Program realizowany na żywo z miejsca wydarzenia. Informuje o tym, co danego dnia przykuło uwagę widzów z całego kraju.
Piszcie o przywrócenie pociągów do urzędników w Krakowie!
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
Departament Transportu i Komunikacji
Kraków, ul. Racławicka 56
I piętro, pokój 152
tel.: 12 63 03 380
fax: 12 63 03 382
e-mail: tk.sekretariat@malopolska.mw.gov.pl
Pisanie do ściany. Bo kolejka marszałka ładnie wygląda w excelu. Szkoda, że Miechów nie został w świętokrzyskim bo skróciliby pewnie pociągi do Słomnilk. Cóż. Śławków i Kaliska Kujawskie wiecznie żywe.
_________________ pozdrawiam
LoloPendolo -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-08-2016, 23:04
Cześć! Ktoś ma jakieś wiadomości, o rozkładzie jazdy na tej trasie od Grudnia?
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-08-2016, 23:13
Gdzieś czytałem, że zamiast 3 będą aż 4 pary pociągów...
14.11.2016, Regio 24903 z Sędziszowa,przyjazd do Katowic 8:42, więc godzina taka do niczego,a z pociągu wysiada ponad 50 osób ,więc wynik nie jest zły. Słyszałem,że 3 pary pociągów na tej trasie świecą pustkami. Ktoś zorientowany może opowiedzieć jak wyglądają wymiany pasażerskie na poszczególnych stacjach i przystankach ? Jak na codzień wygląda frekwencja ?
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-11-2016, 15:45
O codziennych przejazdach nic nie mogę powiedzieć, ale jechałem 3.08 składem o15:41 do Sędziszowa i wymiana była następująca:
Katowice +25
Katowice Zawodzie +1
Katowice Szop.Płd. -1+3
Sosnowiec Płd. -3+9
Sosnowiec Dańdówka -10+4
Sławków -6+10
Bukowno Przymiarki -1
Bukowno -7+3
Olkusz -3+5
Jaroszowiec Olkuski -2+2
Chrząstowice Olkusk. +1
Zarzecze -2+2
Wolbrom -7+5
Gajówka -1+7
Charsznica -8+32 (!)
Tunel -4+5
Kozłów -15
Klimontów -17
Sędziszów -27
Aż się prosi, by na tą linię dorzucić jakieś pary, bo jak widać z frekwencją jest bardzo przyzwoicie. Jak znajdę czas to zalicze jeszcze przed zawieszeniem w grudniu połączenie Oświęcim - Kraków Płaszów i opiszę w podobny sposób.
A moim zdaniem Koleje Śląskie powinny przejąć odcinek Bukowno - Katowice, a pociągi z Sędziszowa powinny jeździć od Bukowna przez Jaworzno Szczakową do Dąbrowy Górniczej Ząbkowic. Załatwiłoby się tym jednym ruchem skomunikowania w Bukownie do Katowic, w Jaworznie Szczakowej do Katowic i w stronę Krakowa, a wznowienie ruchu pomiędzy Dąbrową Górniczą Ząbkowicami, a Jaworznem Szczakową wraz ze skomunikowaniami tamże z pewnością ożywiłoby komunikacyjnie tamten rejon.
sympatyk, Po co? Bukowno to mieścina, na obrzeżach małopolski, która nie ma nawet 1 połączenia z Krakowem. Wątpie by było wystarczająco pasażerów do Katowic.
pawel78, Może i mieścina. Za to z węzłową stacją. A na takowych można już komunikować ze sobą pociągi. W takiej na przykład Nędzy na drugim końcu województwa, gdzie powiedzmy nie ma nic przesiadają się ludzie z PR'ów do KŚ właśnie dlatego że jest tam stacja węzłowa.
sympatyk, Bukowno obsługuje przyjazd i odjazd po 6 pociągów: 2x Sędziszów, 1x Kielce, 3 Katowice. Nędza ma po 45 połączeń z Śląska, Opolszczyzny i Dolnego Śląska. Więc o czym my tu mówimy.
LoloPendolo -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-11-2016, 00:12
Zdziwiłbyś sie ile osób korzystało z pociągów do Katowic z Bukowna. Miasto niby 12-tysieczne, a wymiana podróżnych była lepsza czasami niż w Olkuszu. Kiedyś robiąc kółko po linii 62, zszokował mnie widok okolo 80 osób wysiadających w Bukownie (uczniowie, ludzie z pracy itp.) Ja jestem innego zdania. Śląskie powinny jeździć na trasie Katowice -Szczakowa-Bukowno jako oferta uzupełniająca (pojedyncze kursy wydluzone Wolbromia), a PRy normalnie przez Sosnowiec Południowy. Szczera prawda jest taka, że czasy gdzie Olkusz korzystal w 100% z Kolei sie skończyły. Tutaj trzeba szukać takich potencjałów jak Bukowno, Sławków czy Wolbrom i Charsznica, które są "głodne" kolei na Śląsk.
[ Dodano: 17-11-2016, 00:17 ]
Kolega opowiadal mi jak w za czasów kursowania Kordeckiego do Wawy, w Bukownie wsiadało więcej ludu, niż w Powiatowym Olkuszu.
LoloPendolo, Bo za chwilę KŚ zacznie kursować do Krakowa ;-) Wątpię by wróciły tamte czasy o których napisałeś.
LoloPendolo -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-11-2016, 00:36
Wiem, wiem napisałem to w sferze marzeń Ale powiem Ci że linia 62 ma ogromny potencjał i ludzie jak i częstotliwość kursowania po niej wróci do świetności z lat 70tych Będziesz wspominal moje słowa za 5 może 10 lat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum