Ja nie jestem tego pewien na sto procent, czy w tym roku miały być gniazdka w pociągach (TLK) ale tak słyszałem i możliwe, że nie są to prawdziwe informację...Jak nie dawno jechałem (TLK) do Szczecina i z powrotem i jakoś nie było w tym pociągu gniazdek? Przynajmniej ja ich nie zauważyłem. Ale rzeczywiście, ktoś musiał źle mnie poinformować w tej sprawie...?
[ Dodano: 19-02-2012, 23:25 ]
A z tymi niedziałającymi gniazdkami w pociągach to rzeczywiśćie jest problem? Podróznym całkiem pada bateria w telefonach i nie mają możliwośći wykonywać żadnych połączeń. Ale tak to jest, gdy w trasę wyruszają stare wagony pociągów, w których nawet prądu brak...
Od lat nic sie w tym temacie nie zmienilo. W pociagach kategorii EIC czy EX w wiekszosci na gniazdka dzialajace w przedzialach liczyc mozna. Wagony po modernizacji (biale malowania IC glownie) - tutaj rozne bywa, kilka razy trafilem na dzialajace gniazdka i to w przedzialach, kilka razy nawet ich na korytarzu nie bylo, tylko ewentualnie w WC i nie zawsze dzialajace. Co do wagonow w starych zielonych malowaniach - jeszcze nie zdarzylo mi sie trafic na dzialajace gniazdko ani na korytarzu, ani w wc. Jezeli juz, to telefon wyswietlal, ze sie laduje, ale siedzial pod tym gniazdkiem poltorej godziny i nie naladowal sie ani jednej kreski. Dzialac dzialal, ale sie nie ladowal, heh.
jak rozmawiałem z konduktorem POMORZANINA to zarzekał się że w pierwszej klasie zawsze jest zobaczymy będę jechał niedługo tym samym pociągiem tylko teraz pierwszą klasą...
Przede mną długa podróż nad morze. Bilety już kupione, zastanawiam się tylko, jaki wagon sypialny będzie tym razem podstawiony w składzie Kraków ---> Kołobrzeg. Zrobiłem mały research w zestawieniach pociągów i wydaje mi się, że powinien jechać zmodernizowany w 2008 r. przez PESĘ Gorlitz 81. Powiedzcie, czy w tym wagonie można bez strachu podłączyć do gniazdka komputer i inne urządzenia?
Chyba nie w każdym bo jak jechałem z Gdyni do Zakopanego to w sypialce miałem tylko to gniazdko w szafce i sam konduktor mówił, żeby sprzętu nie podłączać. W drodze powrotnej w innym wagonie było dodatkowe gniazdko nad leżanką nawet oznaczone symbolem komputera i tam problemu nie było.
Jeśli jest nowa, zmodernizowana sypialka to można. Jeśli stara typu z ręcznie otwieranymi drzwiami to raczej nie, ze względu na zbyt ograniczoną ilość V
W zmodernizowanych 111Arow (rowerowy) i 111Ainw (z miejscem dla inwalidów) oraz 159A (nowy wagon z czarną linią okien) gniazdka znajdują się pod każdym siedzeniem. Do tej pory nie spotkałem się z sytuacją, aby gniazdka pod siedzeniem nie było. W 154A, o ile wiem, nie ma. Nie wiem, jak jest w wagonach 1. klasy, ale zapewne jest podobnie, tj. w nowych są, a w 139A nie ma. Zmodernizowane wagony można spotkać na trasie Świnoujście/Szczecin/Kołobrzeg/Koszalin/Słupsk - Poznań - Jelenia Góra/Wrocław - Częstochowa/Katowice - Kraków - Rzeszów - Przemyśl/Zamość oraz na trasie Wrocław - Poznań - Gdynia. Natomiast 154A i 139A (bez gniazdek) w pociągach IC Odra i IC Ślęża na trasie Wrocław - Warszawa.
Jednak należy uważać, bo czasem niektóre gniazdka nie działają, jak powinny i nie da się włożyć do nich wtyczki. Taką sytuację miałem w przedziałowym 170A, gdzie gniazdka znajdują się z boku siedzenia.
Jeszcze co do 111Arow, to jest wiele ich wersji i gniazdko może znajdować się w nieco innym miejscu, w zależności od wersji modernizacji.
Z tymi gniazdami są jednak jakieś prawidłowości
Genetarlnie gniazda mają wagony nowe i po modernizacji.
Nowe to wszystkie długie wagony (typ Z) z czarnym pasem okiennym, zaróno te jeżdżące zwykle jako EIC (156A-159A), ale również te w IC na trasie Wrocław-Gdynia.
Modernizowane to wcześniejsze modernizacje wagonów Z (136A, 139A, Z2A, Z2B, XB) oraz ostatnio zmodernizowane 200 szt. wagonów Y na trasę Przemysl-Szczecin.
Dlatego na przykład w pociągach EIC trafiają się wagony bez gniazd, bo po prostu jeszcze nie były modernizowane - przede wszystkim Henschele Z1A i Z1B spotykane w pociągach międzynarodowych oraz wspomiane bezprzedziałowe 152A i 154A. Te wagony miały w opcji przeglądów w ostatnim czasie dołożenie gniazd, ale Intercity się nie pochwaliło, czy z opcji skorzystało.
Poza tym nowe EZT, kursujące jako IC, mają gniazda
Także w pociągach IC gniazdo powinno być, w TLK to będzie raczej wyjątek.
W tym roku jadąc IC zawsze miałem "pod ręką" działające gniazdko. W TLK jak dotąd nigdy nie trafiłem niestety. Nawet jeśli gdzieś znalazłem, to nie było prądu, o czym nawet czasem informował konduktor
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum