Co ciekawe, pociąg o którym napisała Beatrycze na odcinku Węgliniec-Legnica będzie zatrzymywał się na wyznaczonych stacjach, od Legnicy już na każdej stacji i przystanku.
Z kolei jadący zaraz za nim pociąg z Drezna do Legnicy będzie zatrzymywał się na każdej stacji i przystanku, a od Legnicy tylko na wyznaczonych stacjach.
Kombinacja na całego hehe.
Porównując czasy przejazdu odcinka Węgliniec-Wrocław to pociąg z Lubania pojedzie 1 godz. 33 minuty, natomiast Drezno o 20 minut dłużej.
Co ciekawe, "przyspieszone" Drezno jedzie i tak dłużej od osobowych na tym odcinku. Impuls robi jednak dużą różnicę.
[ Dodano: 11-11-2016, 17:31 ]
Prace nad nowym rozkładem trwają chyba do tej pory. Rzuciłem sobie okiem na obecnie wyświetlany na portalu pasażera rozkład dla linii Wrocław-Legnica-Węgliniec/Żary i widzę, że wprowadzono zmiany.
Nie ma już tego pociągu, o którym pisała Beatycze (popołudniowy niedzielny Węgliniec-Wrocław), w jego porze jest wpisany nowy pociąg Legnica-Wrocław (w dni robocze).
Wieczorem pojawiło się też nowe połączenie (pt-niedz) Żary-Wrocław.
Niepokoi mnie brak pierwszego pociągu z Wrocławia do Węglińca po godz.5 rano. Według obecnie wyświetlanego rozkładu, pierwszy pociąg z Wrocławia w kierunku Legnicy to pociąg do Drezna (odj. 6.16).
Być może nasze sugestie i opinie zamieszczane na forum na temat nowego rozkładu jazdy są jednak brane pod uwagę
Więcej połączeń kolejowych w całym województwie dolnośląskim
W grudniu zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów Kolei Dolnośląskich. To bardzo dobra informacja dla podróżnych, bowiem na wielu trasach w obrębie aglomeracji wrocławskiej, ale również w całym regionie nastąpi duży wzrost połączeń kolejowych.
Więcej połączeń kolejowych w całym województwie dolnośląskim
Doprawdy? Porównując obecny rozkład jazdy z tym, który wejdzie w życie w grudniu stwierdzam, że na linii zgorzeleckiej oferta się pogorszy! Nie przybędzie żadnych nowych pociągów. Ba, bezpośrednich połączeń do Wrocławia będzie mniej. Chodzi o najbardziej zatłoczony odcinek Bolesławiec - Wrocław, na którym będzie zlikwidowany pociąg ok. godziny 15-ej, a więc w porze powrotów z pracy i ze szkół. Powstanie ponad półtoragodzinna dziura. Potem będą trzy pociągi na kupie w godzinnych odstępach, a dalej znów dziura wynosząca aż 2,5 godziny.
Reasumując, na najbardziej zatłoczonej linii oferta KD zamiast się polepszyć to się pogorszy. Połączeń będzie mniej i będą większe przerwy między pociągami. To oznacza, że pociągi z Bolesławca będą jeszcze bardziej zatłoczone, bo pasażerów kolei sukcesywnie przybywa, a pociągów ubywa i są źle rozłożone w czasie (jazda stadami i parogodzinne dziury).
Zważywszy na wcześniejszy post Beatrycze, odnoszę wrażenie, że ten rozkład układał regularny debil.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Zważywszy na wcześniejszy post Beatrycze, odnoszę wrażenie, że ten rozkład układał regularny debil.
Dokładnie! Nawet na liniach gdzie pociągów przybędzie, to będziemy mieli sytuacje dużych dziur, tylko po to żeby zaraz po nich pociągi jechały ciurkiem w odstępie półgodzinnym! Czy naprawdę, mając do dyspozycji 20 par pociągów, tak trudno ułożyć odjazdy w godzinnym takcie?
skubi, Jaka smutna- przecież to zbędny balast jest. Wreszcie nastąpi to co wisiało od 5 lat. Bardzo dobrze się stanie. Nie wiem tylko komu i po co dwa ochłap-busy z pominięciem większości przystanków. Po tej trasie kursują PKS-y więc obejdzie się. Co do "infrastruktury" PKP powinien czym prędzej zdjąć szyny i oddać grunty gminom.
A moim zdaniem lwówecka to jedna z najpiękniejszych linii kolejowych w województwie. Pilchowice Zapora... Widoku z odcinka przebiegającego z rejonu tego przystanku nie zobaczysz z żadnego samochodu. Tak samo nie przejedziesz w Dolinie Bobru za Wlenien. Gdyby PKP PLK nie było tsk uparte i przekazało odcinek do Lwówka UMWD to może coś by lepszego z tego było niż KKA.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Symbolicznym zakończenie połączeń Jelenia Góra - Wrocław Gł. przez Lwówek Śląski będzie pociąg o jakże wymownej nazwie "Ostatni Leniwiec"
Pociąg pojedzie tylko 11 XII.
Smutna wiadomość . Od 11 grudnia zawieszają Lwówek , wprowadzają BUS . Koniec tej pięknej linii
Przeciwnie. To jest bardzo dobra wiadomość. Sens utrzymywania jakichkolwiek połączeń pasażerskich na tej linii, przy tak niskiej prędkości szlakowej, jest żaden. Pieniądze wywalane w błoto! Przy czym zastępcze busy też są bez sensu, bo będą dublować PKS.
Najpierw linię należy wyremontować, doprowadzić do porządku, a dopiero później puszczać tam pociągi. A jeśli PKP PLK tudzież UMWD ani myślą inwestować w tę linię to zezłomować, zaorać i przerobić na ścieżkę rowerową. Będzie jakaś atrakcja turystyczna.
Decydentom z UMWD gratuluję dobrej decyzji. A prezesowi Rachwalskiemu gratuluję odwagi, bo będzie za to hejtowany przez jeleniogórsko-lwóweckie mikolstwo, również to zatrudnione w KD. Oj, będą wylewane pomyje na „Rynsztoku Kolejowym”...
A ja tylko przypomnę, że kilkanaście lat temu, gdy linia lwówecka była jeszcze w stosunkowo dobrym stanie, PR Wrocław usiłował zawiesić połączenia na odcinku Jelenia Góra - Lwówek Śl. Wojna kolejowego betonu z lokalnymi samorządami była ostra! Pamiętacie kto był wtedy dyrektorem PR Wrocław i później pełnomocnikiem zarządu PKP PR na Dolny Śląsk? Tak, Genowefa Ładniak (poprzednia prezes KD), idolka mikoli opiewana przez nich na „Rynsztoku Kolejowym” („Gienka wróć!”). Gdy przerżnęła sprawę w sądzie z naszym forum, mikole (w tym ci z jeleniogórskiego) byli zrozpaczeni! Mikolstwo kibicujące betonom PKP w walce z naszym forum - oto emanacja ich mentalnego skurwienia.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema W pełni popieram Twoje stanowisko, nie zgadzam się jednak na ścieżkę rowerową. Będąc mieszkańcem tego terenu zamiast drogi pod rowery przynajmniej na odcinku z Wlenia do Lwówka widziałbym- zwykłą powiatówkę/ drogę gminną. Tyle że znając PKP-owską politykę okaże się zaraz, że z punktu widzenia strategicznego ta linia jest ważna, co stanie się przyczyną zalegania złomu na gruncie przez kolejne dekady.
Osobiście będę oponował w urzędach o naciskanie na PLK ws. jak najszybszej rozbiórki toru bo ani UMWD ani kolej ani MI nie widzi argumentów przemawiających za jej rewitalizacją.
W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy:
Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych.
Tak więc sprawa jest jasna. Remontu nie będzie. Mieszkańcom przynajmniej mojej miejscowości potrzebna jest w miarę prosta droga a tory zajmują najfajniejsze grunty umożliwiające dojazd po w miarę równym terenie.
Miło jednak, że zaznaczone było, że jeszcze nie dawno ta nitka pełniła ważną rolę komunikacyjną w regionie i nie raz uciekła grabarzowi spod łopaty, teraz niestety nie było oponentów za nią obstających bo wypięły się na Kolej Doliny Bobru nawet władze regionu. Bo jak inaczej nazwać "niedasizm" zaczęty w grudniu 201o roku ?
Swoją drogą nazwa ostatniego pociągu OSTATNI LENIWIEC w pełni odzwierciedla zarówno podejście UMWD i spółek kolejowych (także tej samorządowej) do polityki prowadzonej względem tego połączenia.
Każda agonia kiedyś się kończy a ta trwała pięć lat- przynajmniej o dwa lata za długo.
Bonifas Likwidacja połączeń na lwóqeckiej to działanie zaplanowane od wielu lat. Decyzja o likwidacji na niej połączeń przez KD słuszna, ale przerabianie jej na droge nie bardzo. To najprostrza droga do rozwiązania problemu. Najprościej jest zniszczyć zaorać i wylać na niej asfalt. Nie wierze że UMWD gdyby chciało nie znalazłoby środków na modernizację. Działając w taki sposób linie typu lwówecka przeróbmy na drogi bo inaczej się nie da. Wojna z betonem trwa długo ale nie można sie poddawać. Modernizacja to najlepsze rozwiązanie.Jutro będe. Rozmawiał z UMWD zobaczymy na jakim etapie jest procedura przzejęcia linii przezUMWD. O zamiarach likwidacji połączeń wiedziałem już trzy miesiące temu . Naśladujmy samorządy z Karpacza. Tam linia nie funkcjonuje już długo ale lata wyrzeczeń i starań zaowocowały tym, że przejęcie tej linii przez UMWD jest blisko. Sceptycznie podchodzę do reaktywacji połączeń w Karpaczu ale podziwiam ludzi za zaangażowanie.
Światowid, na Dolnym Śląsku są ważniejsze potrzeby remontowe a środki finansowe ograniczone. UMWD nie wydrukuje sobie pieniędzy. Linia lwówecka nie jest najważniejszą linią. Wiele innych linii kolejowych ma większy potencjał niż jakiś Wleń i Lwówek. Komunikacja PKS w pełni tam wystarczy. Pociąg wlokący się aż 10 km/h to zbędna i kosztowna mikolska fanaberia, za którą płacą podatnicy. Najwyższy czas to skończyć!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum