że ludzie się rzucą na pociągi. Po świętach w grudniu, przełom 2016/17 i feriach można podsumować co nieco.


Na pewno pociąg stanie się bardziej atrakcyjny. Szczególnie w piątki czas przejazdu Dunajca do Nowego Sącza będzie bardzo konkurencyjny w stosunku do autobusów. Co do Krynicy oferta może nie powali na kolana, ale godzina jazdy krócej to już coś.


Cytat:
Wszystko by było super, gdyby do tego doszły wspólne bilety (przynajmniej miesięczne) ważne w pociągach SKA, oraz komunikacji miejskiej w Krakowie i Tarnowie.


Bez tego oferta nie ma sensu. Pytanie tylko czy urzędy w Tarnowie i Krakowie na to pójdą....


Cytat:
Kolejną sprawą jest Brzesko, gdzie dworzec kolejowy jest dość mocno oddalony od centrum miasta. Tutaj, wzorem Wieliczki przydałyby się autobusowe dowozówki z dworca do centrum na podstawie biletu na pociąg.


Dokładnie. Linia dowozowa, bezpłatny przejazd dla osób posiadających ważny bilet okresowy na PKP. O pasażerów z Brzeska też można powalczyć.

A przy okazji, na kryniczance będzie wspólny bilet PR-KMŁ?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2015
Skąd: Linia 96

PostWysłany: 11-10-2016, 10:00    Odpowiedz z cytatem

http://sadeczanin.info/gospodarka/mo%C5%BCliwe-z-nowego-s%C4%85cza-do-krakowa-poci%C4%85giem-w-2-godziny-15-minut

O jakich dziesięciu kursach piszą z Tarnowa do Krynicy? może jest coś o czym nie wiemy? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl