Wysłany: 11-11-2016, 02:25 RJ 2016/2017 w Lubuskiem
Jako, że do wejścia w życie nowego rozkładu jazdy został miesiąc, postanowiłem założyć niniejszy temat.
Rozpocznę od linii Zielona Góra - Poznań, gdyż na tej trasie jeżdżę zdecydowanie najwięcej i dlatego też mam najwięcej przemyśleń w tej materii.
A więc z Zielonej Góry w kierunku Poznania mamy następujące pociągi:
2:53 - TLK WARTA do Warszawy (kursuje 1-6)
5:52 - EIC LECH do Warszawy (kursuje 1-6)
7:11 - Regio Łącza do Poznania
8:46 - TLK BACHUS do Gdyni
10:29 - Regio Malta do Poznania
12:55 - TLK UKIEL do Olsztyna
14:31 - Regio Gęśnik do Poznania
15:42 - TLK GAŁCZYŃSKI do Lublina
17:37 - TLK STOCZNIOWIEC do Gdyni
19:48 - Regio Rusałka do Poznania
W kierunku powrotnym (przyjazdy do Zielonej Góry):
0:53 - TLK WARTA z Warszawy (kursuje 1-5,7 - uzględniam dni wyjazdu z Warszawy)
8:58 - Regio Malta z Poznania
10:22 - TLK STOCZNIOWIEC z Gdyni
12:15 - TLK GAŁCZYŃSKI z Lublina
13:37 - Regio Gęśnik z Poznania
15:15 - TLK UKIEL z Olsztyna
18:44 - Regio Rusałka z Poznania
19:27 - TLK BACHUS z Gdyni
19:58 - EIC LECH z Warszawy (kursuje 1-5,7)
21:37 - Regio Łącza z Poznania
Jeśli chodzi o pociągi Regio to sytuacja praktycznie bez zmian, godziny podobne do obecnych, w kierunku do Poznania 3 kursy przyspieszone na odcinku Zbąszynek - Poznań, w kierunku przeciwnym przyspieszone 2 kursy.
Jeśli natomiast chodzi o połączenia dalekobieżne to moim zdaniem będzie gorzej niż jest obecnie, pomimo jednego pociągu więcej (tzn codzienny STOCZNIOWIEC zamiast niedzielnego DIONIZOSA). Uważam tak z kilku powodów:
1) TLK WARTA - zdecydowanie zbyt wczesny wyjazd z Zielonej Góry, powrót też za późny, choć tutaj nie ma tragedii. Zdaję sobie sprawę, że pociąg ten trasowany jest głównie pod pasażerów z Poznania, ale zadałem sobie trochę trudu i sprawdziłem, jak w zeszłych latach kursował ten pociąg, otóż w latach 2012-2016 z Poznania w kierunku Warszawy Warta/Goplana odjeżdżała w następujących godzinach: 5:28, 5:51, 5:43, 5:12, natomiast od grudnia pojedzie o 4:48. Szkoda, że w pierwszym roku, kiedy skład ten ma kursować z Zielonej Góry do Warszawy od początku nowego rozkładu przesunięto go na tak wczesną porę. Czyżby chodziło o podbieranie pasażerów z EIC LECH?
Dodatkowo ograniczenie kursowania do 1-6 oraz 1-5,7 (do ZG, do Poznania kursuje codziennie) oczywiście ma to uzasadnienie, gdyż w niedziele o 2:53 pasażerów tego pociągu w kierunku Warszawy można by pewnie policzyć na palcach jednej ręki, z drugiej strony szkoda kursu w sobotę wieczorem, bo nawet sporo ludzi wtedy tym pociągiem jeździ. Wydaje mi się, że gdyby okazało się, że w niedzielne poranki z Poznania do Warszawy pociąg ten także świeci pustkami, to może warto byłoby przywrócić jego codzienne kursowanie do Zielonej Góry z tym, że w niedziele rano mógłby on jechać do Warszawy w godzinach zbliżonych do LECHA zamiast 2:53. Ale to oczywiście tylko moje rozważania.
Na plus to zmiana zestawienia tego pociągu od grudnia na wagony 141A z przedziałmi 6-miejscowymi.
2) Likwidacja niedzielnego, wieczornego TLK DIONIZOS do Warszawy, w jego miejsce codzienny TLK STOCZNIOWIEC do Gdyni. Moim zdaniem STOCZNIOWIEC będzie świecił pustkami (no może poza niedzielami, kiedy dużo ludzi jeździ wieczorem do Poznania) przez co wyleci on zapewne już po marcowej korekcie, natomiast w TLK GAŁCZYŃSKI, który od 11 grudnia w niedziele zestawiony będzie z 3 wagonów klasy 2 i żadnego wagonu klasy 1 sceny będą dantejskie...
3) Tutaj może kwestia mniejszej wagi, ale zmiana obsługi trakcyjnej TLK BACHUS z EP09 na EP07 także pogorszy i tak niezbyt satysfakcjonującą frekwencję w tym pociągu, w czasie trwania obecnego rozkładu, podczas 2 korekt pociąg ten z Poznania do Zielonej Góry jechał 1:30h (obecnie jest znacznie dłużej z uwagi na kilka długich postojów - i frekwencja rzeczywiście drastycznie spadła po wydłużeniu czasu jazdy), od 11 grudnia pojedzie 1:49h. Różnica prawie 20 minut na trasie 134km jest spora, moim zdaniem wielu pasażerów podróżujących na trasie z Poznania do ZG przesiądzie się na wcześniejszy/późniejszy Regio.
Jeśli chodzi o inne linie w naszym województwie, to zdecydowanie na plus należy zapisać poprawę oferty na Odrzance jeśli chodzi o pociągi dalekobieżne, i tak przyjazdy z kierunku Szczecina i odjazdy w kierunku Wrocławia:
--:--/5:55 - IC SIEMIRADZKI z Zielonej Góry do Przemyśla
9:59/10:08 - TLK SWAROŻYC ze Szczecina do Wrocławia
14:30/14:39 - TLK ŚWIATOWID ze Szczecina do Katowic
Przyjazdy z kierunku Wrocławia i odjazdy w kierunku Szczecina:
13:52/13:55 - TLK ŚWIATOWID z Katowic do Szczecina
18:19/18:23 - TLK ŚWAROŻYC z Wrocławia do Szczecina
22:44/--:-- - IC SIEMIRADZKI z Przemyśla.
Jeśli chodzi o inne połączenia to się nie wypowiem, gdyż praktycznie z nich nie korzystam i nie chciałbym wygłaszać swoich osądów w dziedzinie, na której się nie znam.
Wg wstępnego dodatku Warta ma jeździć na EP08 w zestawieniu od Zielonej Góry-B(15)B(14)A(13)B(12)B(11)B(10) i w wybrane dni w Poznaniu będą dołączane wagony.
Tak jak kolega Krzychu stwierdził wagony na Warcie mają być 10 przedziałowe 6 miejscowe. ilość miejsc rezerwacyjnych 60
Dane odnośnie zestawienia Warty przedstawiłem na bazie systemu rezerwacji miejsc e-IC, do dodatku B dostępu niestety nie mam dzięki Kolego ponio1984 za potwierdzenie i info odnośnie EP08, przyznam szczerze, że liczyłem na EP09 tak jak obecnie, ale cóż, i EP08 też ujdzie
Co do wagonów doczepianych w Poznaniu - mam nadzieję, że wagony te będą pierwsze w kolejności rezerwacji, aby nie było takich sytuacji jak wczoraj wieczorem, gdy z Warszawy do Poznania oraz z Poznania do Zielonej Góry miejscówki były przed odjazdem, ale na całą trasę Warszawa - Zielona Góra już nie, gdyż wagony do Zielonej Góry (nr 10 - 14) były w 100% zarezerwowane przez pasażerów jadących na trasie Warszawa - Poznań (gdyż były one pierwsze w kolejności rezerwacji), podczas gdy w wagonach do Poznania (nr 15 - 19) nadal miejsca były.
Zgadzam się z kolegą krzychu12231 w 100%. Niestety rozkład na Poznań/Warszawę się znacznie pogorszy, bardzo szkoda przyspieszenia TLK Warta na totalny środek nocy i opóźnienia jego odjazdu w Warszawy oraz wydłużenia postoju w Poznaniu. Bardzo szkoda również Dionizosa, choćby miał kursować tylko w dni zwiększonej frekwencji, jak ma to miejsce obecnie. Ogólnie też wzrośnie cena na EIC Lech, którego standard czasami pozostawia do życzenia - przy zniżce 30% za wcześniejszy zakup cena wyniesie 100 zł zamiast obecnych 93. O Gałczyńskim nie wspominam, bo jego standard już teraz jest bardzo kiepski, a czytam, że ma się jeszcze pogorszyć.
Niestety słyszałem, że to nie koniec złych wieści co do tej relacji, a ma się jeszcze bardziej pogorszyć w związku z modernizacją linii nr 3 do Warszawy - Warta skrócona do Poznania, a Lech godzinę dłużej. Nie ustaliłem jednak co z zielonogórską częścią Gałczyńskiego - także uwalą?
Łącznik do Gałczyńskiego na szczęście nie jest planowany do wycięcia od czerwca.
Jeśli Warta ma koniecznie wylecieć w czerwcu, to aż się prosi, żeby, przynajmniej na okres wakacyjny, zamiast pchać na siłę do Zielonej Góry skazanego od samego początku na porażkę TLK Stoczniowca, wydłużyć do ZG IC Bałtyk do/z Gdyni.
Gorzów otrzymał bezpośrednie połączenie z Trójmiastem. TLK Kociewie Z Gorzowa do Gdańska jedzie 4h42min, ale powrót....PR-y (3 przesiadki) szybsze o pół godziny. Jakiś bezsens. Dlaczego czeka w Pile pół godziny, a w Krzyżu całą - pół godziny przed przyjazdem IC z Katowic z wagonami do Gorzowa. Chyba ten buforowy czas w Krzyżu to na ewentualne zimowe opóźnienia. Może wiosną będą poprawki.
Z Trójmiasta do Gorzowa jedzie wolniej na dłużej zatrzymując się na stacjach i bardziej pasuje na poc. przyspieszony.
Łącznik do Gałczyńskiego na szczęście nie jest planowany do wycięcia od czerwca.
Jeśli Warta ma koniecznie wylecieć w czerwcu, to aż się prosi, żeby, przynajmniej na okres wakacyjny, zamiast pchać na siłę do Zielonej Góry skazanego od samego początku na porażkę TLK Stoczniowca, wydłużyć do ZG IC Bałtyk do/z Gdyni.
To chociaż tyle, że ten Gałczyński zostanie, choć podejrzewam, że czas przejazdu z ZG zbliży się pewnie do 6,5 h.
Zgadzam się też co do Stoczniowca - jedyny z niego pożytek, to dojazd do Poznania w dziurze pomiędzy Gałczyńskim a Regio oraz możliwość szybkiej przesiadki na BWE do Warszawy.
Szkoda, że po inwestycjach we wcześniejszych latach UMWL znowu zaniedbuje kolej. Można by wykorzystać potencjał trasy do Poznania poprzez puszczenie np. 8 par pociągów na dobę tak, aby połączenia były co godzinę (przynajmniej rano i po południu). Brak zmian do Żar czy Gorzowa (nieśmiertelne 4 pary). Brak też zapowiedzi zakupów nowego taboru w tym i podobnym celu.
Gorzów otrzymał bezpośrednie połączenie z Trójmiastem. TLK Kociewie Z Gorzowa do Gdańska jedzie 4h42min, ale powrót....PR-y (3 przesiadki) szybsze o pół godziny. Jakiś bezsens. Dlaczego czeka w Pile pół godziny, a w Krzyżu całą - pół godziny przed przyjazdem IC z Katowic z wagonami do Gorzowa. Chyba ten buforowy czas w Krzyżu to na ewentualne zimowe opóźnienia. Może wiosną będą poprawki.
Z Trójmiasta do Gorzowa jedzie wolniej na dłużej zatrzymując się na stacjach i bardziej pasuje na poc. przyspieszony.
Przecież ten pociąg to tylko i wyłącznie podsył gdyńskiego nurka do Gorzowa (z uwagi na wywóz SU160 do Rzeszowa, zwłaszcza od lata.) Kociewie będzie jeździć przynajmniej do czasu kiedy nie skończy się modernizacja LK7, ew. do czasu relokacji taboru.
Widzę tu pewne oszczędności w PR-ach. Skrócić kurs szynobusu do Zbąszynka relacji Gorzów - Zielona Góra i skojarzyć połączenia z relacją Poznań - Nowa Sól, a jest ich cztery. I to samo w drugą stronę. Przynajmniej 2 razy: z rana i pod wieczór.
Na czas remontu kaskady szynobus z Zbąszynka wydłużyć do Kostrzyna dla jadących z Poznania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum